نگاهی به عینک هوشمند هواوی سری HUAWEI X GENTLE MONSTER Eyewear II؛ تلفیق خلاقانه هنر و فناوری مقاله و آموزش

نگاهی به عینک هوشمند هواوی سری HUAWEI X GENTLE MONSTER Eyewear II؛ تلفیق خلاقانه هنر و فناوری

عینک هوشمند هواوی این روزها با همکاری کمپانی مشهور در حوزه مُد یعنی GENTLE MONSTER  به جمع محصولات این برند پیوسته است. در این مطلب سعی داریم به معرفی کامل عینک هوشمند هوآوی Eyewear II بپردازیم.

طی سالیان گذشته شرکت‌های متعددی در زمینه تولید عینک‌های هوشمند شانس خود را امتحان کرده‌اند و جذابیت‌های این حوزه موجب شده تا انواع متعددی از این عینک‌ها وارد بازار شود. در ادامه قصد داریم به یکی از عینک‌های هوشمندی که هواوی با همکاری کمپانی مشهور در حوزه مُد یعنی GENTLE MONSTER تولید کرده بپردازیم که می‌تواند با نگاهی نو به این صنعت، انتخاب شماره یک بسیاری از کاربران باشد.

عینک‌های هوشمند سال‌هاست به دستگاه‌هایی جذاب و خلاقانه که احساس استفاده‌ی یک دستگاه تکنولوژیک از آینده را منتقل می‌کنند، وارد حوزه گجت های پوشیدنی هوشمند شده‌اند. این عینک‌ها در واقع قرار است دستگاهی هوشمند در قالب یک عینک باشند که بتوانند کارهایی را که بسیاری از دستگاه‌های هوشمند دیگر ارائه می‌‌کنند، با قرار گرفتن روی چشمان شما انجام دهند.

هواوی طی سالیان گذشته و همکاری با برندهای فعال و تخصصی در زمینه‌های مختلف، محصولاتی جذاب و پرطرفدار خلق کرده که نشان از توجه ویژه این شرکت به سهولت استفاده از تجهیزات هوشمند است.

نتیجه یک همکاری از دو برند حرفه‌ای

طی سالیان گذشته، همکاری هواوی با برندهای مد را به دفعات مشاهده کرده‌ایم که آخرین آنها همکاری با برند مشهور دنیای عینک، یعنی‌ GENTLE MONSTER است. این برند کره‌ای از شرکت‌های معتبر و خوش‌نام در حوزه عینک‌های طبی و آفتابی است که طی سالیان گذشته محصولات بسیار جذابی را با امضای خاص و طراحی اختصاصی خود عرضه کرده است.

عینک هوشمند هوآوی Eyewear II

محصولی که در همکاری هواوی با این شرکت تولید شده HUAWEI X GENTLE MONSTER Eyewear II نام داشته و دیدی متفاوت به عینک‌های هوشمند دارد.

در واقع این عینک علاوه بر عملکرد خود در ارتباط با گوشی هوشمند و ارائه قابلیت‌های کاربردی، می‌تواند عینک طبی یا آفتابی اختصاصی شما با همان عملکرد قدیمی نیز باشد.

اندازه مناسب عینک هوشمند هواوی eyewear ii برای هر کاربر

برای اینکه هر کاربری بتواند از این عینک به بهترین نحو استفاده کرده و به عبارت دیگر، عینک روی صورت او بنشیند، هواوی و GENTLE MONSTER چهار طرح مختلف برای عینک هوشمند هواوی eyewear ii تولید کرده‌اند که به ترتیب از حیث ابعاد از کوچک به بزرگ SMART LANG ، SMART HAVANA ، SMART KUBO و SMART MYMA نام گرفته و هواوی پیشنهاد می‌کند هر کاربری با اندازه‌گیری ابعاد صورت خود، گزینه مناسب را انتخاب کند.

البته در این زمینه دستورالعمل ساده‌ای نیز توسط شرکت ارائه شده که به شما کمک خواهد کرد بهترین گزینه را برای صورت خود انتخاب کنید. نکته مهم در خصوص عینک هوشمند هواوی eyewear ii تفاوت طراحی‌های آنهاست که موجب می‌شود علاوه بر فاکتورهایی مانند ابعاد و اندازه، بتوان به سلایق مختلف نیز رسیدگی و بهترین گزینه را در اختیار هر کاربر قرار داد.

علاوه بر نکات ارگونومیک عنوان شده، هواوی و جنتل مانستر توجه ویژه‌ای نیز به کیفیت بدنه و لولاهای این عینک داشته‌اند.

