ویژگی‌های برجسته‌ای که Mate X2 را تبدیل به یک گوشی تاشوی خاص کرده است مقاله و آموزش

ویژگی‌های برجسته‌ای که Mate X2 را تبدیل به یک گوشی تاشوی خاص کرده است

رشد و نمو یک تفکر علاوه بر خلاقیت پدید آورندگان آن نیازمند طی زمان و کسب بازخورد از جامعه هدف است. اما به حداقل رساندن این مسیر هنری است که شاید کمتر شرکتی قادر به انجام آن باشد. هنری که به وضوح در مورد گوشی تاشو هواوی Mate X2 ملموس و مشهود است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های میت ایکس 2 بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا هواوی Mate X2 بهترین گوشی تاشویی است که تا به امروز خلق شده است؟

گوشی یا تبلت؟! این سوالی است که هر کاربری می‌تواند در مورد فلسفه وجودی محصولات تاشو از خود بپرسد ولی پاسخ آن تا چه میزان حائز اهمیت است؟ در واقع محصولی که در دست کاربر قرار می‌گیرد باید بتواند هر آنچه مورد نیاز است را بدون کم و کاستی ارائه کند؛ پاسخی به مجموعه‌ای از نیازها که هواوی آنها را بهترین شکل ممکن در Mate X2 کنار هم چیده است.

ویژگی های Mate X2

نمایشگر بی‌نظیر از مهمترین ویژگی های Mate X2

شاید بارزترین ویژگی یک گوشی تاشو، نمایشگر، یا بهتر بگوییم، نمایشگرهای آن باشد. در نسل‌های قبلی همواره بخشی از نمای جلوی گوشی یا داخلی آن صرف طراحی بخش نگهدارنده و یا دیگر قسمت‌ها می‌شد ولی هواوی با الهام گرفتن از طبیعت که هیچ‌چیز را از دید کاربر خود دور نگه نمی‌دارد در هر دو حالت تاشده و باز شده، از حداکثر مساحت پیش‌روی دستگاه برای بخش نمایشگر استفاده کرده است.

با تا کردن گوشی یک نمایشگر 6.45 اینچی به ابعاد یک گوشی هوشمند استاندارد در اختیار دارید و وقتی آن را باز کنید، نمایشگری 8.0 اینچی با فناوری OLED و طراحی FullView Display را پیش روی خود می‌بینید که مخصوص افرادی خواهد بود که چند پنجره (یا برنامه) را همزمان باز کرده و یا به محیط بزرگتری برای مشاهده و مطالعه محتوای مد نظر خود احتیاج دارند.

نکته جذاب دیگر از ویژگی های میت ایکس 2 این است که هر دو نمایشگر داخلی و خارجی این گوشی به نرخ بروزرسانی محتوای 90 هرتز مجهز شده‌اند که کمک می‌کند تا محتوای تحت نمایش در صفحه همواره بسیار روان‌تر و طبیعی‌تر جلوه کند.

طراحی زیبا و ساختار ارگونومیک

همانطور که گفته شده هواوی در ساختار این گوشی ملاحظات طراحی خاصی در نظر گرفته که یکی از آنها ساختار گوه‌ای شکل بدنه و رساندن ضخامت آن در یک سمت به تنها 4.4 میلی‌متر است که موجب می‌شود گوشی در هر حالت راحت‌تر در دست کاربر جای بگیرد و کار کردن با آن آسان‌تر باشد.

از سوی دیگر با ارائه چهار رنگ مشکی، سفید، آبی کریستالی و صورتی کریستالی، شرایطی ایجاد شده که این‌بار هر کاربری با هر سلیقه‌ای بتواند گزینه مد نظر خود در دنیای گوشی‌های تاشو را پیدا کرده و انتخاب کند.

عملکرد پردازشی بی‌نظیر از دیگر ویژگی های میت ایکس 2

برای یک گوشی تاشو علاوه بر طراحی جذاب، قدرت بالا نیز برای اجرای بهتر و سریعتر هر نرم‌افزاری مورد نیاز است. با علم به این موضوع شاهد استفاده از قدرتمندترین تراشه پردازشی ساخت هواوی یعنی Kirin 9000 5G در این گوشی-تبلت هستیم که با داشتن پردازنده بسیار قدرتمند هشت‌هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G78 با 22 موتور گرافیکی و واحد پردازش هوش مصنوعی متحول شده، ترکیبی ایده‌آل را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها فراهم کرده است.

