چرا نسخه 2021 لپ‌تاپ هواوی MateBook D15 همچنان ارزش خرید بالایی دارد راهنمای خرید

چرا نسخه 2021 لپ‌تاپ هواوی MateBook D15 همچنان ارزش خرید بالایی دارد

پس از عملکرد بسیار خوب لپ‌تاپ‌های سری میت بوک D15 در سال 2020، شرکت هواوی تصمیم به بروزرسانی این لپ‌تاپ‌ها و ارتقا آنها گرفت تا در سال 2021 نیز نسخه روز و جذابی از آنها ارائه دهد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا MateBook D15 2021 نیز مانند نسخه سال گذشته خود یک لپ‌تاپ کامل و بسیار کارآمد است.

سال گذشته هواوی با معرفی لپ‌تاپ‌های سری MateBook D15 و عرضه آن با قیمت مناسب توانست کاربران زیادی را به سمت این دسته از محصولات خود جذب کند. اما برای اینکه یک شرکت دائماً در مرکز دید کاربران باشد، توجه ویژه به نیازهای آنها و ارائه امکاناتی است که بروز شده و همگام با پیشرفت‌های دنیای فناوری حرکت کنند.

به همین دلیل لپ‌تاپ میت بوک دی 15 نسخه 2021 با بروزرسانی‌هایی در بخش‌های پردازشی، نمایشگر، ارتباطات، سخت‌افزار داخلی و برخی امکانات ویژه، در لیست محصولات جدید شرکت قرار گرفته است. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های MateBook D15 2021 می‌پردازیم.

نمایشگر باکیفیتی که همیشه مراقب چشمان کاربر است

هواوی در این لپ‌تاپ از یک نمایشگر IPS LCD با فناوری ساخت FullView Display استفاده کرده که نسبت تصویر 16:9 را با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و پوشش فضای رنگ 100 درصدی sRGB ارائه نموده است. مسلماً در نگاه اول حاشیه‌های بسیار اندک و رسیدن به نسبت نمایشگر به بدنه 87 درصدی، بیشتر از هر عاملی کاربران را به سمت خود جذب کند.

این ترکیب موجب می‌شود محتوای مورد نظر کاربر با جزئیات بالا که ناشی از تراکم پیکسلی قابل توجه دستگاه است به نمایش درآمده و در کنار آن نسبت تصویر استاندارد دستگاه بهترین گزینه برای تماشای ویدئوها و فیلم‌ها خواهد بود.

در کنار تراکم بالا هواوی به فکر مراقبت از چشمانکاربران خود نیز بوده و با  دریافت گواهینامه‌های TÜV Rheinland در دو بخش کاهش نور آبی و حذف اثر فیلکر بوده که کمک می‌کند میزان مضرات استفاده از نمایشگر به صورت دراز مدت بر چشم انسان را کاهش داد.

طراحی بدنه سبک و مستحکم

یکی از مشکلات کاربران با لپ‌تاپ‌های با نمایشگر بزرگ، وزن بالای دستگاه است که موجب می‌شود نتوان دستگاه را به مدت طولانی با خود حمل کرد. هواوی با توجه ویژه به این بخش، وزن دستگاه را تا 1.56 کیلوگرم کاهش داده و با توجه به ضخامت بسیار نازک دستگاه می‌توان آن را در هر نوع کوله پشتی و کیف همراهی جای داد.

از طرف دیگر بدنه ساخته شده دستگاه از آلومینیوم نیز همواره حس یک لپ‌تاپ باکیفیت را القا می‌کند که همراه با زیبایی و دقت بالا در مراحل تولید، یک کالای مستحکم است که در استفاده روزانه می‌تواند شرایط مختلف و متفاوت را به راحتی تحمل کند.

برای اطمینان هر چه بیشتر از عملکرد بدون نقص دستگاه در شرایط مختلف، شرکت هواوی تست‌های متنوعی مانند تست مقاومت در برابر رطوبت و دمای بالا، تست کاربرد درگاه‌های USB-C برای استفاده طولانی مدت شارژ و ارتباط، تست عمر صفحه کلید و لولاهای خم و باز شدن درب لپ‌تاپ و همچنین تست‌های مربوط به عملکرد سنسور اثر انگشت و تاچ‌پد را پیش از عرضه محصول به بازار روی آن انجام می‌دهد تا از کیفیت بالای دستگاه مطمئن گردد.

سیستم پردازشی یکپارچه و قدرتمند

هواوی در دل MateBook D 15 2021 از پردازنده‌ نسل 11 اینتل Core i5-1135G7 استفاده کرده که یک مدل بسیار متعادل از محصولات اینتل است. این پردازنده را وقتی در کنار پردازشگر گرافیکی Iris Xe Graphics جای دهیم، به یک ترکیب هیجان انگیز اینتلی می‌رسیم که از پس هر آنچه از فعالیت‌های روزانه بخواهید به راحتی برمی‌آید.

