بررسی عملکرد و قابلیت‌های دوربین گوشی nova 8i هواوی مقاله و آموزش

بررسی عملکرد و قابلیت‌های دوربین گوشی nova 8i هواوی

هواوی با معرفی گوشی‎‌های سری جدید نوا 8 به خوبی نشان داد که برای ارائه یک عملکرد سطح بالا نیاز به عرضه یک گوشی پرچمدار نیست. در این میان گوشی هواوی nova 8i را باید محصولی بسیار جذاب با عملکرد بسیار مناسب در همه بخش‎‌ها دانست که یکی از آنها دوربین دستگاه است. در ادامه به بررسی عملکرد و قابلیت ‎های دوربین گوشی هواوی Nova 8i می‌پردازیم که می‎تواند از رقبای خود چندین پله جلوتر باشد.

مقدمه

برای ساخت یک دوربین گوشی هوشمند قدرتمند تنها نباید به سخت‎ افزار و مگاپیکسل‌‎های بالای بسنده کرد. در واقع یک تولیدکننده گوشی هوشمند با توجه همزمان به هر دو بخش سخت‎ افزار و نرم‎ افزار است که می‎ تواند محصولی باکیفیت و کارآمد تولید کند. در این میان گوشی‎های میان‎رده جایگاه ویژه‎ای در بازار دارند و به همان نسبت، رقابت شرکت‎ها نیز در این حوزه سنگین و هیجان‎ انگیز است. اما سلاح هواوی برای توفیق هر چه بیشتر در این بازه، گوشی نوا 8 آی است که به خوبی توانسته اصل هماهنگی سخت ‎افزار و نرم‎ افزار دوربین را به اجرا درآورد.

هواوی در ماژول دوربین پشتی این گوشی از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9 استفاده نموده است. در کنار این دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنزهای ماکرو و عمق میدان برای دو سنسور 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورند. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، دوربین گوشی هواوی Nova 8i به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و سخت‌افزار قدرتمند، در بخش عکاسی دستگاهی قابل اتکا به حساب می‌آید و تصاویری با جزئیات مناسب و رنگ‌های دقیق به ثبت می‌رساند. دوربین گوشی nova 8i همچنین قابلیت‌های زیادی مانند حالت عکاسی در شب، HDR، حالت پرتره، حالت عمق میدان و حالت حرفه‌ای برای تنظیم دستی پارامترهای عکاسی را در اختیار کاربران می ‎گذارد.

دوربین گوشی هواوی Nova 8i

کیفیت دوربین‌های اصلی و اولترا واید

استفاده از رزولوشن بالا از یک سو و بهره‎گیری از فوکوس خودکار PDAF به کاربر اجازه می‎دهد که در حالت‎های نرمال و عادی، تصاویری با جزئیات بالا و بدون نویز خاصی شکار کند. در هواوی nova 8i عکاسی با لنز اولتراواید نیز نتایج خوبی ارائه می‌دهد. سیستم هوش مصنوعی گوشی نوا 8 آی توانسته مشکل همیشگی دوربین‌های اولتراواید، یعنی کاهش شفافیت و افزایش نویز تصویر در لبه‌ها را به خوبی حل نماید.

دوربین‌های اصلی (واید) و اولتراواید می‌توانند با توجه به ویژگی‌های نوری محیط، تراز سفیدی مناسبی اعمال کرده و از این طریق، رنگ‌هایی دقیق و زنده‌ از سوژه‌های مورد علاقه شما تولید نمایند.

بهره‎ گیری از این ویژگی در دوربین گوشی هواوی Nova 8i موجب می ‎شود تا بتوان کلیه رنگ‌‎های موجود در کادر را به خوبی ثبت نمود و تمایز و تعادل مناسبی بین دو گروه رنگ سرد یا گرم ایجاد کرد.

در مورد عملکرد بخش دوربین اولترا واید یکی از مزایای گوشی نوا 8 آی این است که این گوشی به خوبی می‌تواند از ایجاد انحنا در المان‎ های گوشه کادر جلوگیری و این نقص بسیار رایج را مرتفع کند.

نکته مثبت دیگر دوربین گوشی هواوی نوا 8 آی آن است که در هر حالت و استفاده از لنزهای واید یا اولترا واید، عملکرد ثبت رنگ بسیار مناسب و متعادل است؛ حالتی که در بسیاری از گوشی‎های میان‌‎رده، به این نحو و کیفیت یافت نمی‎شود. در تصویر بالا می‌‎توانید مقایسه عملکرد دوربین اصلی و اولترا واید گوشی nova 8i را ببینید.

عملکرد در نور کم

لازمه اصلی عکاسی با کیفیت مناسب در نور کم، توانایی بالای دیافراگم در گشودگی بالا جهت جذب فوتون‎ های بیشتر نور از محیط است. در گوشی نوا 8i این ویژگی به خوبی و با دیافراگم f/1.9 حاصل می‎ شود و به کاربر کمک می ‎کند تا در محیط ‎ها نه چندان روشن نیز تصاویر با جزئیات مناسب بگیرد. اما این تنها بخش یاری‎‌رسان برای بهبود کیفیت عکس‎ های نور کم دستگاه نیست؛ در واقع عمده بار این بخش بر دوش نرم‎‌افزار دوربین گوشی HUAWEI nova 8i است.

