تاریخ رسمی رونمایی از نسخه نهایی سیستم عامل هواوی HarmonyOS مشخص شد اخبار

تاریخ رسمی رونمایی از نسخه نهایی سیستم عامل هواوی HarmonyOS مشخص شد

پس از اعمال تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی، این شرکت دست به کار شده و برای رفع همه محدودیت‌های نرم‌افزاری خود در دنیای موبایل تصمیم به طراحی و عرضه سیستم‌عامل اختصاصی خود گرفت. پس از عرضه چند نسخه بتا و آزمایشی، به نظر به موعد رونمایی رسمی و عرضه نسخه نهایی سیستم عامل HarmonyOS برای دستگاه‌های هواوی نزدیک شده‌ایم.

استفاده از اندروید، علی‌رغم ذات متن باز این سیستم‌عامل محدودیت‌هایی را نیز برای شرکت‌های تولیدکننده محصولات هوشمند مانند گوشی و تبلت ایجاد می‌کند که مهمترین آن‌ها چشم‌انتظار بودن شرکت‌ها برای توسعه و ایجاد امکانات پایه در نسخه‌های این سیستم‌عامل از سوی گوگل است.

اما همانطور که گفتیم یک بهانه بزرگ برای رهایی از دست اندروید، تحریم‌های دولت قبلی آمریکا علیه هواوی بود که این شرکت را بر آن داشت که پروژه توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود که پیش از شروع تحریم‌ها آغاز شده بود را با سرعت و جدیت بیشتری در پیش بگیرد.

نتیجه این پروژه معرفی نسخه نهایی سیستم عامل HarmonyOS است که بنابر اعلام رسمی هواوی طی ماه آوریل (اواسط فروردین تا اردیبهشت 1400) شاهد عرضه اولین نسخه نهایی آن برای محصولات این شرکت خواهیم بود.

نسخه نهایی سیستم عامل HarmonyOS

محصولاتی عرضه شده با نسخه نهایی هارمونی اواس هواوی 

اولین محصولی که قرار است این لباس جدید را بر تن کند، گوشی تاشو و قدرتمند هواوی Mate  X2 است که بیش از یک ماه از معرفی رسمی آن نمی‌گذرد. بروزرسانی به HarmonyOS اتفاقی مثبت است که تنها محدود به این گوشی نخواهد بود و قرار است برای 28 گوشی دیگر هواوی نیز عرضه شود.

به جز این 28 گوشی، 3 مدل ساعت هوشمند سری Watch GT 2 و 2 مدل تبلت سری MatePad Pro نیز به نسخه نهایی سیستم عامل HarmonyOS بروز خواهند شد. در واقع قرار است زین‌پس محصولات هواوی به صورت پیش‌فرض با نسخه نهایی سیستم عامل هواوی روانه بازار شوند که به احتمال فراوان اولین آنها، گوشی‌های سری Huawei P50 هستند که محصولاتی پرچمدار با ویژگی‌های بسیار جذاب خواهند بود.

نسخه نهایی سیستم عامل هارمونی، طبق اعلام این شرکت از بهینگی بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلیل پلتفرم یکپارچه‌ای که برای آن طراحی شده می‌تواند ارتباط بین دستگاه‌های بهره‌مند از آن را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!