مدیرعامل کوالکام: وسعت بازار گوشی‌های هواوی به اندازه اپل است و این فرصتی بزرگ برای ماست اخبار

مدیرعامل کوالکام: وسعت بازار گوشی‌های هواوی به اندازه اپل است و این فرصتی بزرگ برای ماست

کریستیانو آمون، مدیرعامل شرکت کوالکام به تازگی در مصاحبه‎ای اعلام کرده است که شرکت تحت مدیریت او علاقه زیادی به تجارت با هواوی دارد. آمون در بخش دیگری از صحبت‎های خود ارزش و بزرگی بازار محصولات هواوی را در حد اپل دانسته و این همکاری را موقعیتی مناسب برای کوالکام می‎داند.

پس از اعمال محدودیت‎های دولت آمریکا، بسیاری از شرکت‎ها از جمله کوالکام، درخواست‎های متعددی برای رفع مشکلات و از سرگیری تجارت با هواوی داشتند.

در همین راستا، کریستیانو آمون که به تازگی به جایگاه مدیریت کوالکام رسیده است، اعلام کرده که این شرکت انتظار دارد نتایج خوبی از بازار چین بگیرد. این شرکت در صدد است تا با حضور پر‌رنگ‌تر در بازار چین بتواند فروش محصولاتش را در این کشور افزایش دهد.

آمون به این نکته نیز معتقد است که هواوی سهم بازار بسیار بزرگی در دنیای فناوری دارد. به بیان دیگر، در بخش محصولات رده بالا (پرمیوم) این کمپانی پتانسیل رقابت با شرکت‎هایی مانند اپل را دارد و این خود فرصتی برای کوالکام در جهت همکاری با برندهای بزرگ دنیاست.

همانطور که می‎دانید ماه گذشته، هواوی محصولات 4G جدیدی را با تراشه ساخت کوالکام به بازار عرضه کرد که این همکاری در پی اخذ مجوز توسط کوالکام برای فروش تراشه‎های 4G به هواوی حاصل شده است.

این محصولات را می‌‎توان شروعی دوباره در جهت همکاری جدید برای عرضه گوشی‎های 4G هواوی با تراشه‌های کوالکام دانست که جدا از محصولات سری 5G هواوی، برای بسیاری از بازارها عرضه می‎شوند.

علاوه بر این، هارمونی 2 به عنوان سیستم‌عامل جدید هواوی نیز هم‎اکنون در حال تطابق با پلتفرم تراشه‎های اسنپدراگون است که این امر نیز پیشرفتی مهم برای دو شرکت محسوب می‎شود. در انتها باید به این نکته اشاره کرد که گوشی‎های 5G هواوی همچنان بر پلتفرم اختصاصی این شرکت استوار بوده و از تراشه‎های Kirin بهره می‌‌برند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!