مهم‌ترین نکات در خرید گوشی هواوی nova 9 اخبار

مهم‌ترین نکات در خرید گوشی هواوی nova 9

توجه بالای هواوی به تولید محصولات مقرون به صرفه با امکانات بالا بر کسی پوشیده نیست. در این بین گوشی‌های میان رده هواوی نیز با همین هدف رونق بخش بازار موبایل بودند که بی‌شک گوشی جدید هواوی نوا 9 یکی از همین موارد است. این گوشی با در اختیار داشتن مشخصات کمی و کیفی رده بالا به عنوان پرچمداری در لباس میان‌رده معرفی شده است که در ادامه به ارائه مهم‌ترین دلیل خرید گوشی هواوی نوا 9 خواهیم پرداخت.

سری nova هواوی همواره با رویکرد ارائه مشخصات قدرتمند با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار شدند تا بدین شکل نیازهای قشر بیشتری از جامعه را در قالب یک محصول باکیفیت اما میان رده مرتفع نمایند. حالا گوشی HUAWEI nova 9 به عنوان جدیدترین عضو از این خانواده معرفی و مدتی است که روانه بازارهای جهانی شده است.

این گوشی با در اختیار داشتن طراحی تحسین‎ برانگیز، سخت ‎افزار و دوربین ‎های قدرمند این گوشی را در کنار باتری و شارژر قدرتمند و نمایشگر عالی می‌تواند یک پکیج کامل برای پوشش تمامی نیازهای کاربران باشد. در ادامه این مطلب مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب قرار گرفتن این گوشی را در لیست خرید کاربران سخت‌پسند و خاص است را شرح خواهیم داد.

طراحی زیبا و خوش دست

از نکات بارز و دلیل خرید گوشی هواوی نوا 9، استفاده از زبان طراحی گوشی‌های پرچمدار هواوی است که نه تنها ظاهری زیبا و مدرن به آن اعطا کرده بلکه از لحاظ کیفی و متریال ساخت نیز سطح بالاتری برای آن در نظر می‌گیرد.

دلیل خرید گوشی هواوی نوا 9

هواوی برای بدنه این گوشی چهار رنگ آبی پرستاره، بنفش، سبز یشمی و مشکی را انتخاب کرده که حقیقتاً به خوبی توانسته‎اند تصویرگر زیبایی دستگاه در ابعاد مختلف باشند. اما شاید نکته جالب توجه دیگر حاشیه‎های بسیار نازک، هم برای نمایشگر و هم فریم قاب دستگاه باشد.

ماژول دوربین به وضوح یکی از مشخصه‌های اصلی در گوشی‌های پرچمدار هواوی است که تشابه نوا 9 با آن‌ها در این بخش قابل مشاهده است. استفاده از طراحی ماژول دوربین دو قسمتی با طراحی Dual Matrix و ظاهر حلقه‌ای شکل با رنگ‌بندی هماهنگ شده با بدنه پشتی، از ویژگی‌هایی است که زیبایی بدنه هواوی نوا 9 را دو چندان کرده است.

در نظر گرفتن نمایشگر با ابعاد 6.57 اینچی نیز نکته حائز اهمیتی برای این دستگاه است چراکه مهندسین هواوی با توجه به ارگونومی دست و راحتی کاربران، بهترین طراحی را برای استفاده هر کاربر با هر ابعاد دست در نظر گرفته‌اند.

نمایشگر اولد با نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز

صفحه‌نمایش گوشی به عنوان رکن اصلی و تعامل کاربر و دستگاه شناخته می‌شود. از این رو از اهمیت بالایی در تجربه کاربر برخوردار است؛ اهمیتی که هواوی به خوبی آن را در دستور کار قرار داده است. نمایشگر گوشی نوا 9 هواوی از مهمترین دلیل خرید گوشی هواوی نوا 9 است که از کیفیت بسیار بالا برخودار بوده که نه تنها در بین میان‌رده‌های بازار به بهترین جایگاه ممکن دست می‌یابد، بلکه در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار نیز حرفی برای گفتن دارد.

