درخشش کُدک نوین هواوی برای ویدئوهای UHD اخبار

درخشش کُدک نوین هواوی برای ویدئوهای UHD

حوزه فعالیت هواوی تنها به تجهیزات مخابراتی 5G، گوشی‌های هوشمند یا وسایل دیجیتال هوشمند محدود نمی‌شود و این کمپانی درزمینهٔ طراحی تراشه و توسعه نرم‌افزار نیز حضور بسیار سنگینی در بازار دارد. به‌تازگی کُدک نوین هواوی برای فشرده‌سازی و رمزگشایی ویدئوهای باکیفیت UHD موفق به کسب یک جایزه مهم شده است.

یک ویدیو شامل تعداد بسیار زیادی از تصاویر ثابت است که بانام فریم شناخته می‌شوند. هر فریم متشکل از دو فیلد ویدیویی است که در پخش یک فیلم روی مانیتور به‌طور درهم تنیده‌ای به نمایش درمی‌آیند. این فرآیند به‌واسطه فرمت‌های خاصی انجام‌شده که برحسب نوع آن‌ها دارای سرعت رمزگذاری و رمزگشایی و همچنین انتقال داده متفاوتی هستند.

کُدک نوین هواوی

ذخیره کردن و پخش ویدئوهای UHD به‌واسطه کیفیت و حجم بالای آنها همواره یک چالش بزرگ است. از همین رو توسعه‌دهندگان و سازندگان تراشه به دنبال توسعه راهکارهایی برای پردازش و فشرده‌سازی ویدئوهای UHD بدون افت کیفیت هستند.
هواوی در همکاری با دانشگاه پکن یک کُدک ویدئویی پیشرفته برای ویدئوهای UHD طراحی کرده که کارایی بسیار بالایی دارد. کُدک نوین هوآوی «Ultra HD Video Polymorphic Primitive Codec Key Technology» نام‌گرفته است.
دست آورد اخیر هواوی باعث شده این کمپانی در جشنواره جایزه ملی اختراع عین بدرخشد و موردتقدیر قرارگرفته است.

کُدک نوین هواوی یعنی Ultra HD Video Polymorphic Primitive Codec Key Technology یک فناوری سودآور برای هواوی است و انتظار می‌رود با درآمد هنگفتی برای این کمپانی همراه باشد.
هواوی و محققان دانشگاه پکن یک تراشه اختصاصی برای پردازش ویدئوهای باکیفیت UHD طراحی کرده‌اند که قادر به فشرده‌سازی و بازیابی ویدئوها بدون افت کیفیت است.

تلاش‌های هواوی برای نوآوری درزمینهٔ پردازش ویدئو تنها به همین مورد اخیر مربوط نمی‌شود و این کمپانی همواره نوآوری‌های بی بدیلی را برای استفاده در محصولات خود توسعه می‌دهد.

هواوی یکی از پیشتازان دنیای فناوری است و نوآوری‌های بی‌شماری را ارائه کرده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!