معرفی قابلیت Super Device هواوی؛ اولین تعریف صحیح از یکپارچگی دستگاه‌‎ها مقاله و آموزش

معرفی قابلیت Super Device هواوی؛ اولین تعریف صحیح از یکپارچگی دستگاه‌‎ها

برای اینکه بتوان همه دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند را با هم مرتبط کرد باید از یک پلتفرم هوشمند به عنوان یک بستر برای هماهنگی آن‌ها بهره برد. به لطف پیشرفت فناوری بیشتر وسایل هوشمند قابلیت ارتباط با یکدیگر را داشته ولی جای خالی یک بستر هوشمند برای سازماندهی و هماهنگی ارتباطات حس می‌شود که هواوی با معرفی قابلیت Super Device هواوی به دنبال تکمیل این حلقه مفقوده است. در ادامه با معرفی قابلیت‌های این فناوری جذاب و هوشمند همراه ما باشید.

مقدمه

محیط زندگی پیرامون ما مملو از دستگاه الکترونیکی هوشمند مانند گوشی یا تلویزیون هوشمند بوده و گجت های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند نیز به جز جدا ناپذیر حیات انسان تبدیل گردیده است.

البته همه این ابزارهای هوشمند قابلیت اتصال به یکدیگر و یا شبکه‌های متفاوت را دارند ولی بستر مناسبی که این ارتباطات را سازماندهی کرده و از زبان واحدی برای ارتباط بین آنها برقرار کند نیازمند یک پلتفرم یکپارچه بوده که سیستم عامل هارمونی و قابلیت Super Device آن به بهترین نحو از پس انجام آن برآمده است.

قابلیت Super Device هواوی

Super Device چه ویژگیهایی دارد؟

قابلیت Super Device هواوی این امکان را برای تمامی دستگاه‌های متصل فراهم می‌کند تا بتوانند به صورت بی‌سیم و یا توسط سیم به همدیگر متصل شده و از قابلیت‌های هم استفاده کنند.

به عبارت دیگر گوشی هوشمند شما می‌تواند با بهره‌گیری از ویژگی Super Device هواوی به راحتی به مانیتور متصل شده و یا با اتصال به یک اسپیکر هوشمند آهنگ مورد علاقه شما را پخش کند. همچنین اتصال تلویزیون و گوشی هوشمند به یک مکالمه تصویری به یاد ماندنی منتج شده و ترکیب آن با ساعت هوشمند می‌تواند باعث نمایش اعلان‌های دریافتی روی این گجت هوشمند شود.

ویژگی Super Device هوآوی

پلتفرم سوپر دیوایس علاوه بر عرضه قابلیت‌هایی برای کنترل دستگاه‌ها توسط یکدیگر می‌تواند امکان اشتراک اطلاعات و اجرای برنامه‌های یک دستگاه روی دیگری را مهیا کرده تا کاربران از مدیریت نرم‌افزارهای در حال اجرا توسط دستگاه دیگر لذت ببرند.

قابلیت Super Device هوآوی

چه سناریوهایی توسط ویژگی Super Device هوآوی قابل پیاده‌سازی هستند؟

نکته کلیدی در پیاده‌سازی سناریوهای مختلف توسط این پلتفرم، امکان اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است. برای نیل به این هدف یک دستگاه باید نقش یک هاب ارتباطی را بازی کند تا دیگر ابزارهای هوشمند با اتصال به آن بتوانند سناریوهای مختلفی را به مرحله اجرا در بیاورند.

سناریوی محیط کاری هوشمند 1

با ترکیب سه دستگاه هوشمند مانند تبلت، لپ‌تاپ و مانیتور می‌توان سناریوهای مختلفی را اجرا کرده و با بهره‌گیری از ویژگی Super Device این سه ابزار هوشمند قادر هستند با ترکیب قابلیت‌های خود مواردی مانند نمایشگر، محتوا و حتی ابزارهای جانبی را با هم به اشتراک بگذارند.

بررسی قابلیت Super Device هوآوی

به عنوان مثال در یکی از این سناریوها می‌توان مانیتور MateView هواوی را به عنوان دستگاه مرکزی یا همان هاب در نظر گرفت و یک لپ‌تاپ مانند MateBook X Pro را توسط اتصال سیمی در کنار یک تبلت مانند MatePad 12.6 Pro به صورت بی‌سیم به آن متصل کرد.