گوشی هواوی نوا 9 محصولی میان‌رده با نمایشگر 6.57 اینچی است و نسبت ابعاد تصویر آن هم برابر 19.5 به 9 بوده که این گوشی را در زمره اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر کشیده و مناسب امور چند رسانه‎ای مانند تماشای فیلم و بازی‌های استراتژیک و شوتر قرار می‌دهد. از طرف دیگر نسبت 89.9 درصدی نمایشگر به بدنه این دستگاه را به یک گزینه ایده‌آل برای نمایش فیلم و ویدئو تبدیل کرده است.

مجهز شدن نمایشگر به نرخ‌ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز آن هم از نوع متغیر، ویژگی دیگری است که صفحه‌نمایش نوا 9 را علاوه بر استفاده‌های رومزه و تماشای فیلم، به یک گزینه ایده‌آل برای اجرای بازی‌های محبوبی چون پابجی و کالاف موبایل با بالاترین نرخ فریم بدل می‌کند.

نرخ پایش لمس صفحه در گوشی نوا 9 نیز با سرعت 300 هرتز در کنار پشتیبانی از فرمان‌ها چند لمسی می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را در هنگام اجرای بازی‌ها برای کاربران به دنبال داشته باشد.

با این حال زمانی که کاربر به انجام اموراتی مانند وبگردی یا گشت و گذار در شبکه‎های اجتماعی می‌پردازد هم نرخ تازه‌سازی نمایشگر به صورت خودکار به 60 هرتز کاهش می‌یابد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. این تغییر هوشمند علاوه بر ایجاد حس بهتر در استفاده از دستگاه، تأثیر بسزایی نیز در مصرف باتری داشته و شارژدهی گوشی را به نحوی مناسب مدیریت می‎کند.

از جمله نقاوت قوت این نمایشگر همچنین می‌توان به پوشش فضای رنگی گسترده DCI-P3 با توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ با نسبت کنتراست بالا اشاره کرد که در کنار آن امکان پخش محتوا با فناوری HDR10 و اخذ گواهی برای محافظت از چشم با فیلتر نور آبی، این صفحه‌نمایش را به یکی از بهترین‌ها بدل می‌کند.

دوربین‌ 50 مگاپیکسلی با قابلیت‌های فراوان

دوربین یکی دیگر از دلیل خرید گوشی هواوی نوا 9 محسوب می‌شود که در کنار بکارگیری سنسورهای عکاسی باکیفیت، بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز در رسیدن به این مقصود بی‌تأثیر نبوده است. گوشی نوا 9 هم از این قاعده مستثنی نبوده و دوربین فوق‌العاده 50 مگاپیکسلی این گوشی به فیلتر رنگی RYYB مجهز شده تا سنسور آن بتواند تا 40 درصد بیشتر از مدل‌های مشابه نور محیط را جذب کند.

استفاده از فیلتر رنگی مذکور در ساختار سنسورهای دوربین هواوی نوا 9 سبب شده تا ثبت تصاویر با روشنایی بسیار بالاتری نسبت به رقبای سری میان‌رده صورت بگیرد. همچنین موتور پردازشی XD Fusion Engine  هواوی توانایی پردازش سریع حجم عظیم اطلاعات دریافتی از سنسورهای دوربین این گوشی را داشته و به بالا بردن وضوح تصویر کمک می‌کند.

در کنار این مشخصه‌های سخت‌افزاری، بکارگیری الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز عامل دیگری برای عکاسی با کیفیت و نوردهی بالا خصوصاً در تاریکی شب است؛ طوری که وضوح تا حد امکان پایین نیامده و رنگ‌ها بهم نریزند.

عکس برداری باکیفیت از سوژه‌های متحرک و امکان ضبط فیلم‌های Slow Motion به کمک هوش مصنوعی از دیگر مواردی هستند که هواوی برای nova 9 در نظر گرفته است. نکته جالب توجه دیگر استفاده از قابلیت به اشتراک‎گذاری منابع است که به شما اجازه می‎دهد عکس‎ها و محتوای داخل گوشی خود را روی همه دستگاه‎های موجود در دایره Super Device خود جای دهید.

اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری سلفی باشید نیز باید گفت هواوی نوا 9 خیال شما را از بابت همه چیز راحت می‌کند. این گوشی به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در ناچ حفره‌ای نمایشگر مجهز است که می‌تواند تصاویری زیبا با جزئیات بالا ثبت کرده و علاوه بر عکاسی در فیلمبرداری نیز با وضوح 4K محیط اطراف شما را به تصویر بکشد. بکارگیری فناوری لرزشگیر AIS نیز مزید بر علت شده است تا فیلم‌هایی باکیفیت و ثابت با nova 9 به ثبت برسند.

علاوه بر این، نوا 9 همراه بسیار خوبی برای کاربران اهل انتشار ویدئوهای Live در شبکه‎های اجتماعی نیز هست و امکان فیلم‌برداری هم‌زمان توسط دوربین اصلی و دوربین سلفی را هم برای این دسته از افراد فراهم کرده است.

شارژ فوق سریع 66 وات

فناوری‌های شارژ سریع یکی دیگر از مزایای خرید گوشی هواوی نوا 9 محسوب می‌شوند. این گوشی علاوه بر مجهز شدن به الگوریتم‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند که عملکرد نوا 9 را چه در بحث شارژدهی و چه در شارژ مجدد، برتری می‌بخشد.

مزایای خرید گوشی هواوی نوا 9

 هواوی به لطف شارژر 66 واتی و بهره‌گیری از فناوری SuperCharge شرایطی ایجاد کرده که باتری 4300 میلی‎‌آمپر ساعتی نوا 9 تنها طی مدت زمان 38 دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

این مورد باعث شده تا از نظر سرعت شارژ مجدد با یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار مواجه باشیم؛ کما اینکه محیط نرم‌افزاری اختصاصی هواوی و استفاده از الگورتیم‌های هوش مصنوعی برای مدیریت مصرف شارژ نیز باعث می‌شود از نظر شارژدهی بتوان اطمینان کاملی به این محصول داشت.

محیط نرم‌افزاری هوشمند

گوشی هواوی نوا 9 به رابط کاربری EMUI 12، جدیدترین نسخه این رابط کاربری مبتنی بر اندروید، مجهز شده است که انبوهی از قابلیت‌های سیستم‌عامل هارمونی را نیز برای آشنایی بیشتر کاربران به همراه دارد.

دسترسی به تمام این امکانات در گوشی نوا 9 تنها با کشیدن یک انگشت بر روی نمایشگر میسر شده تا علاوه بر تنظیمات گوشی، بتوان از قابلیت Huawei Share نیز بهره برد و فایل‌های درون گوشی خود را به راحتی بر روی لپ‌تاپ اجرا کرده و یا نمایشگر اسمارت‌فون را به اشتراک گذاشت.

برنامه MeeTime نیز به عنوان بستری کاربردی برای برقراری تماس‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده از سیستم فایل توزیع شده جدید در این محصول سبب شده تا بتوان از طریق رایانه شخصی، دسترسی سریع‌تری به فیل‌های موجود در گوشی داشت.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مزایای خرید گوشی هواوی نوا 9، اشاره کردیم. گوشی هواوی nova 9 با در اختیار داشتن ویژگی‌های به‌روز و رده بالا در بخش‌های مختلف قادر است نیاز کاربران مختلف با سلیقه‌های متفاوت را به خوبی پاسخگو باشد. نمایشگر باکیفیت اولد نوا 9 شما را غرق در تماشای فیلم یا بازی‌های موبایلی خواهد کرد کمااینکه طراحی چشم‌نواز و ارگونومیک دستگاه در تمام این مدت باعث خستگی دست شما نخواهد شد.

شارژدهی دستگاه نیز نیاز طولانی مدت کاربر را تأمین کرده و حتی اگر برای مدت‌ها با دوربین هوشمند این گوشی به عکاسی و فیلمبرداری در رزولوشن 4K بپردازید، باز هم با شارژر 66 واتی دستگاه تنها در 38 دقیقه شارژ گوشی خود را کاملاً شارژ خواهید کرد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!