سود خیره کننده هوآوی از فروش خودروی برقی Smart Selection SF5 اخبار

سود خیره کننده هوآوی از فروش خودروی برقی Smart Selection SF5

ماه قبل خودروی برقی Cyrus SF5 با فناوری‌های  Huawei Smart Selection هوآوی معرفی شد. این خودرو از فناوری‌های پیشرفته هواوی مانند Huawei HiCar Solution ،Huawei Sound و Huawei DriveONE به همراه سیستم‌عامل HarmonyOS بهره می‌برد. خودرویی که حالا با استقبال بالای مشتریان همراه شده است. به همین دلیل در ادامه به آخرین اخبار سود هواوی از فروش Smart Selection SF5 خواهیم پرداخت.

سود هواوی از فروش Smart Selection SF5

بنابر اعلام مدیر فروش یکی از فروشگاه‌های هواوی واقع در شهر شن‌ژن، تجهیز خودروی سایروس SF5 به فناوری‌های هوآوی موجب افزایش تقاضا برای آن و افزایش سود هواوی از فروش Smart Selection SF5 شده است. این همکاری با هواوی نتیجه کاملاً مثبتی برای استارت‌آپ خلاق Cyrus رقم زده و موجب جذابیت بیشتر آن شده است. برای اولین بار است که یک خودرو در فروشگاه‌های مرکزی هوآوی جهت فروش قرار گرفته است. خودرویی که ظاهراً عملکرد جالب توجهی را به ثبت رسانده است.

بد نیست بدانید هوآوی بیش از 60,000 فروشگاه فیزیکی در سراسر دنیا داشته که شامل 12 فروشگاه مرکزی و 5,000 فروشگاه با امکان تست کردن محصولات توسط کاربر می‌شود.

خودروی برقی Cyrus SF5 در دو نسخه 2WD و 4WD عرضه می‌شود که به ترتیب دارای سیستم توزیع نیروی محرکه دو و چهار چرخ هستند. این دو خودرو در چین به قیمت‌های 216,800 و 246,800 یوان به فروش می‌رسند.

فروش Smart Selection SF5

بنابر آمار اعلام شده، تاکنون تعداد 6,500 دستگاه SF5 به فروش رفته که تا پیش از پایان ماه میلادی جاری تحویل خریداران خواهد شد.

جالب‌تر اینکه ظرف تنها دو روز از معرفی SF5 با فناوری‌های هواوی، فروش این خودروی برق از 3000 دستگاه عبور کرده است. به همین صورت طی یک هفته میزان فروش SF5 به بیش از 6000 دستگاه رسیده است. تاکنون 10000 دستگاه از این خودرو الکتریکی در سرزمین اصلی چین رزرو شده که موجب حیرت همگان گردیده است.

سود هواوی از فروش Smart Selection SF5 چقدر است؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، از فروش هر دستگاه SF5 حدود 5000 یوان سود خالص هوآوی می‌شود. با توجه به سود 10 درصدی سازنده از فروش هر دستگاه، رقم خیره کننده‌ای در اختیار هواوی قرار می‌گیرد. به این ترتیب سود هواوی از فروش Smart Selection SF5 حدود 7 الی 8 درصد است.

درآمد هواوی از فروش Smart Selection SF5

اگر مدل 4WD با قیمت 246,800 یوان را در نظر بگیرید، هوآوی به ازای فروش هر دستگاه آن 25,000 یوان درآمد کسب می‌کند. سود خالص از عرضه این خودرو به ازای هر دستگاه   5,000 یوان برآورد می‌شود. این در حالی است که فروشندگان حدود 19,000 یوان از فروش هر دستگاه درآمد دارند.

سود خالص 778 دلاری هوآوی به ازای فروش هر دستگاه خودروی برقی در شرایطی حاصل شده که این کمپانی می‌کوشد در سال 2022 دو برابر تسلا یا 300,000 خودروی برقی در چین به فروش برساند.

در صورتی که همین سود خالص را 5,000 یوان به ازای هر دستگاه در نظر بگیریم، سال آینده تا 1.5 میلیارد یوان مقدار سود هواوی از فروش Smart Selection SF5 است. مسلماً این مبلغ هنگفت می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای هواوی ایجاد کرده و بازتاب دهنده موفقیت عظیم آن باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!