هوشمند، به هم پیوسته، مشارکت‌کننده: EMUI 13 نسل جدیدی از ویژگی ها را به ارمغان می آورد مقاله و آموزش

هوشمند، به هم پیوسته، مشارکت‌کننده: EMUI 13 نسل جدیدی از ویژگی ها را به ارمغان می آورد

با عرضه سری گوشی‌های HUAWEI Mate 50، هووآی نسل جدیدی از ویژگی ها را برای مطابقت با سری جدید گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. رابط کاربری EMUI 13، سریعتر و کارآمدتر و  برای بهبود هر جنبه چ از زندگی دیجیتالی کاربر طراحی شده است. با استفاده از فناوری توزیع شده اختصاصی هوآوی، EMUI 13 به طور یکپارچه زندگی دیجیتالی کاربر را به هم متصل می‌کند و نه تنها به دو دستگاه اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه چندین دستگاه را برای ایجاد یک Super Device گرد هم می آورد.

به علاوه تعاملات کاربر پیشرفته‌تری را با جدیدترین رابط کاربری، تکنولوژی بهینه‌سازی عملکرد، و ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی بهبودیافته، ارائه می‌کند تا تجربه تعاملی جدید  به هم پیوسته، انعطاف‌پذیر و قابل اعتمادی را ارائه کند.

فراهمکردن یک شخصی‌سازی راحت برای همه

از طریق رابط کاربری EMUI 13، کاربران راه های جدیدی برای دسترسی و تعامل با اطلاعات روی صفحه اصلی خود خواهند داشت. از طریق ویژگی های تعاملی و قابل تنظیم، تجربه شخصی سازی منحصر به فردی برای کاربران فراهم شده است.

با عملکرد جدید سرویس ویجت، کاربران می‌توانند به طور خلاصه اطلاعات یا خدمات درون برنامه را بدون نیاز به باز کردن خود برنامه مشاهده کنند. با کشیدن انگشت به سمت بالا روی آیکون برنامه خاص، می‌توانند ویجت‌های خاص را برای برنامه‌ها ایجاد کنند و سپس آن‌ها را در صفحه اصلی پین نمایند، یا روی هر نقطه خالی ضربه بزنند تا آنها را پنهان کنند. این عملکردها، مشاهده و مدیریت اطلاعات و خدمات درون برنامه‌ای را به روشی آسان و کارآمد تضمین می‌کند.

با این حال، معمولا وجود چندین ویجت سرویس در صفحه اصلی، کاربران را با مشکل مرتب‌سازی اطلاعات مواجه می‌کند. رابط کاربری EMUI 13 امکان چیدن یا ترکیب ویجت سرویس‌ها را با card folder فراهم می‌کند و روشی هوشمندانه و آسان برای سامان‌دهی ویجت‌ها به ارمغان می‌آورد. کاربران می‌توانند ویجت‌های هم‌اندازه را کنار هم چیده، و برای مشاهده آن‌ها به شکل جریان آبشاری، تنها اندکی طولانی آن‌ها را فشار دهند و به راحتی آنها را سازمان‌دهی کنند. ویجت‌هایی با اندازه های مختلف برای ترکیب با میانبرهای برنامه مانند چراغ قوه نیز در دسترس هستند.

فانکشن پوشه‌های هوشمند در EMUI 13 بهبود یافته است و گزینه‌های ابعادی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به غیر از نسبت های قبلی تغییر اندازه 1:2، 2:2، و 4:4، نسخه جدید 1:2، 2:4 و سایر ابعاد مختلف نیز اضافه شده‌اند. همانطور که کاربران اندازه پوشه‌های خود را تغییر می دهند، تعداد برنامه های نمایش داده شده بر این اساس تغییر کرده و صفحه اصلی کارآمدتر می‌شود.

گسترش قابلیت اتصال از طریق امکانات سوپردیوایس

از طریق رابط کاربری EMUI 13، به کاربران امکان همکاری یکپارچه  میان چند دستگاه داده می‌شود تا راه‌های جدیدی را برای تعامل در اکوسیستم شخصی خود تجربه کنند. حداکثر 10 دستگاه می‌توانند یک Super Device را تشکیل دهند که راهکاری یکپارچه برای اتصال و به اشتراک گذاری اطلاعات است.

اتصال دستگاه ها به یکدیگر هرگز آسان نبوده است، با عملکرد Drag to Connect. از طریق ویجت Super Device تحت کنترل پنل سری HUAWEI Mate 50 به بعد، کاربران می‌توانند دستگاه‌های اطراف را مشاهده کنند. به سادگی با کشیدن نماد هر دستگاه به نماد گوشی هوشمند، دو دستگاه به طور خودکار به یکدیگر متصل می شوند.

