با لپ تاپ های جدید هواوی می‌توانید برنامه‌های اندرویدی را نیز اجرا کنید اخبار

با لپ تاپ های جدید هواوی می‌توانید برنامه‌های اندرویدی را نیز اجرا کنید

تنها دو روز دیگر تا برگزاری رویداد Smart Office Product هواوی در تاریخ 22 شهریور باقی مانده است و این شرکت  قصد دارد ویژگی کاربردی را مبنی بر اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی به لپ تاپ های جدید هواوی اضافه کند. یکی از این ویژگی‎ ها اجرای برنامه ‎های اندرویدی روی ویندوز، بدون واسطه است.

با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز از برنامه‎ ها و محصولات آینده هواوی منتشر شده، انتظار می‌رود این شرکت در رویداد معرفی محصول آینده خود، گام محکم‌تری در بازار لپ تاپ های جدید هواوی برداشته و از دو لپ‌تاپ جدید در کنار یک رایانه AIO رونمایی کند.

در همین راستا شرکت هواوی با انتشار پوستری از این مراسم، حضور لپ تاپ‌ ها و رایانه ‎های شخصی جدید جدید را تأیید کرد. اما جذابیت این خبر به همین جا ختم نمی‌شود و هواوی پیامی را در پوستر رویداد آتی خود گنجانده که می‎تواند پیش از هر شرکت دیگری، یک قابلیت بسیار کاربردی را در لپ‎تاپ‎ های هواوی ایجاد کند؛ قابلیت اجرای برنامه‎های اندرویدی روی ویندوز، بدون نیاز به نصب درایور یا برنامه ثالث. پیش از این هواوی نشان داده بود که سیستم‌عامل HarmonyOS به واسطه یکپارچگی و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف قادر است اپلیکیشن‌های (اندروید یا هارمونی) موجود در گوشی یا تبلت را با حفظ پایداری به رایانه‌های شخصی منتقل کند.

اکنون با در نظر داشتن این موضوع و نگاهی به پوستر مفهومی رویداد Smart Office Product هواوی می‌توان گفت ویژگی اجرای برنامه‌های اندرویدی همچون شبکه اجتماعی محبوب TikTok روی لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت در دستور کار قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی طی این مراسم از دو لپ‌تاپ جدید MateBook 13S و MateBook 14S رونمایی خواهد کرد که علاوه بر مجهز شدن به پردازنده‌های اینتل، از نمایشگرهای 13 و 14 اینچی استفاده می‎کنند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از لپ تاپ های جدید هواوی، نسخه میت‌بوک 14 اینچی از قابلیت اجرای برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد. ظاهراً برای دسترسی به چنین امکانی، شرکت هواوی از سرویسی تحت عنوان Huawei Mobile Application استفاده کرده است.

گفتنی است که تمامی اپلیکیشن‌های موبایل قابل اجرا بر روی رایانه، از طریق فروشگاه اپلیکیشنی بزرگ تعبیه شده به نام Huawei PC در لپ‌تاپ و دیگر رایانه‌های در انتظار معرفی هواوی قابل دسترسی خواهند بود.

در واقع هدف هواوی از افزودن این قابلیت به لپ‎تاپ‎های شرکت آن است که بتوان نرم‎افزارهای دستگاه‎های موبایل را در یک صفحه بزرگتر و به لطف موس و کیبورد اجرا کرد.

این قابلیت در لپ تاپ های جدید هوآوی، در کنار اجرای برنامه‌های موجود در فروشگاه HUAWEI PC می‌‎تواند برنامه‎های با پسوند APK را نیز اجرا کرده و حتی از قابلیت چند پنجره‎ای(Multi-Window) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!