شش دلیل برای خرید لپ تاپ هواوی میت بوک D15 ؛ یک تیر و چند نشان! راهنمای خرید

شش دلیل برای خرید لپ تاپ هواوی میت بوک D15 ؛ یک تیر و چند نشان!

شرکت هواوی با لپ تاپ هواوی میت بوک D15 بخش مهمی از بازار را هدف گرفته است. خانواده میت بوک D15 در کلاس مدل‌های اقتصادی و کاربردی، دست‌کمی از یک اولترابوک جذاب نداشته و در این مطلب به معرفی مشخصات و قابلیت‌های برتر آنها نسبت به رقبا خواهیم پرداخت.

امروزه شاهد حضور برندها و مدل‌های متعدد در بازار لپ تاپ ها هستیم که بدون شک انتخاب را برای ما سخت خواهند کرد؛ چند سالی از حضور هواوی در بازار لپ تاپ می‌گذرد و در طول این مدت، این شرکت با بهره‌گیری از تجربه محصولات پیشین خود، مدل‌هایی کاملاً رقابتی را تولید کرده است. لپ تاپ های اقتصادی و میان رده میت بوک دی 15 نیز از جمله همین مدل‌هاست.

در ادامه به ذکر دلایلی می‌پردازیم که می‌تواند کاربر را به انتخاب و خرید میت بوک دی 15 ترغیب کند. با ما همراه باشید.

دلیل یکم: پیکربندی‌های مختلف برای سلایق گوناگون

هواوی برای هر دو خانواده اینتل و AMD، پیکربندی‌های متفاوتی را طراحی کرده است.

شما محصولات مبتنی بر پردازنده AMD را بیشتر می‌پسندید یا Intel؟ هواوی برای هر دو خانواده، پیکربندی‌های متفاوتی را طراحی کرده است که در ظاهر و ویژگی‌های اولیه، تفاوتی با یکدیگر ندارند. کانفیگ اول با پردازنده‌های نسل دهم Intel Core i5 و کارت گرافیک NVIDIA MX 250 همراه هستند. وجود یک کارت گرافیک مستقل می‌تواند تضمین دهد که لپ تاپ huawei matebook d15 به خوبی از پس برنامه‌های مهندسی و گرافیکی نیز بر خواهد آمد.

بررسی لپ تاپ d15 هواوی

در پیکربندی دوم لپ تاپ هواوی میت بوک D15، شاهد استفاده از پردازنده‌های AMD Ryzen 5 هستیم که با توجه به گرافیک مجتمع قدرتمند Vega 8، می‌توانید با خیال آسوده به اجرای برنامه‌های گرافیکی و حتی برخی بازی‌ها بپردازید. هر دو کانفیگ به 8 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD M.2 از نوع NVME مجهز شده‌اند.

با یک مقایسه ساده، خواهیم دید که یک لپ تاپ با ویژگی و سخت افزارهای لپ تاپ هواوی میت بوک D15، در برندهای دیگر با قیمت‌هایی بسیار بالا عرضه می‌گردد؛ این تفاوت گاهی آن‌قدر زیاد است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مؤلفه مدل و مشخصات
پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5
حافظه رم 8 گیگابایت DDR4
پردازنده گرافیکی کارت گرافیک NVIDIA MX 250 یا Radeon Vega 8
ذخیره سازی 1 ترابایت HDD به همراه 256 گیگابایت SSD M.2 NVME
نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD
باتری 42 وات ساعت
شبکه بدون سیم IEEE 802.11a/b/g/n/ac دو باند 2.4 و 5.0 گیگاهرتز

در صورت نیاز به ارتقای لپ تاپ هواوی میت بوک D15، هواوی امکان ارتقای حافظه ذخیره سازی را برای کاربران خود فراهم کرده است. به عنوان مثال می‌توانید به جای هارد دیسک، یک درایو اس اس دی 2.5 اینچی را جایگزین کرده یا حتی ظرفیت ماژول اس‌اس‌دی M.2 را افزایش دهید. نصب برنامه‌های مهندسی-طراحی و فایل‌های آنها بر روی حافظه SSD، منجر به افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری و رندر می‌گردد.

بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک d15

لپ تاپ های Huawei MateBook در بسیاری از موارد، امتیازهای بالاتری را نسبت به رقبا با سخت افزارهای مشابه کسب کرده‌اند.

