نگاهی به قابلیت‌ بروز شده Always-On Display در EMUI 11 در گوشی‌های هواوی (+ آموزش) مقاله و آموزش

نگاهی به قابلیت‌ بروز شده Always-On Display در EMUI 11 در گوشی‌های هواوی (+ آموزش)

در این مطلب سعی داریم شما را با قابلیت‌ Always-On Display در گوشی های هواوی آشنا کنیم. در ادامه با معرفی «ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن» و فعال سازی گام به گام این قابلیت اختصاصی گوشی های هواوی همراه ما باشید.

رابط کاربری EMUI هواوی، یکی از بهترین‌ تجربه‌های کار با گوشی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. هواوی همواره سعی بر این داشته تا با انتشار بروزرسانی‌های جدید، قابلیت‌های نو و ویژگی‌های بروز گوشی‌های هوشمند را به رابط کاربری خود بیفزاید.

در این میان، مجهز شدن گوشی‌های هواوی به پنل‌ نمایشگر OLED، این امکان را فراهم کرد تا برای اولین بار در نسخه‌ی EMUI 10، شاهد افزوده شدن قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن یا قابلیت‌ Always-On Display باشیم. اکنون نیز گوشی‌های هوشمند هواوی با رابط کاربری EMUI 11، به‌روزترین تجربه‌ی کار با قابلیت AOD را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

قابلیت always on display چیست؟

فعال سازی always on display در هواوی شما را قادر می‌سازد بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه یا روشن کردن کامل نمایشگر، به اعلان‌های مهم، وضعیت باتری، ساعت، تاریخ و بسیاری از بخش‌های مهم گوشی دسترسی داشته باشید.

اما رابط کاربری EMUI 11 هواوی پا را یک قدم فراتر از رقبا گذاشته است و علاوه بر ویژگی‌های مرسوم ذکر شده، گوشی‌های هوشمند هواوی در صورت پشتیبانی از صفحه‌نمایش همیشه روشن می‌توانند قابلیت‌هایی از جمله نمایش تصاویر متحرک، ویجت‌های کاربردی، طرح‌های رنگی و به‌طور کل شخصی‌سازی گسترده‌ای را به کاربر ارائه دهند.

چگونه قابلیت‌ Always-On Display را روی گوشی هواوی فعال کنیم

برای روشن کردن این قابلیت کافی است همچون تصاویر زیر، در بخش تنظیمات صفحه نمایش گوشی هواوی گزینه‌ی Home screen & wallpaper را انتخاب کنید. در ادامه از منوی باز شده بخش Always On Display را انتخاب کرده و در نهایت با ضربه روی گزینه‌ی مربوطه، اقدام به فعالسازی این قابلیت می‌کنیم.

قابلیت‌ Always-On Display

لازم به ذکر است قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن هواوی در صورتی که شارژ گوشی شما کمتر از 10 درصد باشد، در دسترس نخواهد بود.

امکانات صفحه‌نمایش همیشه روشن در رابط کاربری EMUI 11

هواوی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود سعی کرده است ویژگی‌های جدیدی را برای صفحه‌نمایش همیشه روشن در دسترس کاربران قرار دهد تا بدین شکل وجه تمایزی با رقبا شکل بگیرد.

تِم‌های هنری

کاربران می‌توانند با تکیه بر خلاقیت خود، طرح و نقش‌های زیبایی را برای نمایش در صفحه‌نمایش همیشه روشن پدید آورند و حتی به سلیقه‌ی خود رنگ‌بندی نقش‌ها را تغییر داده یا از قالب‌های متحرک استفاده نمایند.

همچنین رابط کاربری هواوی با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی این اجازه را به کاربر می‌دهد تا از لباس خود عکس بگیرد و رنگ صفحه‌ی AOD را با رنگ لباس خود ست کند.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن

نمایش تصاویر متحرک

با صفحه‌نمایش همیشه روشن هواوی، مجموعه‌ای از عناصر بصری زنده و پویا را تنها با لمس کردن نمایشگر تماشا کنید.

ساعت آنالوگ یا دیجیتال

نمایش ساعت روی صفحه گوشی هواوی یکی از مزایای استفاده از این قابلیت است. برای تغییر ساعت صفحه قفل هواوی، رابط کاربری هواوی طیف وسیعی از انواع ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود، بهترین مورد را برای نمایش از طریق قابلیت always on display انتخاب کنید.

قابلیت always on display

متن یادآوری

با استفاده از قابلیت «Graffiti AOD» شما قادر خواهید بود متن موردعلاقه‌ی الهام‌بخش یا حتی وظایف روزانه‌ی خود را روی صفحه‌نمایش همیشه روشن، همواره به خود یادآوری کنید.

قابلیت‌ Always-On Display

چگونه قابلیت نمایشگر همیشه روشن را تغییر دهیم

برای تغییر سبک بصری صفحه‌نمایش همیشه روشن هواوی لازم است در ادامه‌ی مسیر گفته شده، پس از فعالسازی حالت Always On Display روی گزینه‌ی زیرین یعنی Display style ضربه زده و در منوی باز شده همچون تصویر زیر، استایل نمایش دلخواه خود را انتخاب نمایید.

فعال سازی always on display در هواوی

شخصی‌سازی AOD هواوی دیگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن

پس از انتخاب حالت نمایشی مورد نظر، هواوی گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری از جمله وضعیت باتری، تاریخ، ساعت و بسیاری دیگر را پیش روی شما می‌گذارد که برخی از آن‌ها همچون بخش «Artistic themes» حتی امکانات شخصی‌سازی متنوع‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

امکانات نمایشگر همیشه روشن

جدای از آن شما می‌توانید با پس از قابلیت always on display در هواوی و ورود به منوی Display style، در پایین صفحه‌ی باز شده وارد بخش More شوید و در آنجا استایل‌های نمایشی مورد پسند برای صفحه‌نمایش همیشه روشن گوشی خود را به طور رایگان یا با پرداخت وجه دانلود کنید.

از آنجایی که شاید صفحه‌نمایش همیشه روشن در هر زمان و مکانی برای شما کارآمد نباشد و از طرف دیگر برای بهینه‌تر کردن مصرف باتری، هواوی قابلیت جالبی را در رابط کاربری گوشی‌های خود قرار داده است که به واسطه‌ی آن شما می‌توانید فعال بودن صفحه‌نمایش همیشه روشن گوشی خود را زمان‌بندی کنید.

قابلیت‌ Always-On Display

بدین منظور کافی است مانند اسکرین‌شات‌های زیر، از منوی تنظیمات Always On Display وارد بخش Display Mode شده و پس از انتخاب حالت Scheduled (زمان‌بندی شده)، زمان شروع و پایان کار صفحه‌نمایش همیشه روشن گوشی هواوی خود را تنظیم کنید.

کلام آخر

 

در این مطلب به سوال شما درباره چگونه always on display را فعال کنیم به صورت تصویری و گام به گام پاسخ دادیم. صفحه نمایش همیشه روشن قابلیت جذاب و کاربردی گوشی های هواوی است که می توانید در چند مرحله به راحتی آن را فعال کنید. نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ می توانید در قسمت کامنت ها نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!