پس از آن با بهره‌گیری از قابلیت Super Device می‌توان به راحتی میان دو دستگاه دیگر جابجا شده و با اتصال بی‌سیم موس و کیبورد هواوی به این مانیتور هم می‌توان به صورت لمسی و غیر لمسی از رابط کاربری آن بهره برد.

سناریو محیط کاری هوشمند 2

قابلیت Super Device هواوی در زمان اتصال دو دستگاه هم قابل استفاده بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این ویژگی به کار امکان می‌دهد از قابلیت‌های یک لپ‌تاپ مانند MateBook X Pro در کنار تبلتی مانند MatePad 12.6 Pro بهره برد.

معرفی قابلیت Super Device

در سناریوی یاد شده می‌توان از هر یک از وسایل ذکر شده به عنوان مانیتور دیگری استفاده کرده و فایل‌ها را به راحتی بین آنها جابجا کرد. علاوه بر این امکان استفاده از قلم هوشمند بر روی لپ‌تاپ آن هم توسط تبلت مهیا شده است.

سناریو سرگرمی

شاید جذاب‌ترین قابلیت Super Device هواوی پیاده‌سازی سناریوهایی برای سرگرمی باشد. به عنوان مثال می‌توان یک ارتباط جذاب بین گوشی، تبلت و ایربادز خود با تلویزیون هوشمند برقرار کرد.

ویژگی Super Device هواوی چیست

در ساده‌ترین سناریو با اتصال تلویزیون به گوشی هوشمند می‌توان به راحتی و بدون کوچک‌ترین دردسری محتوای ویدیویی گوشی خود را بر روی تلویزیون مشاهده نمود.

 

علاوه بر این Super Device به کاربر این امکان را می‌دهد که خروجی صدای گوشی هوشمند خود را بر روی اسپیکر هوشمند دریافت کرده و بتواند یک مکالمه تصویری جذاب را با استفاده از تلویزیون خود تجربه کند.

سناریو زندگی هوشمند

به طور کلی می‌توان گفت هر ابزار یا دستگاه هوشمندی که به پلتفرم Super Device هواوی متصل شود بخشی از سناریوی زندگی هوشمند محسوب شده و می‌توان آن را کنترل کرده و یا قابلیت‌های آن را به اشتراک گذاشت.

معرفی ویژگی Super Device هواوی

با توسعه این فناوری در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان تمام وسایل هوشمند پیرامون زندگی خود را تنها با یک دستگاه مانند گوش هوشمند کنترل کرد که پیش‌نیاز این امر تجهیز همه دیوایس‌های دور بر ما به پلتفرم هارمونی است.

نحوه پیاده‌سازی و استفاده از قابلیت Super Device هوآوی

پیاده‌سازی این فناوری بسیار آسان بوده و بایستی دستگاه را از طریق Wi-Fi یا NFC به همدیگر متصل کرد تا بتوان از ظرفیت آنها بهره برد. ناگفته نماند این قابلیت از اتصال‌های باسیم نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی ویژگی Super Device

به عنوان مثال می‌توان در یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل هارمونی به قسمت نوار اعلان رفته و به دنبال منوی Super Device و بخش Smart Collaboration بگردید. در این قسمت لیست کلیه دستگاه‌های هوشمند که از قابلیت Super Device هوآوی پشتیبانی می‌کنند قابل مشاهده بوده که می‌توان آنها را به شبکه دیوایس‎های هوشمند اضافه کرد.

ویژگی Super Device هواوی

پس از آن قادر خواهید بود به راحتی با دستگاه‌های همجوار ارتباط برقرار کرده و از امکانات آنها بهره ببرید که البته این کار مستلزم تنظیم صحیح و آشنایی با کارکرد دستگاه‌های هوشمند است.

ویژگی Super Device هواوی چیست

جمع بندی

در واقع می‌توان قابلیت Super Device هواوی یک فناوری و قابلیت بسیار مهم و آینده ‎نگرانه به حساب آورد که شرکت هواوی به صورت هوشمندانه‌ای در پی توسعه و فراگیر کردن آن میان محصولات خود است.

با بهره‌گیری از این فناوری دستگاه‌های مختلف امکان برقراری ارتباط از راه‌های مختلف را داشته و می‌توانند به راحتی منابع خود را به اشتراک بگذارند.

ناگفته نماند که هواوی در حال ارتقای کارکرد و افزودن قابلیت‌های جدید به فناوری Super Device خود بوده تا بتواند این فناوری را با پلتفرم کامل 1+8+n خود سازگار تا بتواند ارتباط تمامی دستگاه‌های هوشمند را به معنای واقعی یکپارچه کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!