علاوه بر نکات ارگونومیک عنوان شده، هواوی و جنتل مانستر توجه ویژه‌ای نیز به کیفیت بدنه و لولاهای این عینک داشته‌اند؛ در بخش روی بینی و روی گوش کاربر زاویه و انحناهای خاصی در نظر گرفته شده تا راحتیِ استفاده طولانی مدت از عینک به هیچ عنوان تحت شعاع قرار نگیرد و در بخش لولای دسته‌ی عینک نیز از آلیاژ خاص تیتانیوم استفاده شده تا عمر بالا و عملکرد با کیفیتی را در هر حالت ارائه دهد.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هواوی در ساخت این عینک استانداردهای محافظتی خاص را نیز مد نظر داشته و توانسته با ایجاد مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، گواهینامه محافظتی IP54 را برای آن کسب کند. با این اوصاف جای هیچ نگرانی جهت استفاده از عینک هوشمند هواوی در شرایط آب و هوایی بارانی و برفی وجود ندارد؛ ولی باید در نظر داشته باشید که برای عملکرد کامل دستگاه نیاز است تا در دمای بالای صفر درجه سانتیگراد از قابلیت‌های هوشمند آن استفاده کرد.

طراحی پیشرفته با سیستم صوتی خاص در عینک هوشمند هواوی eyewear ii

همانطور که گفتیم عینک هوشمند هواوی یک تفاوت خاص با دیگر عینک‌های هوشمند دارد. در واقع هواوی به جای قرار دادن قابلیت‌های واقعیت افزوده، تمرکز خود را بر دستگاهی با قابلیت ارتباط با گوشی هوشمند جهت انجام فرامین هوشمند و گوش دادن به موسیقی یا دریافت پیام‌های ورودی گذاشته است.

هواوی دو دیافراگم با دقت بالا را در دو سمت دسته‌های عینک طوری قرار داده که حتی در فاصله نزدیک نیز صدا با حالتی جهت‌دار تنها به گوش کاربر خود برسد.

به همین منظور هواوی دو دیافراگم با دقت بالا را در دو سمت دسته‌های عینک طوری قرار داده که حتی در فاصله نزدیک نیز صدا با حالتی جهت‌دار تنها به گوش کاربر خود برسد. نکته مثبت دیگر این طراحی آن است که حتی در محیط‌های ساکت و خلوت نیز صدا توسط افراد دیگر شنیده نخواهد شد و در حالتی که عینک هوشمند هواوی را به چشم زده باشید در محیط‌های خارجی نیز صدای محیط بدون هیچ تغییری به گوش شما می‌رسد و از این بابت هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

سنسورهای کنترلی برای انجام عملیات متنوع

برای اینکه کاربر بتواند بدون نیاز به رجوع به گوشی خود عملیات کنترلی متفاوتی را انجام دهد هواوی سه نوع سنسور را در طراحی و ساخت عینک هوشمند هواوی مورد استفاده قرار داده که کاربردهای متنوع و جذابی را توسط آن میسر خواهند کرد.

مشخصات عینک هوشمند هواوی eyewear ii

این سه سنسور شامل سنسور ضربه (آرام)، سنسور عملکرد Pinch و سنسور Swipe است. همانطور که از اسامی هر سه این سنسورها مشخص است با استفاده از آنها سه عملکرد مانند استفاده از نمایشگر گوشی هوشمند میسر خواهد بود.

عملکرد Pinch در استفاده از عینک هوشمند هواوی شروع کار است و به شما اجازه می‌دهد وارد حالت جفت شدن و اتصال عینک به گوشی هوشمند شوید.

قیمت خرید عینک هوشمند هواوی eyewear ii

با لمس یا همان Tap کردن دسته در هر سمت از عینک هوشمند هواوی، عملکردی متفاوت میسر می‌شود. برای مثال دو بار تپ کردن دسته سمت راست، می‌تواند عملکرد پخش/توقف هنگام گوش دادن به موسیقی توسط عینک را انجام دهد. همین حرکت روی دسته سمت چپ به کاربر اجازه فعال کردن دستیار هوشمند صوتی گوشی را داده و اگر عینک به گوشی متصل بوده و تماس ورودی برقرار شود نیز می‌توان به آن پاسخ داد و با دو بار لمس هر سمت دسته عینک نیز می‌توان به همان تماس خاتمه داد.

