پیشتازی هواوی در بازار موبایل چین همچنان ادامه دارد

پیشتازی هواوی در بازار موبایل چین همچنان ادامه دارد

موسسه آماری معتبر Canalys در روز 29 ژانویه 2021 آمار رسمی بازار گوشی هوشمند در کشور چین را اعلام کرد که حاوی اطلاعات جالب و جدیدی است. طی آمار اعلام شده بر خلاف پیش‌بینی گروهی از منتقدین، هواوی در بازار موبایل چین پیشتازی می کند و همچنان محبوب‌ترین برند بین کاربران چینی است و شرکت‌هایی مانند اوپو، ویوو، شیائومی و اپل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طی بازه سه ماه پایانی سال گذشته، مجموعاً حدود 84 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تنها در سرزمین اصلی چین به فروش رسیده که کاهشی 4 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2019 نشان می‌دهد.

به همین صورت، طی کل بازه 12 ماه سال 2020 تعداد 330 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این کشور به فروش رفته که کاهشی 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. یکی از دلایل مهم این کاهش فروش، شیوع بیماری کرونا بوده است.

با این اوصاف در سه ماهه نهایی سال 2020 شرکت هواوی (به همراه آنر) تعداد 18.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در کشور چین به فروش رسانده که  سهم چشمگیر 22 درصدی از کل بازار را عاید آن کرده است. پس از هواوی، در رتبه‌های بعدی نیز شرکت‌های اوپو و ویوو حضور دارند.

موفقیت سایر برندهای گوشی موبایل در بازار موبایل چین

در این بازه شرکت اوپو موفق به فروشی 17.2 میلیون دستگاه گوشی شده و مشابه همین عملکرد را برند ویوو با فروش 15.7 میلیون دستگاه به ثبت رسانده است.

در همین دوره شرکت اپل که تنها شرکت خارجی پرفروش در بازار چین است، آمار خود را با فروش 15.3 میلیون دستگاه به ثبت رسانده است. شیائومی نیز پنجمین شرکت در این رتبه بندی است که با فروش 12.2 میلیون دستگاه توانسته در بین پنج شرکت برتر بازار چین قرار گیرد.

پیشتازی هواوی پیشتازی هواوی در بازار موبایل چین این شرکت نتواند به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد. اما آخرین آمارهای Canalys نشان داد هواوی همچنان با اختلاف، صدرنشین پرفروش‌های بازار موبایل چین است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!