اکوسیستم موبایلی هواوی ماهانه 500 میلیون کاربر فعال دارد اخبار

اکوسیستم موبایلی هواوی ماهانه 500 میلیون کاربر فعال دارد

کاربران فعال هواوی در اکوسیستم موبایلی آن به ماهانه بیش از 500 میلیون نفر رسیده است. به گفته هواوی اکوسیستم موبایل HMS کاربران فعال ماهانه سرویس موبایل هواوی در بیش از 170 کشور  دنیا به 500 میلیون رسید، که موفقیت کسب و کار محصولات رده مصرف‌کننده این کمپانی در خارج از چین را نشان می‌دهد. تعداد کاربران فعال ماهانه سرویس موبایل هواوی درحالی به 500 میلیون رسیده است که هواوی همین دسامبر سال گذشته بخش اکوسیستم موبایلی خود را تأسیس کرد.

به گفته Wang Yanmin، رئیس بخش جهانی توسعه اکوسیستم هواوی، این کمپانی یک هدف دو مرحله‌ای را دنبال می‌کند. هدف اول جذب بیش از 80 درصد اپلیکیشن های رایج بر روی HMS است. هواوی در گام دوم که از نیمه دوم سال میلادی جاری دنبال می‌شود، در تلاش برای فائق آمدن بر مشکلات است.

در همین باره نایب رئیس بخش جهانی توسعه اکوسیستم هواوی می‌گوید فروشگاه AppGallery حالا در دسترس است و بیش از 18 دسته مختلف، شامل اخبار، شبکه اجتماعی و سرگرمی را پوشش می‌دهد.

پوشش خبری افزایش تعداد کاربران فعال هواوی موبایل به بیش از 500 میلیون نفر در جهان

هم اکنون اکوسیستم هوشمند هواوی بیش از 170 کشور و منطقه در جهان را پوشش می‌دهد و ماهانه 500 میلیون کاربر فعال دارد. همچنین 2 میلیون توسعه‌دهنده از AppGallery حمایت می‌کنند.

جالب اینکه اطلاعات منتشر شده حاکی از نقش کلیدی توسعه دهنده‌های چینی در اکوسیستم جهانی اپلیکیشن‌های موبایل هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده مربوط به بازه ژانویه تا نوامبر 2020، سهم توسعه‌‌دهندگان چینی از 100 اپلیکیشن و بازی‌ محبوب فروشگاه‌های iOS و Google Play سی و یک درصد بوده است.

هواوی بخش نرم افزاری خود را به سرعت توسعه می‌دهد. در همین زمینه، اکتبر گذشته هواوی به طور رسمی سرویس نقشه Petal Maps را معرفی کرد. این اپلیکیشن نقشه برخی از گوشی‌های هواوی در خارج از چین را هدف گرفته است. به گفته هواوی حالا اپلیکیشن نقشه Petal Maps بر روی فروشگاه AppGallery در دسترس کاربران قرار دارد. این سرویس نقشه در بیش از 140 کشور و منطقه در خارج از چین در دسترس کاربران است.

Petal Map همه کارکردهای مورد انتظار از یک اپلیکیشن نقشه چون مکان‌یابی، نمایش نقشه، پیمایش با خودرو و نمایش بلادرنگ وضعیت راه‌ها را ارائه می‌کند. در حال حاضر Petal Map با گوشی‌های سری Huawei P40  سازگار است. باید توجه داشت برای استفاده کاربران فعال هواوی از Petal Map باید گوشی کاربر به EMUI 11 آپدیت شده باشد.

کاربران فعال هواوی

Petal Map در کنار ارائه تمامی قابلیت‌هایی که در سرویس‌های نقشه رایج یافت می‌شود، چند قابل نوآورانه هم معرفی کرده است. یکی از این قابلیت‌ها امکان تعامل بدون لمس با نقشه بر روی گوشی‌های سری Mate 40 است. در وجود این قابلیت می‌توان حین رانندگی،  بدون لمس گوشی و تنها حرکت‌های دست با آن تعامل کرد که امکان نمایش مسیر و نمایش نقشه را فراهم می‌کند. تمامی این امکانات جدید موجب افزایش تعداد کاربران فعال هواوی سرویس شده است.

به طور قطع امکانات مناسب این سرویس از دلایل اصلی افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه سرویس موبایل هواوی است. سرویس نقشه Petal Maps هواوی قادر به نمایش اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل نیز است. کاربران فعال هواوی می‌توانند از زمان حرکت اتوبوس‌ها از ایستگاه‌ها مطلع شوند تا ضمن صرفه جویی در زمان، به موقع در ایستگاه دلخواه حضور پیدا کنند. در حال حاضر سرویس نقشه Huawei Petal Map از فرامین صوتی در هریک از زبان‌های چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!