فناوری HUAWEI Share در میت بوک های هواوی چه کاربردهایی دارد؟ مقاله و آموزش

فناوری HUAWEI Share در میت بوک های هواوی چه کاربردهایی دارد؟

Huawei Share قابلیت جذابیست که توسط هواوی برای ارتباط آسان و سریع میان دستگاه‌های هوشمند این برند معرفی شده است پیش از این بهترین راه اتصال گوشی هوشمند و لپ‌تاپ استفاده از کابل USB بود ولی هواوی شرایطی ایجاد کرده که دیگر حتی درگیری و دردسر ارتباط وای فای دایرکت و امثال آن را نیز ندارد و در کنار انتقال اطلاعات، انبوهی از قابلیت‌ها را در اختیار کاربر می‎گذارد که تعریف جدیدی از ارتباط بی‌سیم گوشی و لپ‌تاپ را شکل می ‎دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌‎های فناوری HUAWEI Share بیشتر آشنا شویم.

مقدمه

هواوی برای غلبه بر مشکلات ارتباط دستگاه ‎ها و راحتی کاربران خود از یک راهکار نوین و بسیار کارآمد بهره برده که علاوه بر حذف محدودیت ارتباط سیمی، قابلیت‌های مضاعفی را در اختیار آنها می‎ گذارد.

این قابلیت که هواوی Share نامیده می‎ شود (همانطور که از نامش پیداست) برای اشتراک گذاری عرضه شده؛ اشتراک‎ گذاری که تنها محدود به فایل‎ها و اسناد نیست و همه چیز از نرم‎ افزار تا حتی قابلیت‎ های ارتباطی را نیز شامل می‎شود.

علاوه بر اتصال گوشی و تبلت به لپ‌تاپ یا کامپیوترهای هواوی، این شرکت امکان اتصال دیگر دستگاه‎ ها را نیز فراهم کرده است. برای مثال از این گروه جدید می‎توان به ایربادزهای هواوی نیز اشاره کرد که برای اتصال آنها به لپ‎تاپ تنها کافیست پس از روشن کردن کنترلر بلوتوث در دو دستگاه، ایربادز را به بخش هواوی Share نزدیک کرد. این قابلیت سریعترین و کامل‎ترین راهکار موجود است و ریشه بسیاری از مشکلات ابتدای کار فرد را از بین ببرد.

امکان اشتراک نمایشگر با بهره‌گیری از  قابلیت Multi Screen

فناوری HUAWEI Share امکان مشاهده نمایشگر و انجام بسیاری از قابلیت‌های گوشی و تبلت روی سیستم (لپ‎تاپ‎ یا PC) نظیر جابجایی فایل بین گوشی دو دستگاه، اجرای اپلیکیشن‌ها و پاسخ به تماس‌های ویدئویی روی نمایشگر لپ‌تاپ را فراهم می‌کند.

به عبارت دیگر قابلیت Multi Screen امکان تجربه نمایشگری یکپارچه میان گوشی و تبلت هوشمند با لپ‌تاپ شما را فراهم می‌کند. با بهره گیری از ویژگی ذکر شده کاربران قادر هستند تا فایل‌های خود را با کشیدن و رها کردن بین دو دستگاه جابجا کرده و از کیبورد و ماوس لپ‌تاپ در تبلت یا گوشی هوشمند خود بهره ببرند.

فناوری HUAWEI Share

همچنین امکان استفاده از تبلت به عنوان مانیتور برای لپ‌تاپ خود یا بالعکس بهره‌گیری از نمایشگر رایانه برای نمایش محتویات تبلت (گوشی) نیز فراهم است.

علاوه بر این می‌توان با استفاده از این ویژگی به تماس‌های صوتی و تصویری از طریق لپ‌تاپ خود پاسخ داد. این امر توسط دوربین و اسپیکر لپ‌تاپ کاربر آن هم تنها با یک کلیک قابل انجام است.

با استفاده از ویژگی Multi Screen می‌توان پس از اتصال گوشی هوشمند، فایل‌های موجود در حافظه داخلی آن را توسط برنامه‌های موجود در لپ‌تاپ باز کرده و در صورت نیاز به ویرایش آنها پرداخت.

ویژگی دیگری که به لطف قابلیت فناوری HUAWEI Share امکان‌پذیر شده امکان اجرای هم‌زمان چند برنامه درون گوشی هوشمند بر روی لپ‌تاپ است که می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب و کاربردی باشد.

بر این اساس می‌توان تا سه برنامه را به صورت هم‌زمان و موازی بر روی رایانه اجرا کرد. در صورتی که لپ‌تاپ کاربر دارای نمایشگر لمسی باشد می‌توان با لمس نمایشگر، دقیقاً مانند نمایشگر گوشی از آن استفاده و با اپلیکیشن‌های داخل گوشی (تبلت) کار کرد.

اگر هم مایل باشید تا موزیک در حال پخش روی تلفن هوشمند با بلندگوهای لپ‌تاپ پخش شود، می‌توانید به راحتی این کار را با Huawei Share انجام دهید.

