همه چیز درباره Petal Maps؛ نقشه و مسیریاب اختصاصی هواوی با قابلیت‌های کارآمد مقاله و آموزش

همه چیز درباره Petal Maps؛ نقشه و مسیریاب اختصاصی هواوی با قابلیت‌های کارآمد

هواوی در تلاش است تا با سرعت بخشیدن به توسعه و ارتقای خدمات موبایلی خود، نیازهای کاربران را برطرف کند. در همین مورد پتال مپس ابزاری است که به عنوان یک جایگزین مناسب برای Google Map به سرویس خدمات موبایلی هواوی افزوده شده تا بتواند نیازهای کاربران را به خوبی مرتفع کند.

برنامه‌ی پتال مپس تقریباً هر آنچه که شما از یک نرم‌افزار موقعیت‌یاب و نقشه‌ انتظار دارید را برآورده می‌کند. این برنامه در بیش از 140 کشور جهان و در بسیاری از گوشی‌های هواوی و آنر با HMS Core نسخه‌ی 5 به بالا پشتیبانی می‌شود.

اپ میسریابی هواوی

قابلیت‌های اپلیکیشن petal maps به عوان یک نقشه‌ی راهنما، رانندگی، سفرهای برون‌شهری و گشت و گذار در شهر را برای شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

ابتدا به سراغ محیط کاربری این برنامه می‌رویم، جایی که هواوی برای راحتی کاربران دو حالت نمایشی سه‌یعدی و دوبعدی را برای به تصویر کشیدن نقشه ارائه می‌دهد. همچون بسیاری از برنامه‌های Map، در پتال مپس نیز شاهد نقطه‌ی مکان‌نمای آبی رنگ در مرکز نقشه هستیم که موقعیت و جهت فعلی را نمایش می‌دهد.

در بالای سمت راست صفحه نیز گزینه‌ای قرار دارد که شاید برای رانندگان درون شهری از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار باشد. با ضربه روی این گزینه هواوی آپشنی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به واسطه‌ی آن Petal Maps یا مسیریاب هواوی می‌تواند اطلاعات و شدت ترافیک را در مسیرهای انتخاب شده روی نقشه نشان دهد. شدت ترافیک در مسیرها نیز با تغییر رنگ از سبز به قرمز مشخص می‌شوند تا کاربر اطلاع دقیق‌تری از وضعیت راه‌ها داشته باشد.

برنامه میسریابی هواوی

پایین صفحه سمت راست، درست روی بخش مربوط به جست‌جوی مکان، نمادی وجود دارد که در صورت ضربه زدن روی این گزینه می‌توانید حالت نمایشی نقشه را بین دو حالت دوبعدی و سه‌بعدی تنظیم کنید. این قابلیت پتال مپس شما را قادر می‌سازد تا به راحتی در نقشه زوم کنید، بچرخید، آن را بالا و پایین ببرید و از تمام زوایا مسیر پیش روی خود را مشاهده کنید.

اما شاید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مورد استفاده در هر برنامه‌ی نقشه‌ی راهنما، دستیار صوتی هدایت‌کننده باشد. هواوی با افزودن این قابلیت به مسیریاب petal maps، این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا به کمک دستیار صوتی، مسیریابی بهتری در پیمایش خود داشته باشند.

شما می‌توانید مکان‌های پر رفت و آمد خود را روی نقشه مشخص کرده و به لیست «علاقه‌مندی‌ها» اضافه کنید. بدین شکل دیگر نیازی به گشتن روی نقشه و پیدا کردن هرباره‌ی موقعیت مورد نظر خود نخواهید داشت. همچنین با مشخص کردن مقصد مورد نظر روی نقشه، امکانات مختلفی توسط پتال مپس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای پیدا کردن مسیر مناسب، مسیریاب هواوی اینجاست تا مسافت و مدت زمان تقریبی تا رسیدن به مقصد را به همراه تعداد چراغ‌ قرمزهای در مسیر به شما نشان دهد. با انتخاب مقصد همچنین علاوه بر دستیار صوتی، فلش‌های هدایت‌کننده نیز روی نمایشگر قابل مشاهده خواهند بود که مسیر مناسب را برای زودتر رسیدن به مکان انتخاب شده نمایش می‌دهند.

مسیریاب هواوی چیست

البته تمامی ویژگی‌های فوق در بخش تنظیمات Petal Maps قابلیت غیرفعال کردن را دارا هستند و جدای از آن هواوی سعی کرده تا با افزودن تم‌های روشن و تاریک و شخصی‌سازی رنگ‌بندی‌های برنامه، اختیار عمل بیشتری را به کاربر بسپارد.

با ضربه روی قسمت Search برنامه پتال مپس منوی این بخش باز می‌شود که در آن می‌توانید لیستی از مکان‌های پیشنهادی نظیر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها یا حتی پارکینگ‌ها را مشاهده کنید. با انتخاب مکان مورد نظر، Petal Maps اطلاعات بیشتری از مقصد انتخابی خود از جمله مسافت نسبت به مبدأ فعلی، آدرس، شماره تماس، وب‌سایت و حتی تصاویری از محیط آن برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های خاص اپلیکیشن میسریابی هوآوی، ویژگی «Air Gestures» است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در به‌دلیل سختی استفاده از Mapهای روی گوشی برای جابجایی مکان‌نما و تغییر زاویه‌ی نمایش مسیر، استفاده از این نوع برنامه‌ها هنگام رانندگی را کنار گذاشته باشید.

ویژگی جدیدی که اپلیکیشن میسریابی هواوی در اختیار قرار می‌دهد، شما را قادر می‌سازد بدون نیاز به لمس نمایشگر برای چرخاندن یا تغییر زاویه‌ی نمایشی نقشه، تنها با نزدیک کردن دست خود به صفحه‌ی گوشی این کار را انجام دهید.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در گوشی‌های پشتیبانی کننده از رابط کاربری EMUI 11 به بالا، نظیر گوشی‌های میت 40، میت 30 و نسخه‌های Pro آن‌ها در دسترس است. گرچه هواوی وعده داده است در آینده مدل‌های بیشتری خواهند توانست این قابلیت را ارائه دهند.

دانلود اپلیکیشن petal maps

و اما در آخر به سراغ ویژگی خواهیم رفت که این برنامه میسریابی هواوی را به یکی از برنامه‌های کاربردی برای کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بدل می‌کند. هواوی از طریق همگام‌سازی اطلاعات سیستم حمل و نقل شهری با برنامه میسریابی هوآوی، به شما این امکان را می‌دهد تا برای طی کردن مسافت‌های درون شهری خود، بهترین وسیله را انتخاب کنید.

ارائه‌ی زمان‌بندی حرکت اتوبوس و مترو در کنار نمایش مدت زمان تقریبی رسیدن به مقصد در صورت استفاده از هرکدام و یا حتی طی کردن مسیر با پای پیاده یا دوچرخه، ویژگی است که به‌تازگی به لیست امکانات اپ میسریابی هواوی هواوی افزوده شده است.

پتال مپس

در آخر باید گفت اگر به دنبال یک همراه هوشمند برای کمک در مسیریابی هستید، اپ میسریابی هوآوی می‌تواند برای دارندگان گوشی‌های هواوی به عنوان یک جایگزین قابل‌قبول برای گوگل مپ عنوان شود.

شما می‌توانید این برنامه را از طریق اَپ استور اختصاصی هواوی یعنی AppGallery دانلود و استفاده کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!