چگونه با اصلاح سبک زندگی و استفاده از تکنولوژی از سرطان پیشگیری کنیم؟ مقاله و آموزش

چگونه با اصلاح سبک زندگی و استفاده از تکنولوژی از سرطان پیشگیری کنیم؟

سرطان یک بیماری مزمن، یک فرآیند پیشرونده چند مرحله‌ای و پیچیده است که عواملی مانند ژنتیک، ایمنی، سبک زندگی و غیره بر آن تاثیر می‌گذارد. نکته حائز اهمیت آن است که همه می‌توانند تغییر و عادت‌های خوب ایجاد کنند، سلامت خود را حفظ کنند و به طور مشترک تأثیر سرطان را کاهش دهند.

شش عادت زیر می تواند بر سلامت شما تأثیر گذار باشد:

  1. سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که خطر مرگ ناشی از سرطان ریه در افراد سیگاری 20 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است. ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  1. نوشیدن الکل

مصرف متوسط ​​الکل مضر نیست، اما زیاده‌روی در مصرف آن یک عامل خطر برای بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان دهان، سرطان حنجره و سرطان کبد است. اجتناب از مصرف الکل یا کاهش آن برای سلامتی مفیدتر است.

  1. چاقی و اضافه وزن

چاقی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان کلیه و سرطان آندومتر را افزایش می‌دهد.

شاخص توده بدنی (BMI) خود را محاسبه کنید تا بفهمید چاق هستید یا خیر.

 

BMI = وزن (کیلوگرم) / قد^2 (m^2)

 

<18.5: کمبود وزن

 

18.5 ~ 24.9: محدوده نرمال

 

25 تا 29.9: پیش چاقی

 

30 تا 34.9: چاقی کلاس I

 

35~39.9: چاقی کلاس II

اگر شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 39.9 باشد، ممکن است سلامت شما تحت تاثیر قرار گیرد.

کنترل وزن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد. با این حال، روش کاهش وزن باید علمی و منطقی باشد، مانند ورزش و کنترل علمی رژیم غذایی و مشورت با یک مربی حرفه ای برای تهیه یک برنامه تناسب اندام و رژیم غذایی.

  1. تغذیه

ساختار غذایی ناسالم خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می‌دهد. با این حال، مواد مغذی به جای مکمل‌های بی رویه، باید متعادل شوند. تغذیه بیش از حد و ناکافی هر دو بر بدن تأثیر می‌گذارد.

برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل می‌توانید از قبل یک برنامه غذایی تهیه کنید و با انرژی مورد نیاز روزانه خود یک برنامه غذایی تنظیم کنید.

مقدار انرژی مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید:

کالری (کیلو کالری) = وزن (کیلوگرم) × 22;

کالری (کیلو کالری) = وزن (کیلوگرم) × 33.

یک فرد با وزن 80 کیلوگرم به عنوان مثال، 80 کیلوگرم × 22 = 1760 کیلو کالری. 80 کیلوگرم × 33 = 2640 کیلو کالری، بنابراین، کالری مورد نیاز روزانه برای این فرد بین 1760-2640 کیلو کالری است.

  1. استرس

استرس روانی زیاد و الگوهای غذایی نامنظم می‌تواند اختلالات دستگاه گوارش را تشدید کند، منجر به التهاب مزمن شود و به مرور زمان خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

برخی از افراد از استرس خود آگاه هستند و می توانند بر اساس آن خود را تنظیم کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است متوجه آن نباشند. راه حل راحت تر این است که از ساعت هوشمند برای نظارت بر سطح استرس خود در هر زمان و تنظیم وضعیت خود با توجه به درخواست‌های ساعت استفاده کنید.

  1. ورزش کنید

همه ما می‌دانیم که ورزش برای سلامت انسان بسیار مفید است. فعالیت بدنی منظم می‌تواند عملکرد قلبی تنفسی را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

با این حال، کلید ورزش پافشاری و استمرار است. می توانید با تمرین‌ها یا فعالیت‌های ساده‌ای که به آنها علاقه دارید شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. ورزش باید علمی، منطقی و متناسب با شرایط فردی باشد، انجام نادرست ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. توصیه می‌شود برای تهیه یک برنامه ورزشی خاص با یک مربی یا متخصص مشورت کنید.

HUAWEI WATCH GT 4 می‌تواند کالری دریافتی شما را ردیابی کند و از بیش از 100 حالت تمرین برای نظارت پشتیبانی برای کاهش چربی و ورزش برنامه ریزی کنید. با مدیریت سلامت در سطح حرفه ای، مانند ضربان قلب، اکسیژن خون، خواب و ردیابی استرس، به شما این دهد که وضعیت بدن خود را در هر زمانی چک کنید.

پر کردن شکاف مراقبتی در مراقبت از سرطان و دستیابی به حقوق برابر برای بقا و بهبودی برای بیماران سرطانی وظیفه مهمی است که بشریت همواره با آن روبروست. حالا وقت آن است تا از قدرت فناوری برای ایجاد عادات سالم، پیشگیری بهتر از بیماری‌ها و تلاش برای زندگی سالم‌تر استفاده کنیم.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!