عملکرد سوایپ کردن به کاربر اجازه خواهد داد تا میزان حجم صدای منتشر شده توسط دیافراگم حین گوش دادن به موسیقی را کنترل کرده یا آهنگ فعلی را متوقف و قطعه بعدی را پخش کند.

یکی از قابلیت‌های دیگر این عینک آن است که می‌تواند تشخیص دهد روی چشمان کاربر قرار گرفته است یا خیر. در این حالت اگر عینک در حال پخش موسیقی بوده و کاربر آن را از چشم خود بردارد، پخش موسیقی متوقف شده و با قرار دادن مجدد عینک روی صورت، پخش موسیقی ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین عینک می‌تواند در صورتی که به مدت 3 دقیقه از کاربر جدا شده باشد به صورت کامل خاموش شده و به حالت صرفه‌جویی انرژی وارد شود.

ارتباط سریع با بلوتوث 5.2 عینک هوشمند هواوی eyewear ii

برای صرفه‌جویی هر چه بیشتر انرژی و استفاده حداقلی از منابع و در عین حال سرعت بالای انتقال اطلاعات از عینک هوشمند هواوی به گوشی و همچنین ارائه صدای کنترل شده برای هر کانال و بسیاری از مزایای دیگر، هواوی در ساخت HUAWEI X Gentle Monster Eyewear II از ارتباط بلوتوث نسخه 5.2 استفاده کرده که موجب می‌شود فرایند انتقال داده‌های صوتی از گوشی به عینک و دریافت فرامین صوتی از عینک به گوشی با بالاترین کیفیت انجام شود.

قیمت عینک هوشمند هواوی eyewear ii

این ارتباط همچنین موجب خواهد شد تا حداقل تأخیر در ارتباط دو دستگاه ایجاد شود و بتواند با لذت فراوان و دقت بالا، محتوای صوتی را هنگام بازی یا گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم دریافت کرد.

شارژدهی مناسب همراه با شارژ سریع 

در ساخت عینک هوشمند هواوی از باتری‌های لیتیوم پلیمری به ظرفیت 85 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که هواوی در صورت استفاده مداوم برای گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا 5 ساعت شارژدهی را با حجم صدای 60 درصد پشتیبانی کند. همچنین اگر از این عینک برای تماس صوتی پیوسته نیز استفاده شود می‌توان به مدت 3.5 ساعت مداوم با عینک، تماس صوتی برقرار کرد.

خرید عینک هوشمند هواوی eyewear ii

برای شارژ مجدد دستگاه نیز تنها کافیست آن را درون قاب ویژه‌ای که برای شارژ بی‌سیم طراحی شده، قرار داد.

برای شارژ مجدد دستگاه نیز تنها کافیست آن را درون قاب ویژه‌ای که برای شارژ بی‌سیم طراحی شده، قرار داد. این قاب که با فناوری شارژ سریع بی‌سیم NFC کار می‌کند، می‌تواند در مدت زمانی کوتاه عینک را شارژ کنید. البته باید توجه داشته باشید که خود قاب دارای باتری مجزا مانند ایربادزها نیست و برای هر نوبت شارژ باید از کابل USB-C و منبع شارژ استفاده کنید.

سخن پایانی

با توسعه و ساخت عینک هوشمند HUAWEI X Gentle Monster Eyewear II، این دو شرکت تعریف متفاوتی را از عینک‌های هوشمند وارد دنیای ما کرده‌اند. در واقع هواوی اعلام کرده که یک عینک هوشمند نباید صرفاً دستگاهی با قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) باشد و می‌تواند تعامل خود با کاربر را با راهکارهای صوتی به پیش ببرد.

طراحی زیبا و بر پایه مُد روز این عینک در هر چهار نسخه آن موجب می‌شود که کاربران با سلیقه‌های مختلف بتوانند گزینه مورد نظر خود را از میان انتخاب‌های مختلف برگزینند. می‌توان گفت با تهیه این عینک‌های هوشمند، شما عینک طبی یا آفتابی خاصی را انتخاب کرده‌اید که در عین حال یک هدفون هوشمند نیز بوده و حتی می‌تواند دستیار هوشمند شما باشد؛ بدین شکل با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به نگاه یا لمس کردن گوشی خود، بسیاری از کارهای مورد نظرتان را انجام دهید.

در نهایت باید گفت که اگر نگوییم زیباترین، عینک‌های سری HUAWEI X Gentle Monster Eyewear II یکی از جذاب‌ترین، خلاقانه‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین عینک‌های هوشمندی هستند که فصلی نو در ابزارهای پوشیدنی  ایجاد کرده و تلفیقی از هنر و فناوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!