با EMUI 13،  Multi-Screen Collaboration اکنون از Multi-Window نیز پشتیبانی می‌کند که امکان تجربه بهینه دو پنجره را با قابلیت های چند وظیفه‌ای فراهم کند. این امر،  امکان استفاده از صفحه‌نمایش تقسیم‌شده HUAWEI Notepad و برنامه‌های گوشی همراه اصلی Mail را در صفحه رایانه شخصی فراهم و استفاده و مرور برنامه را برای کاربران راحت می‌کند.

اتصال گسترش یافته نیز از طریق ویژگی SuperHub دیده می شود. کاربران می‌توانند به سادگی روی هر متن، عکس، ویدیو و فایل به مدت طولانی فشار وارد کنند، آنها را به پنجره شناور SuperHub بکشند تا فایل‌ها را موقتاً ذخیره و سپس تمام اطلاعات را در برنامه دیگری با قابلیت انتقال دسته‌ای جای‌گذاری یا حتی آن‌ها را به دستگاه دیگری منتقل کنند.

نه تنها این مورد بلکه EMUI 13 ویژگی‌های همکاری چند دستگاهی بیشتری مانند Share Audio و Multi-Cam Mode را ارائه می‌کند که به سری  به بعدHUAWEI Mate 50 امکان می‌دهد همزمان دو HUAWEI FreeBuds Pro 2 را به هم متصل کنند و صدا را در بین آن دو دستگاه به اشتراک بگذارد.

فضای ذخیره سازی گسترده با SuperStorage

برای مبارزه با کاهش سریع فضای ذخیره سازی در دستگاه‌ها، رابط کاربری جدید،  SuperStorage را در اختیار کاربران قرار می دهد، اولین فناوری فشرده سازی فضای ذخیره سازی صنعت برای گسترش فضای ذخیره سازی کاربران.

جدا از ارائه فضای ذخیره سازی بیشتر، SuperStorage به کاربران کمک می کند تا محتوای ذخیره شده خود را مدیریت و  فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر برسانند. از طریق عملکرد SuperStorage، فایل های تکراری به طور خودکار شناسایی و به کاربر نشان داده می‌شوند. این موارد شامل محتوایی است که از برنامه های شخص ثالث ارسال می شود، مانند همان عکس ارسال شده از پلتفرم های مختلف چت. سپس کاربران می توانند فایل های تکراری را از طریق برنامه HUAWEI Optimiser فشرده سازی کنند.

علاوه بر این، SuperStorage می‌تواند برنامه‌هایی را که برای مدتی استفاده نشده‌اند شناسایی و  فشرده‌سازی را پس از تأیید کاربر تکمیل کند و برنامه را در زمان واقعی بارگذاری کند تا به مدیریت ذخیره‌سازی دست یابد.

نکته حائز اهمیت آن است که این اقدامات تاثیری بر استفاده عادی کاربر از دستگاه نخواهد داشت.

اطمینان از ایمنی و حریم خصوصی

هواوی همواره به امنیت شبکه و حفاظت از حریم خصوصی توجه ویژه‌ای داشته است. با معرفی EMUI 13، حریم خصوصی و امنیت کاربر بیش از پیش افزایش یافته است، دسترسی به مجوز برنامه، وضعیت امنیت دستگاه را شفاف تر و قابل کنترل تر می‌کند و حفاظت از داده‌های کاربر را ساده تر و ایمن تر می‌سازد.

عملکرد مرکز حریم خصوصی یک داشبورد کلی برای مشاهده همه رفتارهای برنامه را در اختیار کاربران قرار می دهد. حفاظت از حریم شخصی پیشگیرانه به طور مداوم اعمال می شود و پیشنهاداتی را در برابر برنامه های پرخطر به کاربران ارائه می دهد. هنگامی که تصور شود برنامه‌ای از مجوز و دسترسی‌های داده شده به‌طور غیرمنطقی استفاده می‌کند، مرکز حریم خصوصی به کاربران توصیه می‌کند سطح دسترسی‌های خود را لغو کنند.

مرکز امنیت یک پرتره امنیتی کلی از دستگاه ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد وضعیت امنیتی فعلی دستگاه را در هر زمان بررسی کنند. این موارد شامل عملکردهایی مانند قفل برنامه، مرکز تنظیم گذرواژه، امنیت فایل‌ها، یافتن دستگاه و موارد دیگر است. مرکز امنیتی به طور فعال مشکلات و پاسخ به موقعیت‌های مختلف را شناسایی و پس از آن، مرکز امنیتی توصیه‌های مناسب برای محافظت از دستگاه را به کاربر ارائه می‌کند.

در نهایت رابط کاربری EMUI 13 حفاظت از حریم خصوصی تصویر را  نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که به پاک کردن اطلاعات حساس درون عکس‌ها کمک می کند. این امر تضمین می‌کند که اطلاعاتی مانند مکان، مدل دستگاه و زمان عکسبرداری به طور تصادفی همراه با عکس به اشتراک گذاشته نمی شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!