فناوری هواوی شیر

امکان اشتراک گذاری آسان‌تر فایل‌ها با استفاده از ویژگی Huawei Share

شاید بتوان مهم‌ترین قابلیت Huawei Share را امکان ارسال بدون دردسر فایل‌ها، تصاویر و اسناد عنوان کرد. از دیدگاه کاربران جایگزینی ارتباط از طریق کابل USB یا وای فای با ارتباط بی‌سیم ساده‌ای مانند NFC می‌تواند بهترین راهکار باشد تا بتوان با سرعت بالا و بدون هیچ پیچیدگی خاصی، فایل‌ها را بین دو دستگاه جابجا کرد.

این کار با فناوری هواوی شیر به سادگی قابل انجام بوده و تنها کافیست پس از برقراری اتصال میان دو دستگاه برنامه گالری نصب شده روی گوشی هوشمند را از طریق لپ‌تاپ باز کرده و فایل‌های مورد نظر را منتقل کنید. البته برعکس این کار هم شدنی است و به راحتی می‌توانید فایل‌ها، شامل عکس و ویدئو را به گالری تلفن هوشمند هواوی خود منتقل کنید.

اما اگر قصد داشته باشید یک سند متنی یا اسلاید پاورپوینت را مستقیماً به لپ‌تاپ یا برعکس به گوشی هوشمند منتقل کنید هواوی راه ساده‌تری پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال اگر بخواهید یک فایل Word را به لپ‌تاپ منتقل کنید تنها کافیست آن فایل را در گوشی هوشمند هواوی خود باز کرده و سپس گوشی را به سنسور NFC لپ‌تاپ نزدیک کنید. بدین‌ ترتیب فایل مورد نظر روی لپ‌تاپ نیز باز شده و قابل مشاهده است. پس از اتمام کار هم به محض ذخیره‌سازی، تغییرات در فایل مورد نظر بر روی سیستم، همان تغییرات روی فایل ذخیره شده روی گوشی نیز ذخیره می‌شود.

ضبط خروجی نمایشگر لپ‌تاپ روی گوشی

از دیگر قابلیت‌های جذابی که به لطف تکنولوژی HUAWEI Share مهیا شده امکان تصویربرداری از نمایشگر رایانه یا لپ‌تاپ توسط گوشی هوشمند و اشتراک آن در محیط‌های دیگر است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد از محیط کاربری لپ‌تاپ خود فیلمبرداری کرده و هم‌زمان آن را بر روی گوشی هوشمند خود مشاهده نماید.

همگام سازی داده‌ها توسط تکنولوژی هواوی شیر

همگام سازی داده‌ها قابلیت جدید هواوی برای راحتی کاربران خود عرضه کرده است. با بهره‌گیری از این ویژگی کاربران می‌توانند حافظه کلیپ بورد تبلت و گوشی هوشمند را با لپ‌تاپ به اشتراک گذاشته و اسنادی که اخیراً توسط گوشی هوشمند باز شده‌اند هم به طور خودکار با لپ‌تاپ شما همگام می‌شوند.

به این ترتیب هنگامی که ارتباط بین دو دستگاه برقرار می‌شود، تلفن و رایانه شما می‌توانند از کلیپ بورد یکدیگر استفاده کنند. همچنین شما می‌توانید متن مورد نظر را در تلفن خود کپی کرده و در لپ‌تاپ خود جایگذاری کنید البته می‌توان متن را از لپ‌تاپ به گوشی هم انتقال داد.

پس از برقراری ارتباط میان دو دیوایس، می‌توان اسنادی را اخیراً در گوشی هوشمند شما باز شده مستقیماً در رایانه مشاهده کرد تا به نوعی پیوستگی شما در کار با آن سند در هر شرایطی حفظ شود.

قابلیت فناوری HUAWEI Share

البته برای انجام موارد ذکر شده باید ارتباط بی‌سیم بین گوشی هوشمند و لپ‌تاپ هواوی از طریق شبکه مستقیم Wi-Fi برقرار ‌شود. در حین ارتباط میان دو دستگاه، شما کماکان امکان استفاده از اینترنت سیم‌ کارت و یا وای‌فای تلفن هوشمند را خواهید داشت. توصیه شده برای دریافت بازخورد بهتر و ارتباط سریع‌تر بهتر است تلفن هوشمند و لپ‌تاپ در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند. ناگفته نماند برای ایجاد ارتباط و استفاده از این سرویس لازم است نرم‌افزار PC Manager نیز روی لپ‌تاپ هواوی مورد نظر نصب شود.

نتیجه‌گیری

به لطف Huawei Share امکان اتصال آسان میان تبلت یا گوشی هوشمند با لپ‌تاپ‌های این شرکت ممکن شده است. قابلیت مد نظر راهکارهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان اشتراک تصاویر نمایشگر، انتقال آسان فایل‌ها، اجرای برنامه‌های یک دستگاه بر روی دیگری و انتقال متن و همگام‌سازی داده‌ها میان چند دستگاه تنها بخشی از ویژگی‌های بی‌نظیر فناوری HUAWEI Share است که در این مطلب به آنها اشاره شد.

در نهایت باید گفت اگر از دو یا چند دستگاه هواوی استفاده می‎کنید، شرایط ویژه‎ای برایتان در نظر گرفته شده که با در کنار هم قرار دادن گوشی و تبلت این برند، کوهی از امکانات ارتباطی را در اختیار خواهید داشت که شاید راه‎اندازی آنها با گوشی و کابل، بسیار دشوارتر و گاهاً وقت‎گیر‎ می‎بود.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!