Dropzone در گوشی هوآوی چیست ؟ (روش فعال و غیرفعال کردن) مقاله و آموزش

Dropzone در گوشی هوآوی چیست ؟ (روش فعال و غیرفعال کردن)

گوشی هوآوی یکی از بهترین گوشی‌های بازار ایران است. گوشی‌های هوآوی (Huawei) در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه تکنولوژی‌های به‌روز توانسته است در بیشتر بازارهای جهانی ورود کند. سیستم عامل این گوشی‌ها اندروید و رابط کاربری آن EMUI است. به همین دلیل تمامی نرم افزارهای اندرویدی روی این گوشی‌ها قابل اجرا هستند. علاوه بر آن ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی‌های هوآوی باعث شده تا در بین ایرانیان محبوبیت قابل توجهی کسب کنند. قابلیت Dropzone یک قابلیت جدید و مختص گوشی هوآوی است. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که Dropzone در گوشی هوآوی چیست؟ با ما همراه باشید.

اصطلاح Dropzone در گوشی Huawei

دراپ زون(Dropzone) در اصطلاح به منطقه‌ای گفته می‌شود که چتربازان در آن فرود می‌آیند. حتما شما هم موقع بازی‌کردن یا دیدن یک فیلم یا حتی استفاده معمولی از گوشی خود یک اعلان از برنامه‌های نصب شده دریافت کرده‌اید که باعث حواس‌پرتی شما شده است. این اعلان می‌تواند به خاطر نرم‌افزارهای خود گوشی یا پیامی از دوستان و نزدیکان شما باشد که به صورت یک کادر کوچک ظاهر می‌شود. برای برخی این اعلان‌ها و کادرهای کوچک که حاوی پیام یا هشداری هستند، خوشایند است. برخی اما به خاطر کار با گوشی ممکن است از دیدن مداوم آن ناراحت باشند. Dropzone که یکی از ویژگی‌های رابط کاربری EMUI در هوآوی است در اصطلاح به فرود و ظاهر شدن ناگهانی چنین اعلان‌هایی در صفحه گوشی هوآوی اشاره دارد. در زیر به مزایا و معایب حالت دراپ زون می‌پردازیم.  

مزایای قابلیت دراپ زون

  • اعلان‌های هشدار از گوشی یا نرم افزارها را می‌توانید در زمان خودش دریافت کنید.
  • پیام‌هایی که دارید به صورت کادر ظاهر می‌شود و می‌توانید در همان کادر جواب دهید.
 

معایب قابلیت دراپ زون

  • ممکن است نرم افزارهای زیادی داشته باشید و مدام از هر کدام اعلان دریافت کنید.
  • اگر مشغول بازی یا دیدن فیلم باشید، این اعلان‌ها کاملا مزاحم محسوب می‌شوند.
دراپ زون یک قابلیت مدیریتی برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌کردن اعلان‌ها در گوشی هوآوی محسوب می‌شود و همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید براحتی آن را فعال یا غیر‌فعال کنید. قابلیت Dropzone هوآوی

نحوه فعال یا غیرفعال کردن Dropzone در گوشی هوآوی

دراپ زون جز برنامه‌های کلیدی در گوشی هوآوی است، با این حال نمی‌توانید تنظیمات آن را در بخش مدیریت EMUI پیدا کنید. برای این که بتوانید اعلان‌ها را در گوشی خود کنترل نمایید به روش زیر عمل کنید:
  • به برنامه Optimizer در گوشی خود بروید.( این برنامه به شکل سپر سفید با دور آبی است)
  • گزینه Dropzone را انتخاب کنید.
  • در صفحه بازشده لیست تمامی برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود را مشاهده می‌کنید.
  • از این لیست می‌توانید اعلان‌های برنامه‌ها را فعال یا غیر‌فعال کنید.
  • همچنین امکان غیرفعال کردن دراپ زون برای همه برنامه‌ها وجود دارد.
در برخی از گوشی‌های هوآوی قابلیت دراپ زون در برنامه Phone Manager قرار دارد.  

کلام آخر

اگر شما هم از اعلان‌های وقت و بی‌وقت گوشی خود خسته هستید یا نمی‌دانید چرا از برخی اعلان‌ها در زمان درست مطلع نمی‌شوید، بهتر است حالت دراپ زون Dropzone خود را مدیریت کنید. این قابلیت در گوشی هوآوی امکان مدیریت تمامی اعلان‌ها به ساده‌ترین روش را برای شما فراهم می‌کند. همچنین این ویژگی با فعال شدن روی شبکه‌های اجتماعی از جمله Massenger فیسبوک اجازه می‌دهد تا بدون باز کردن برنامه، به پیام‌ها پاسخ دهید.   بیشتر بخوانید : مقایسه سیستم عامل هارمونی و EMUI

سوالات متداول

آیا می‌توان دراپ زون را از گوشی حذف کرد؟

خیر، قابلیت دراپ زون برنامه نصب شده روی گوشی هوآوی نیست و تنها یک قابلیت روی رابط کاربری آن است. شما می توانید این حالت را برای همه برنامه‌ها کاملا غیر‌فعال کنید.

تفاوت دراپ زون با حالت Mute اعلان در برنامه ها چیست؟

برخی از برنامه ها حالت Mute ندارند و ممکن است اعلان‌های آن شما را کلافه کند. در دراپ زون مدیریت این اعلان‌ها توسط خود گوشی هوآوی و رابط کاربری EMUI صورت می‌گیرد که باعث تسلط کامل روی همه برنامه‌ها می‌شود.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!