خلاصه بررسی گوشی هواوی نوا 8 آی از رسانه آی تی رسان در رسانه

خلاصه بررسی گوشی هواوی نوا 8 آی از رسانه آی تی رسان

گوشی هواوی نوا 8 آی یکی از گوشی‌های میان‌رده بازار است که با طراحی زیبا و قابلیت‌های متنوع به گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان تبدیل شده است. در ادامه خلاصه‌ای از بررسی وب سایت آی‌تی‌رسان در مورد این گوشی را می‌خوانیم تا ببینیم متخصصان این سایت در مورد HUAWEI nova 8i چه نظری دارند.

نگارنده مطلب در ابتدای کار خود سراغ بسته بندی دستگاه رفته و آن را محصولی پر و پیمان در بخش لوازم همراه توصیف می‎کند. در واقع نگارنده مطلب معتقد است در این روزها که شرکت‌ها در حال کوچک‌تر کردن جعبه محصولات خود هستند Nova 8i با جعبه پر و پیمانی روانه بازار شده است. با باز کردن درب جعبه ابتدا خود گوشی خودنمایی می‌کند و در کنار آن برگه‌های راهنما، سوزن سیم‌کارت، هندزفری و شارژر قرار دارند.

از نظر نویسنده این بررسی، در بعد طراحی گوشی هواوی نوا 8i یک گوشی سبک و خوش دست به حساب می‌آید که از حیث ابعاد و وزن نسبت به سایر گوشی‌های 6.6 اینچی کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و ظاهر آن شباهت زیادی به گوشی‎های رده بالا و پرچمدار دارد.

در نظر نگارنده این مطلب اولین ویژگی که هنگام روشن کردن نوا 8i جلب توجه می‌کند ضخامت بسیار کم حاشیه‌های دور نمایشگر این گوشی است. قابلیتی که مجدداً بیشتر در گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شود. فریم این گوشی هم ساختار مستحکمی داشته و طراحی زیبای قاب پشتی آن جلوه زیبایی به ظاهر این اسمارت فون بخشیده است.

نمایشگر 6.67 اینچی Nova 8i از نوع LCD است و نزدیک به 90 درصد پنل جلویی را پوشانده که منجر به ارگونومی بهتر و کوچک‎تر شدن دستگاه می‎شود. رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی روشن، شاداب و جذاب به نظر می‌آیند.

اما در مورد بخش سخت‎افزار و کارایی نیز این گوشی موفق به جلب نظر نگارنده بررسی شده است. nova 8i هواوی از سخت‌افزار نسبتاً قدرتمندی بهره می‌برد. این محصول به تراشه اسنپدارگون 662 مجهز شده، تراشه‎ای با پردازنده8 هسته‎ای‎ ( 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Kryo 260 Gold و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260 Silver) که هوش مصنوعی تکمیل کننده همه نوع عملیات پردازشی و امور مربوط به رابط کاربری دستگاه بوده و کمک می‎کند تا حتی پس از مدت زمان طولانی از تصاحب دستگاه نیز یک گوشی با عملکرد سریع را در اختیار داشته باشید.

در کنار این تراشه، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی از نوع UFS 2.1 بر روی این گوشی استفاده شده که برای انجام کارهای روزانه کاملاً مناسب است.

این محصول با رابط کاربری EMUI 11 عرضه شده و در کنار فروشگاه بزرگ App Gallery امکانات نرم‌افزاری بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار داده است.

در آزمایش‎‌های انجام شده توسط آی تی رسان، این گوشی در بنچمارک انتوتو 9 امتیاز 196،329 را کسب کرده و بالاتر از گوشی‌هایی مانند Poco M3 و گلکسی A32 قرار گرفته است. از لحاظ اجرای نرم‌افزارها هم Nova 8i در سطح بالایی قرار دارد. این گوشی برای اجرای بازی‌های مختلف مشکل خاصی در قسمت سخت‌افزار نداشته و تقریباً تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها را می‌توان با کیفیتی مناسب روی آن اجرا کرد. به عنوان مثال این دستگاه می‌تواند بازی Call Of Duty را با سطح گرافیک High بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

اما در بخش دوربین هم رسانه آی تی رسان عملکرد مثال زدنی این گوشی در ثبت تصاویر با کیفیت را استنباط نموده است. نگارنده معتقد است که در طول روز تصاویر این گوشی کیفیت بسیار بالایی را در بخش رنگ و نور به ثبت رسانده و نویز پایینی نیز در این شرایط دیده می‌شود. در شب هم شرایط قابل قبول است و در مجموع نور و تراز سفیدی عکس‌‎ها تناسب خوبی داشته و جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند. همچنین کیفیت فیلم‌برداری توسط این گوشی در مجموع راضی کننده است.

در ادامه نگارنده مطلب وضعیت و امکانات امنیتی گوشی جدید هواوی در سطح خوبی ارزیابی نموده و  به قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی فریم کناری و ادغام آن با دکمه پاور اشاره می‎کند. به غیر از آن قفل تشخیص چهره نیز در این مدل وجود دارد که می‎تواند هم به صورت مجزا و هم ترکیبی، همراه با سنسور اثر انگشت، برای عملیات احراز هویت مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت شارژ فوق‌العاده بالا هواوی Nova 8i می‌تواند یکی از دلایلی باشد که مشتریان را به خرید این مدل جذب کند. باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی طی گذشت تنها 45 دقیقه‌ به صورت کامل  شارژ می‌شود. در صورت مصرف انرژی دستگاه نیز طی آزمایش‌‎های انجام گرفته توسط این رسانه مشخص شده که به طور کلی با حدود 15 دقیقه وب‌گردی نزدیک به 7 درصد شارژ و با حدود 40 دقیقه بازی نیز حدود 20 درصد از شارژ کم می‌شود؛ مقادیری که معقول و مناسب ارزیابی می‎شوند.

در پایان نگارنده مطلب اینطور نتیجه گرفته که گوشی هواوی نوا 8i نسبت به نوا 7i نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین قوی‌تر و باتری با ظرفیت بالاتر با سرعت شارژ بهتری دارد. همچنین طراحی زیبا و ظاهر جذاب این گوشی آن را هم‌ردیف باپرچم‌داران این شرکت قرار داده و کاربران برای بهره‌مندی از همه این قابلیت‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف و خرید یک گوشی پرچم‌دار ندارند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!