نوآوری جدید هواوی با ثبت اختراع فناوری الگوی صدا برای قفل‌گشایی دستگاه‌ها اخبار

نوآوری جدید هواوی با ثبت اختراع فناوری الگوی صدا برای قفل‌گشایی دستگاه‌ها

هواوی و دانشگاه Duke Kunshan University چین به طور مشترک یک پتنت یا ابداع جدید را به ثبت رساندند. این پتنت به فناوری تشخیص الگوی صدای انسان مربوط می‌شود که درست همانند اثر انگشت منحصر به فرد و یکتا است. تکنولوژی تشخیص الگوی صدا کمک می کند گجت ها صدای شما را به دقت و سریع تر تشخیص دهند.

Voiceprint یا الگوی صدا به طیف فرکانسی مشخصی اشاره دارد که در مورد هر فرد همانند اثر انگشت یکتا است و می‌توان از آن برای احراز هویت بیومتریک استفاده کرد. هواوی در همکاری با پژوهشگرهای دانشگاه Duke Kunshan University یک روش جدید برای استخراج و تطبیق الگوی صدای انسان‌ها ابداع کرده‌ است.

فناوری تشخیص الگوی صدا که از آن به عنوان تشخیص گوینده هم اسم برده می‌شود، قادر به استخراج الگوهای یکتا از صدای افراد است و می‌توان از آن به عنوان یک امضای منحصر به فرد به منظور احراز هویت افراد استفاده کرد. تکنولوژی تشخیص الگوی صدا می‌تواند در نهایت برای تشخیص هویت کاربران هنگام استفاده از وسایلی چون گوشی‌های موبایل به کار گرفته شود که بسیار کاربردی خواهد بود.

فناوری الگوی صدا

پتنت مورد بحث که با شناسه CN112289325A به ثبت رسیده و در دسترس همگان قرار گرفته است، چگونگی تشخیص در فناوری تشخیص الگوی صدا و فائق آمدن بر مشکل ضعیف بودن تن صدا را شرح می‌دهد. این در حالی است که تا پیش از یک ضعیف بودن تن صدا یک مانع بر سر راه استفاده از فناوری احراز هویت مبتنی بر الگوی صدا بود.

این روش از فناوری هوش مصنوعی برای استخراج، نگه داری و تطبیق الگوی صدا استفاده می‌کند. هواوی در این پتنت به طور کامل چگونگی پیاده سازی فناوری تشخیص الگوی صدا برای هویت سنجی مبتنی بر الگوی صدا را توضیح داده است.

در عین حال هدفون‌های هوشمند Huawei FreeBuds 2 و Huawei FreeBuds 3 در آخرین آپدیت خود یک قابلیت جدید به نام Bone Voiceprint دریافت کرده‌اند. قابلیت جدید Bone Voiceprint با بهره گیری از یک حسگر مخصوص، دقت و امنیت احراز هویت بر اساس صدا را به سطح تازه‌ای می‌رساند. برای این کار کافی است تنها یک جمله به زبان بیاورید تا هویت شما احراز شود.

با وجود اینکه هنوز اطلاعات بیشتری درباره فناوری تشخیص الگوی صدا جدید در دست نیست، اما ممکن است در نهایت این تکنیک جدید به گوشی‌های هواوی راه پیدا کند و شاهد احراز هویت امن‌تر و سریع‌تر باشیم.

هواوی از نظر مالکیت حق ابداع یا همان پتنت، یکی از کمپانی برتر دنیا است. این کمپانی سالیانه هزینه هنگفتی را صرف تحقیق و توسعه می‌کند و یکی از نوآورانه ترین برندهای دنیا است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!