در صورتی که به مطالعه ریویوهای وبسایت‌های معتبر برای لپ تاپ هواوی میت بوک دی 15 در هر دو پیکربندی AMD و اینتل بپردازید، خواهید دید که به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی مرغوب و دقیق، طراحی تخصصی مادربرد، سیستم خنک‌کننده توانمند و استفاده از سخت افزار رده بالا، لپ تاپ های Huawei MateBook در بسیاری از موارد، امتیازهای بالاتری را نسبت به رقبا با سخت افزارهای مشابه کسب کرده‌اند.

دلیل دوم: طراحی زیبای هواوی میت بوک D15

نزدیک به 4 سال است که متریال‌های مبتنی بر پلاستیک، جهت کاهش هزینه‌ها جایگزین فلز در بدنه لپ تاپ‌ها شده‌اند. با وجود این، هواوی حتی در سری اقتصادی Matebook D15 نیز از متریال فلزی استفاده می کند. تمامی بدنه هر دو کانفیگ، از فلز با برش‌های CNC تشکیل شده است. این مسئله ضمن بالا بردن مقاومت بدنه لپ تاپ هواوی میت بوک D15، می‌تواند به خنک سازی بهتر کمک کرده و حس یک لپ تاپ سطح بالا را به شما منتقل خواهد کرد.

لپ تاپ matebook d15

ضخامت بدنه و حاشیه ناچیز نمایشگر نیز از لپ تاپ هواوی میت بوک D15 یک اولترابوک به تمام معنا ساخته است. جالب است بدانید که علی رغم استفاده از متریال فلز در بدنه، وزن لپ تاپ هواوی میت بوک D15 حداکثر 1.53 تا 1.62 کیلوگرم است که حمل و نقل ساده آن را برای مدت‌های طولانی تضمین می‌کند. افزون بر آن، نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز به 87 درصد رسیده است. همچنین حاشیه‌های باریک که تا حد 3.5 میلی متر کاهش یافته است. این امر منجر به افزایش تمرکز در حین کار شده و زیبایی لپ تاپ را افزایش می‌دهد.

لپ تاپ هواوی میت بوک d15

با احتساب نمایشگر بسته، ضخامت MateBook D15 تنها 16.9 میلی متر است.

با احتساب نمایشگر بسته، ضخامت لپ تاپ هواوی matebook d15 تنها 16.9 میلی متر است. به یاد داشته باشید که ضخامت اعلام شده از سوی برخی از سازندگان لپ تاپ، بدون احتساب نمایشگر بسته است. با وجود این مشخصات، باید بدانید که با یک اولترابوک ممتاز روبرو هستید که زیبایی و ظرافت آن مسحورکننده است.

دلیل سوم: امنیت داده‌ها و رعایت حریم شخصی

این روزها، حفاظت از داده‌ها به یک امر مهم بین کاربران مبدل شده است. هواوی نیز با اطلاع از این مسئله، چند شیوه حفاظتی را برای این هدف در نظر گرفته است. خاص‌ترین شیوه‌ای که هواوی در لپ تاپ هواوی matebook d15 قرار داده است، سنسور اثر انگشت با دقت بالاست. استفاده از سنسور اثر انگشت به منظور احراز هویت تنها در مدل‌های گران قیمت یافت می‌شود. هواوی این قابلیت را به لپ تاپ اقتصادی میت بوک D15 نیزی آورده است.

این سنسور اثر انگشت، با کلید پاور ترکیب شده است. افزون بر تمام قابلیت‌ها نظیر رمزگذاری‌های نرم افزاری و یا استفاده از Hello Windows، می‌توانید با استفاده از حسگر دقیق اثر انگشت تضمین کنید که تنها شما به اطلاعات شخصی خود دسترسی خواهید داشت.

سنسور اثر انکشت میت بوک هواوی

با این لپ تاپ هواوی، دیگر نگران احتمال سوء استفاده از طریق وبکم نیز نخواهید بود. میت بوک D15 دارای وبکم بالا جهنده، درون صفحه کلید است که در صورت عدم نیاز به آن، در حال غیرفعال، درون جایگاه خود پنهان می‌شود و امکان سوء استفاده از آن میسر نخواهد بود.

