قابلیت‌های تبلت هواوی MatePad Kids Edition برای پرورش خلاقیت و محافظت از کودکان مقاله و آموزش

قابلیت‌های تبلت هواوی MatePad Kids Edition برای پرورش خلاقیت و محافظت از کودکان

این روزها شرایط ماندن در منزل از یک سو و استفاده بیشتر از سرویس‌های آموزشی و رسانه‎‌ای آنلاین از سوی دیگر موجب شده تا حتی برای ساده‎ ترین امور نیز سراغ دستگاه‎ های هوشمند مانند گوشی هوشمند یا تبلت ‎ها برویم. این پدیده بیش از پیش برای کودکان ما نیز در حال وقوع است که لزوم انتخاب از یک محصول مناسب و استاندارد برای آنها را به امری حیاتی تبدیل می‎ کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition، مختص کودکان و خلاقیت آن بیشتر بپردازیم.

مقدمه

هواوی از معدود شرکت ‎هایی است که با توجهی ویژه به امر محافظت از کودکان و آموزش تخصصی آنها، دستگاهی مخصوص این گروه را روانه بازار نموده است. تبلت MatePad Kids Corner با داشتن یک طراحی مناسب روحیات کودکان و استفاده از رابط کاربری امن و سفارشی، هم در ظاهر و هم در باطن نرم ‎افزاری خود، بهترین گزینه برای هماهنگی با روحیات کودکان بوده و کمک می‎کند تا والدین بسیاری از پیش‌‎نیازها و احتیاط‌‎هایی که برای هدایت فرزند در دنیای مجازی مورد نیاز است را به راحتی در اختیار داشته باشند.

از قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition باید گفت که این تبلت در دو اندازه 8 و 9.7 اینچی در رنگ‌های جذاب برای کودکان 3 تا 8 ساله عرضه می‌شود. این تبلت دارای ویژگی‌هایی چون طراحی مستحکم و زیبا، یک قاب کودک پسند، قلم، فضای نرم‌‎افزاری Kids Corner و محتواهای غنی مناسب برای یادگیری کودکان است. همچنین این تبلت دارای قابلیت محافظت از چشمان کودکان در برابر نورهای مضر صفحه‌نمایش و دستیار والدین برای نظارت بر فعالیت کودکان است.

طراحی ارگونومیک مناسب کودکان

از دیگر قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition که برای کودکان در نظر گرفته شده باید به طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد. با توجه به ساختار دستان ظریف و کوچک دستان کودک و همچنین لزوم به احتیاط بیشتر برای ساخت ابزارها و دستگاه‎ های مناسب آنها، هواوی بدنه تبلت‎های سری MatePad T Kids Edition را با بیشترین هماهنگی با کودکان طراحی و تولید نموده است.

بدنه این تبلت‎ها از سیلیکون فشرده ساخته شده که هم نرمی لازم برای هماهنگی با پوست دست کودک را داشته و هم می‎‌تواند با خاصیت الاستیکی خود از دستگاه در برابر اتفاقاتی مانند سقوط از دست کودک روی سطوح مختلف محافظت کند.

همچنین یک پایه نگهدارنده برای هر دو مدل تبلت میت پد تی نسخه کودکان در نظر گرفته شده که با استفاده از آنها می‎توان زاویه قرارگیری تبلت بر روی سطوح را تنظیم کرد تا با ارگونومی گردن و ستون فقرات کودکی که قصد تماشای ویدئو انیمیشن مورد نظر خود را دارد، هماهنگ شود.

انتخاب زمین بازی کودک توسط والدین

در کنار ویژگی های تبلت هواوی MatePad Kids Edition که قبلا ذکر شد، نصب انبوه نرم‎ افزارهای مناسب کودکان، هواوی از پیش بسیاری از قابلیت‎ هایی که مناسب کودکان و جزء نیازهای اولیه آنها در دنیای پر رنگ و زرق و برق تبلت‌هاست را طراحی و تحت قابلیت Kids Corner در سری تبلت‎های MatePad T Kids Edition قرار داده است.

با قرار دادن رابط کاربردی در این حالت جای هیچ نگرانی بابت برخورد کودک با محتوای نامناسب یا شرایط سخت کار با دستگاه وجود ندارد. Kids Corner انبوهی از نرم‎افزارهای مناسب بازی، آموزش، نقاشی کشیدن و حتی یادگیری سریع را در دل خود جای داده و به نوعی به زمین بازی تبدیل می‎شود که با شرایط امن، امکان استفاده از امکانات دستگاه برای امور آموزشی مطمئن را فراهم می‎کند.

در این بستر حتی امکان ضبط صدا و استفاده از دوربین دستگاه در شرایطی امن وجود دارد تا کودک بتواند با قوه خلاقیت خود، آنها را با نقاشی‎هایی که کشیده ترکیب کرده و در نهایت ویدئوی اختصاصی از اولین کاردانی و تولید محتوایش را خلق کند.

در واقع Kids Corner بستری برای یادگیری با طعم خلاقیت کودک است که اجازه می‎دهد کودک شما خود به کشف دنیای پیرامون خود بپردازد و در تعاملی تنظیم شده، روحیات خود را به شما نشان می‎دهد. مسلماً والدینی باهوش از کنار چنین نتایج ارزشمندی به سادگی نخواهند گذشت.