دوربین گوشی هواوی نوا 8 آی

این عملکرد دوربین گوشی هواوی Nova 8i در شرایط گرگ و میش قبل از طلوع یا غروب خورشید نیز بسیار قابل توجه است. هر دو لنز واید و اولتراواید گوشی نوا 8 آی در این شرایط، همسان با بهترین‌ گوشی‌های موجود در زمینه عکاسی عمل می‌کنند.

حالت عکاسی در شب بدون Night Mode این گوشی با بهره‎ گیری عالی از هوش مصنوعی نیز عملکردی هوشمند و جالب توجه دارد. در واقع زمانی که امکان ثابت نگه داشتن طولانی مدت دوربین گوشی وجود نداشته یا نخواهید از حالت عکاسی شب استفاده کنید هم می ‎توان تصاویر با کیفیت بالا در نور کم تولید نمود.

نوردهی و کنتراست

دوربین گوشی هواوی Nova 8i از عهده تصاویر دارای دامنه دینامیکی بالا نیز به خوبی برمی‌آید و قادر است بدون فدا کردن کیفیت، بخش‌های نورانی و سایه‌ها را مطابق با واقعیت به نمایش بگذارد. در تصویر فوق مشاهده می‌کنید که حالت HDR دوربین گوشی نوا 8 آی توانسته کنتراست بالای بین داخل و خارج ساختمان را با دقت بالا به ثبت برساند.

حالت عکاسی در شب

گرفتن عکس‌های باکیفیت در شب، گاهی با حالت اتوماتیک دوربین ممکن نیست. در این شرایط، حالت شب گوشی nova 8i می‌تواند کمک زیادی به ما کند؛ هوش مصنوعی قدرتمند گوشی نویز را به شدت کاهش می‌دهد و جزئیات را با شفافیت بالاتری به چشم ما می‌رساند.

عکاسی در حالت شب بین 5 تا 6 ثانیه زمان می‌برد تا حسگر دوربین گوشی بیشترین نور را از محیط اطراف دریافت کند. در این حالت با نوردهی متفاوت، نور بازتاب یافته از کلیه المان‎ ها موجود در سوژه مورد تحلیل قرار گرفته و تلاش می‎ شود تا واضح‎ ترین و بهترین تصویر در اختیار کاربر قرار گیرد؛ تلاشی که به نظر می‎ رسد هواوی به خوبی آن را هدایت کرده و منجر به نتایج قابل توجهی می‎ شود.

عمق میدان و حالت پرتره

حالت پرتره باید یکی از نقاط قوت دوربین گوشی هواوی Nova 8i دانست. لنز عمق این گوشی می‌تواند سوژه و پس زمینه را به خوبی از هم جدا کرده و اثر بوکه جذابی به ثبت برساند که با دور شدن از سوژه بیشتر می‌شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی دوربین می‌تواند بعد از تشخیص دقیق چهره‌ها در حالت پرتره، افکت‌های زیبایی را نیز به دلخواه شما روی تصویر اعمال نماید.

گوشی nova 8i را با توجه به همین موضوع، می‌توان بهترین انتخاب اقتصادی برای علاقه‌مندان به انتشار عکس در پلتفرم‌های اجتماعی دانست.

حالت ماکرو

با حالت ماکروی دوربین گوشی هوشمند نوا 8 آی می‌توانید به دنیای سوژه‌های کوچک نیز وارد شوید. با حالت SuperMacro می‌توان تا 4 سانتی‌متر به سوژه نزدیک شد و عکس‌های با جزئیات مناسب به ثبت رساند.

جمع بندی

اگرچه این روزها بسیاری از کاربران با توجه به اعداد و ارقام به دنبال گوشی‎ های پرچمدار بازار برای عکاسی هستند ولی باید به این حقیقت اذعان کرد که عکاسی با یک گوشی میان‎ رده بهره ‎مند از سخت ‎افزار قدرتمند و هوش مصنوعی کارآمد در بخش نرم افزار اتفاقی جذاب است که شاید در کمتر گوشی مانند هواوی nova 8i دیده شود.

در واقع به هر سناریویی که فکر کنید، مانند عکاسی در یک منظره طبیعی در هر ساعت از روز، عکاسی در نور کم، عکاسی پرتره یا حتی ثبت تصاویر با نمای باز و به اصطلاح عریض، گزینه ‎ای از سوی هواوی در رابط کاربری نرم ‎افزار دوربین nova 8i پیش روی شما قرار خواهد گرفت. نکته برتری این گوشی آن است که این عملکرد در بهترین شرایط خود ارائه می ‎شود؛ شرایطی که مسلماً کمتر رقیبی در بازار قادر به ارائه آن در چنین سطحی است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!