اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی مقاله و آموزش

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

تنوع بالا و کارآمدی نرم‌افزارهای اندرویدی باعث شده تا مورد توجه بخش کثیری از کاربران قرار گیرند. با وجود این موضوع و عدم پشتیبانی سیستم‌عامل ویندوز از اجرای برنامه‌های اندرویدی به صورت پایه، هواوی قابلیتی موسوم به Huawei Mobile App Engine را در لپ‌تاپ‌های سری MateBook خود قرار داده که به کاربر اجازه می‌‎دهد بدون هیچ عمل اضافه و دردسری این برنامه‌ها را در لپ‌تاپ خود و محیط ویندوز اجرا کند. با توضیحات بیشتری درباره اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی همراه این مقاله باشید.

مقدمه

رایانه‌های شخصی به واسطه نمایشگر بزرگ‌تر و ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از اتصال موس و کبیورد، بهترین دستیار برای انجام امور آفیس، دانشجویی و تخصصی هستند.

با این حال اما تنوع نرم‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز به اندازه گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود و هنوز هم برنامه‌های اندرویدی بسیاری وجود دارند که عملکردی بهتر از نسخه ویندوزی ارائه داده یا نسخه مشابه برای این سیستم‌عامل ندارند.

برای رفع این کمبود، شرکت هواوی قابلیت Mobile App Engine را به صورت پیش‌فرض در لپ‌ تاپ‌ های خود قرار داده که به کاربران اجازه اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی آن هم در رابط کاربری ویندوز را می دهد، که این خود تجربه جذابی از اجرای این اپلیکیشن‌ها روی نمایشگر بزرگتر داشته باشند.

این قابلیت مدتی پیش در رویداد رونمایی از محصولات اداری هواوی معرفی شد و اعلام گردید که دو لپ‌تاپ نوظهور MateBook 13s و MateBook 14s که به زودی روانه بازار ایران نیز خواهند شد، به طور پیش‌فرض آن را ارائه خواهند داد.

آموزش اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی

نکته دیگر این است که این قابلیت تنها منحصر به لپ‌‎تاپ‌‎های جدید هواوی نیست و این شرکت اعلام نموده که به زودی و با یک بروزرسانی، کلیه لپ‎تاپ‎ها میت بوک خود را به قابلیت اجرای اپلیکیشن‌‎های اندرویدی در ویندوز، مجهز خواهد کرد.

علاوه بر این، هواوی تمهیداتی اندیشیده است تا به منظور جلوگیری از انحصارگرایی، کاربران دیگر رایانه‌های ویندوزی نیز بتوانند با دانلود و نصب Mobile App Engine از امکانات منحصر به فرد آن بهره‌مند شوند.

اما اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی به چه شکل است؟

نسخه بتای اولیه این نرم‌افزار با شماره 1.2.1.1 از سوی هواوی عرضه شده که پایداری مناسبی داشته و قرار است به زودی به صورت نسخه نهایی نیز عرضه شود. با این حال نسخه بتای فعلی Mobile App Engine نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و در نصب و اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هوآوی، مشکلی را متوجه کاربر نمی‌کند.

البته از آنجایی که این برنامه هنوز هم در فاز آزمایشی به سر می‌برد ایراداتی به آن وارد است که هواوی در نظر دارد طی بروزرسانی‌های بعدی به سرعت آن‌ها را نیز برطرف کند. با این وجود امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز، قابلیتی است که تجربه زودهنگام آن در نسخه آزمایشی نیز لذت‌بخش خواهد بود.

نحوه اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی

پس از طی کردن مراحل بارگیری و نصب Huawei App Engine، این برنامه همچون یک پلتفرم شبیه‌ساز اندروید عمل کرده و محیطی آشنا را روی PC به نمایش می‌گذارد.

برنامه MAE چه امکاناتی دارد؟

App Gallery فروشگاه اپلیکیشن شناخته شده هواوی است که انبوهی از نرم‌افزارهای اندرویدی پرکاربرد را در بخش‌های مختلف در خود جای می‌دهد.

اما اکنون در برنامه Huawei App Engine این امکان برای کاربران فراهم شده است تا علاوه بر استفاده از این فروشگاه روی گوشی، در رایانه شخصی و با سیستم‌عامل ویندوز نیز آن را اجرا کرده و اقدام به بارگیری نرم‌افزارهای دلخواه نمایند.

اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی

پس از دانلود هر اپلیکیشن می‌توانید آیکون میانبر آن را در منوی استارت و پنجره دسکتاپ ویندوز  مشاهده کرده و به راحتی هر چه تمام‌تر آن را اجرا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

این برنامه در اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی همچنین شما را قادر می‌سازد تا متناسب به نیاز و نرم‌افزاری که در حال کار با آن هستید بتوانید صفحه نمایشگر را تنظیم کرده و پنجره آن را از لحاظ ابعاد و جهت تغییر دهید.

هواوی ابزارهایی مانند اسکرین شات، ضبط صفحه، مدیریت فایل‌ها، چرخش صفحه، پین کردن، حالت لرزش-خاموش، تنظیمات اضافی و انبوهی از دیگر قابلیت‌ها را در Mobile App Engine قرار داده که آن را به یک شبیه ساز کامل همراه با سرویس‌های موبایل HMS و اپ گالری تبدیل می‌کند.

در توضیح عملکرد مالتی تسکینگ این برنامه نیز باید گفت که اگر خواهان اجرای چندین نرم‌افزار به طور همزمان باشید باید آن را در محیط خود پلتفرم اجرا نمایید و در صورت خروج از موبایل اپ انجین، تنها یک نرم‌افزار در یک زمان روی دستگاه قابل اجرا خواهد بود.

همچنین قابلیت تقسیم کردن محیط پلتفرم به چند بخش برای اجرای دو نرم‌افزار در کنار هم (Split-Screen) نیز وجود دارد که دست شما را خصوصاً در بحث مالتی‌مدیا بازتر می‌گذارد.

Mobile App Engine چه تفاوتی با شبیه‌سازهای اندرویدی دارد؟

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه، امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی لپ‌تاپ در برنامه‌های سازگار است که با پشتیبانی از رابط لمسی و دکمه‌های مجازی، تعامل بیشتر کاربر با نرم‌افزار را رقم می‌زند.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید در نرم‌افزارهای اندرویدی به راحتی از موس و کیبورد کامیپوتر و لپ‌تاپ خود استفاده کنید و دکمه‌ها را همانگونه که عادت دارید شخصی‌سازی کنید.

جمع‌بندی

گفتنی است که هواوی نخستین شرکتی است که با عرضه Mobile App Engine، به صورت کارخانه‌ای قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی امکان پذیر کرده است. قابلیتی که نه تنها به طور یکپارچه‌ای با سری میت‌بوک هواوی سازگار است، بلکه در کامپیوترهای دیگر شرکت‌ها نیز قابل اجراست.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!