آموزش با همکاری شخصیت‎ های کارتونی آشنا

در بخش دیگری از قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition سری MatePad T Kids Edition می‎توان از شخصیت‎ های معروف کارتنی مانند BabyBus برای آموزش ‎ها و مهارت ‎های زندگی و اجتماعی کودک به صورت بسیار بهینه و مشخصی استفاده کرد.

 

در این بخش کودک شما همراه با شخصیت کارتونی و دوست‎داشتنی داخل تبلت خود و در قالب داستان‎های کوتاه و بازی‎هایی، رنگ‎ها، اعداد، حروف و بسیاری از آموزش‎های پایه اجتماعی را آموزش دیده و قدمی بسیار ارزشمند جهت فراگیری و آماده‎سازی برای ورود به لایه‎های بالاتر ارتباطات اجتماعی را برمی‎دارد.

قلم جادویی که استعدادهای ذهنی کودک را به تصویر می‎کشد

اتفاق جذاب دیگر در مورد قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition، همراه شدن آنها با قلم هوشمند و سفارشی‎ سازی‎ شده برای کودکان است. این قلم نگرانی والدین از خلق تراوشات ذهنی کودک با خودکار و ماژیک روی سطوح منزل یا وسایل را حذف کرده و صفحه تبلت را به عنوان بوم نقاشی تمام نشدنی به آنها معرفی می‎کند تا همواره بتوانند آنچه در فکرش هستند را به صورتی گسترده، به تصویر درآورند.

ویژگی های تبلت هواوی MatePad Kids Edition برای کودکان

نرم‎‌افزار نقاشی هماهنگ با قلم تبلت به کودک شما این امکان را می‎دهد که تفاوت و مفاهیم پایه نقاشی را به راحتی فرا گیرد. مسلماً شناسایی استعدادهای هنری کودکان از سال‎های ابتدایی نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

محافظی قدرتمند برای چشمان کودک

به دلیل قرار داشتن در سن رشد و عدم شکل‎ گیری کامل و تثبیت وضعیت فیزیولوژی کودکان، همواره باید نهایت مراقبت ‎های سلامتی را از آنها به عمل آورد. در استفاده از دستگاه‎ های با نمایشگر همراه مانند گوشی و تبلت، توجه ویژه به فناوری نمایشگر و کیفیت نمایش محتوای آن از اهمیت ویژه ‎ای برخوردار است.

نمایشگرهای دستگاه ‎ها که نور را به صورت مستقیم به چشمان کاربر ارسال می ‎کنند انبوهی از خطرات را برای این عضو حساس بدن ایجاد می ‎کنند. در این راه هواوی با شناسایی دقیق این خطرات، حالت‎ ها و تنظیمات ویژه ‎ای برای نمایشگر تبلت MatePad T Kids Edition در نظر گرفته تا بیشترین حد ممکن از آسیب رسیدن به چشمان کودکان جلوگیری کرد.

قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition

حالت فیلتر نور آبی، هشدار نور محیط بیشتر یا کمتر از حد مناسب کودکان یکی دیگر از قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition است که، حالت مطالعه یا eBook Mode و در نهایت هشدار وضعیتی به کودک شما یادآور می‎ کند که در وضعیت صحیح بنشیند تا برای سلامتی و قوه بینایی‎اش مشکلی ایجاد نشود.

تنظیم همه بخش‌ها و قابلیت‌ها توسط والدین

یکی از مشکلات همیشگی والدین در تنظیم و نحوه استفاده از تبلت و گوشی با کودکان، اختصاص زمان مشخص، برنامه‎های مشخص و محتوای مدیریت‎شده‎ای است که کودکان باید در چارچوب آن از دستگاه استفاده کنند.

مهمترین قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition مختص کودکان

تبلت ‎های MatePad T Kids Edition هر آنچه برای مدیریت استفاده از دستگاه نیاز است را در دل خود اجازه داده و به صورت کامل، کنترل استفاده از تبلت را در اختیار والدین قرار می‎دهند. با این اوصاف کودک یاد می‎گیرد که تنها در زمان مشخصی می‎تواند از تبلت استفاده کرده، محتوایی که مجاز است را ببیند و با نرم‎افزارهای مناسب خود کار کند.

جمع‌بندی

در این مطلب به قابلیت های تبلت هواوی MatePad Kids Edition، طراحی شده برای کودکان پرداخته ایم. شرکت هواوی در طراحی تبلت‎های سری MatePad T Kids Edition، تمامی تلاش خود را به خرج داده تا محصولی تولید کند که از هر جهت برای کودکان سفارشی‎ سازی شده باشد.

این تبلت‎ ها با توجه ویژه به امنیت کودک در فضای مجازی از یک سو و حفظ سلامتی کودک در حین استفاده از تبلت از سوی دیگر، تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای یک استفاده لذت‎بخش و مدیریت شده را رعایت کرده‎اند تا هم کودک از کار کردن با دستگاه حس خوبی داشته باشد و هم والدین خیال راحتی از سپردن دستگاه به دستگاه کودکشان داشته باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!