دلیل چهارم: نمایشگری در حد و اندازه لپ تاپ های گران قیمت

برای بسیاری از کاربران، کیفیت نمایشگر لپ تاپ یک اصل مهم به شمار می‌رود. از این رو در بررسی لپ تاپ huawei matebook d15 میبینیم، هواوی از پنل های بسیار مرغوب IPS در سری میت بوک D15 بهره گرفته است. این نمایشگر از وضوح FHD پشتیبانی کرده و شدت نور آن نیز به 250 نیت می‌رسد. این قابلیت حتی برای کاربردهای مهندسی و طراحی نیز مناسب است. زاویه دید آن از هر سو 178 درجه بوده و با تراکم پیکسلی 141 نقطه بر اینچ، جزئیات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت نمایشگر لپ تاپ میت بوک d15

این نمایشگر با تکیه بر گواهینامه TÜV Rheinland، با حذف نورهای آبی مزاحم، از چشمان شما به خوبی محافظت می‌کند. جالب است بدانید که لپ تاپ matebook d 15 امکان دریافت محتوای UHD/4K و نمایش آن را داراست. البته نمایش آن با وضوح FHD صورت می‌گیرد. همچنین امکان پخش این محتوا از طریق درگاه HDMI نیز برای آن ممکن شده است.

دلیل پنجم: طیف کاملی از درگاه‌های ورودی و خروجی

با حضور هواوی، حتی یک لپ تاپ کلاس اقتصادی نیز می‌تواند به تمامی درگاه‌های مدرن و سریع مجهز باشد. لپ تاپ MateBook D15 دارای یک درگاه USB-C با پشتیبانی از پروتکل شارژ سریع است. این درگاه می‌تواند برای کاربردهای گوناگون (حتی خروجی تصویر) نیز استفاده شود. در حالت عادی امکان اتصال شارژر به این درگاه فراهم شده است.

خرید لپ تاپ هواوی

یک درگاه USB 3.0 با پهنای باند کامل نیز به منظور نصب ذخیره سازهای خارجی، با هدف نقل و انتقال سریع در آن به خدمت گرفته شده است. دو درگاه USB 2.0 نیز دیگر اتصال‌های آن را شکل می‌دهند. جک صوتی 3.5 میلی متری کمبو و همچنین یک درگاه HDMI نیز برای ارتباط‌های صوتی و تصویری درآن تعبیه شده‌اند.

دلیل ششم: ویژگی‌های اختصاصی هواوی

استفاده از برنامه اختصاصی My PC با ویژگی‌های پایش و مدیریت متنوع و کاربردی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد سری میت بوک دی 15 است. این برنامه شما را در حد و اندازه دارنده‌ی یک لپ تاپ گیمینگ به لپ تاپ مسلط می‌سازد. از پایش عملکرد سخت افزارها گرفته تا امکان آپدیت خودکار و دستی درایورها. همچنین این برنامه امکان عیب‌یابی لپ تاپ را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

دومین ویژگی انحصاری این خانواده، قابلیتی موسوم به Huawei Share است. بر روی بدنه و در کنار تاچ پد، می‌توانید برچسب Huawei Share را مشاهده کنید. این قابلیت از طریق سیستم ارتباطی NFC، به صورت بدون سیم به گوشی‌های هوشمند هواوی متصل شده و می‌توان دو قابلیت مهم را در اختیار شما قرار دهد. نخستین قابلیت، تبدیل نمایشگر لپ تاپ به نمایشگر گوشی است. دوم، امکان مدیریت فایل‌های گوشی شما یا انتقال آنها به لپ تاپ و بالعکس است. این ویژگی می‌تواند کار انتقال عکس و فایل بین گوشی و لپ‌تاپ را بسیار ساده کند.

لپ تاپ های هواوی

در نهایت باید گفت که لپ تاپ میت بوک D15 هواوی، انتخابی مقرون به صرفه برای کسانی است که قصد دارند با صرف بودجه معقولانه، صاحب یک لپ تاپ زیبا، قدرتمند و سبک شوند. میت بوک دی 15 با ویژگی‌های شاخص خود می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از کاربران را رفع کند.

مطلب مرتبط: لپ تاپ Huawei Matebook 13

برچسب‌ها:

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!