 در واقع برای گوشی HUAWEI Mate X2 تفاوتی ندارد که شما بخواهید عکاسی با چاشنی هوش مصنوعی داشته باشید، ویرایش فیلم در ابعاد 4K انجام دهید، از بازی‌های با گرافیک بالا لذت ببرید یا حتی برنامه‌های سنگین و ویدئوهای رزولوشن بالا و HDR را تماشا کنید؛ در همه حال کیفیت، چشمگیر و هیجان‌انگیز بوده و هیچ‌گاه نقص و کمبودی در عملکرد دستگاه مشاهده نخواهد شد.

نکته دیگر در مورد ویژگی های میت ایکس 2، طراحی سخت‌افزار این گوشی سیستم آنتن هوشمند آن است که امکان استفاده از شبکه 5G با بالاترین سرعت و همچنین Wi-Fi 6+ را میسر می‌کند؛ در واقع اگر در شبکه‌های بهره‌مند از این دو فناوری باشید می‌توانید به بالاترین سرعت ارتباطی برسید که در هیچ دستگاه دیگری تا پیش از این تجربه نکرده‌اید.

ویژگی های میت ایکس 2 از نظر پردازنده

دوربین‌های همه فن حریف

علاوه بر نمایشگر عالی و سخت‌افزار بسیار قدرتمند که از مهمترین ویژگی های میت ایکس 2 است، هواوی میت ایکس 2 از دوربین‌های هیجان‌انگیزی نیز استفاده می‌کند که می‌توانند بهترین خروجی‌ها را در هر ساعت از شبانه‌روز و با هر شدت نور محیطی فراهم کنند. دوربین ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک (تا 2.5 سانتی‌متر)، زوم دیجیتال 100 برابری، سنسور دوربین تله‌‎فوتو با فیلترهای رنگی ویژه RYYB و در نهایت سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فناوری Ultra Vision Camera سلاح‌های قدرتمندی هستند که هواوی در پشت دستگاه جای داده است.

اما اگر تصور کنید این مجموعه دوربین عالی تنها برای عکاسی از دیگران قابل استفاده است در اشتباهید؛ چرا که با توجه به ساختار باز و بسته شدن دستگاه، می‌توان با باز کردن آن، از دوربین‌های پشت بدنه نیز برای عکاسی سلفی استفاده کرد و عکس‌هایی خلق کرد که با هیچ دوربین سلفی دیگری به این کیفیت ممکن نیست.

ویژگی های میت ایکس 2 از نظر دوربین

بی حد و حصر در اجرای نرم‌افزارها

یکی از اقدامات عالی هواوی در مورد ویژگی های Mate X2 ایجاد تغییرات و تناسب عالی رابط کاربری با نمایشگر تاشو است. در این گوشی با باز کردن نمایشگر می‌توانید برنامه‌ای که در حال تاشده در حال استفاده از آن بوده‌اید را مشاهده و به ادامه کارتان بپردازید.

با وجود این ویژگی های Mate X2 می توان نمایشگر بزرگ داخلی را به دو بخش تقسیم کرد و از یک برنامه دو پنجره مستقل باز کنید و حتی اگر نیاز به تعداد بیشتر باشد، دو پنجره شناور دیگر از آن را هم باز و استفاده کنید.

نوار لبه نمایشگر نیز همواره در اختیار شما خواهد بود تا با استفاده از آن بتوان برنامه‌های منتخب و اخیر را اجرا و مدیریت کرد. با این نوار دسترسی به برنامه‌ها در سریعترین زمان ممکن میسر می‌شود.

قابلیت ها و ویژگی های میت ایکس 2

باتری و شارژدهی عالی

هواوی با رعایت اصل مهمی برای مدیریت توان مصرفی شرایطی ایجاد کرده که حتی با وجود دو نمایشگر در دستگاه، یکی از بهترین عملکردهای شارژ را در آن شاهد باشیم. با استفاده از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی دیگر جای نگرانی بابت کاهش زودهنگام شارژ دستگاه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازی و یا وبگردی وجود ندارد.

امکانات و ویژگی های میت ایکس 2

استفاده از فناوری HUAWEI SuperCharge و شارژر 55 واتی نیز به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را ظرف مدت زمان کمتر از یک ساعت به صورت کامل شارژ کنید و با استفاده از آن حتی بیش از یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد با دستگاه خود کار کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!