ارائه بر واحد‌های پردازشی اینتلی، میزان 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4 و حافظه داخلی SSD از نوع NVMe PCle به میزان 256 یا 512 گیگابایت نیز به کاربر اجازه نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مورد نظر خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن را می‌دهد.

با وجود سخت‌افزار حرفه‌ای فوق باید گفت هواوی شرایطی را ایجاد کرده که به کمک آن می‌توان همه فعالیت‌های روزانه و برخی امور نیازمند توان پردازشی بالا مانند برخی بازی‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی یا ویرایش ویدئو را به راحتی روی میت بوک دی 15 2021 اجرا کرد.

ارتباط بسیار سریع و آسان با دستگاه‌های دیگر

یکی دیگر از بروزرسانی‌های بسیار مطلوب این گوشی، استفاده از تراشه برقراری ارتباط بی‌سیم وای فای 6 است که ویژگی‌های بسیار قابل توجهی را در اختیار کاربر می‌گذارد. مسلماً بارزترین این ویژگی‌ها، سرعت نزدیک به 2.4 گیگابیت بر ثانیه است که نسبت به نسل قبل 2.7 برابر سریعتر است.

از سوی دیگر هواوی امکان استفاده از قابلیت HUAWEI Share را نیز برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته است که به کمک آن کاربر می‌تواند با نزدیک کردن گوشی خود و یک ضربه کوچک به لپ‌تاپ، امکان اتصال گوشی و لپ‌تاپ را فراهم کند.

با کمک HUAWEI Share، می‌توان محتوای موجود در گوشی را به راحتی روی لپ‌تاپ نمایش داد، بین دو دستگاه انتقال فایل انجام داد و یا حتی به تماس‌های صوتی، تصویری و پیام‌های ورودی شبه‌اجتماعی کاربر، به راحتی پاسخ داد.

سیستم شارژ کارآمد و سریع

هواوی در بسته‌بندی همراه این لپ‌تاپ یک شارژر 65 واتی را همراه کرده که می‌تواند باتری 42 وات ساعتی دستگاه را در سریعترین و ایمن‌ترین حالت ممکن شارژ کرد.

هماهنگی با فناوری SuperCharge که به پیش از این در گوشی‌های شرکت نیز استفاده شده بود به دستگاه شما کمک می‌کند تا با استفاده از کوتاهترین و از طریق درگاه عمومی USB-C دستگاه، در سریعترین زمان ممکن شارژ شود. طبق اعلام هواوی، این لپ‌تاپ قادر است تنها با 15 دقیقه اتصال به شارژر، به مدت 2 ساعت از دستگاه به صورت بدون وقفه استفاده کند.

سیستم صوتی حرفه‌ای و هیجان انگیز

بسیاری از لپ‌تاپ تنها برای خالی نبوده عریضه از بلندگوهای استریو استفاده می‌کنند ولی به نظر لپ‌تاپ MateBook D15 2021 را باید از این قاعده مستثنی دانست.

این لپ‌تاپ ابتدا به ساکن با تنظیم صحیح فن خنک‌کننده اختصاصی HUAWEI Shark، میزان نویز تولیدی را بسیار کاهش داده و در نقطه مقابل با استفاده از الگوریتم‌های صوتی خاص، شرایطی فراهم کرده که کاربران بتوانند هر نوع صدایی را در بالاترین کیفیت ممکن خود در دنیای لپ‌تاپ‌ها بشنود.

استفاده از دو بلندگوی استریو 2 واتی در دو سمت راست و چپ و دو میکروفون در نمای جلوی دستگاه نیز این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید تماس‌های اینترنتی با کیفیتی را تجربه نمایید.

احراز هویت بیومتریک و درگاه‌های متنوع

اگرچه تا به امروز استفاده از سنسور اثر انگشت بیشتر در دنیای گوشی‌های هوشمند مرسوم بوده ولی هواوی با یک ترکیب خلاقانه و جای دادن آن در داخل دکمه پاور دستگاه، شرایطی را ایجاد کرده تا بتوان به صورتی ایمن‌تر و با سرعت بالاتر، فرایند احراز هویت برای ورود به دستگاه را طی نمود.

از سوی دیگر هواوی وبکم دستگاه را داخل دکمه‌های کیبورد جای داده که موجب می‌شود تنها زمانی که کاربر به آن نیاز دارد، قابلیت دریافت تصویر از فضای خارج را داشته و نگرانی بابت هک و سوء استفاده از وبکم را به طور کلی مرتفع کند.

در بخش درگاه‌های جانبی نیز هواوی از یک پورت خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB 3.2 Gen 1 کامل و یک پورت USB-C در سمت چپ و دو پورت USB 2.0 به همراه جک هدفون و میکروفون 3.5 میلی‌متری در سمت راست لپ‌تاپ استفاده نموده که پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران است.

 

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!