نتیجه بررسی DxOMark: کیفیت صفحه نمایش گوشی هواوی پی 40 پرو عالی است اخبار

نتیجه بررسی DxOMark: کیفیت صفحه نمایش گوشی هواوی پی 40 پرو عالی است

گوشی پی 40 پرو موفق به کسب رتبه نخست، از نظر کیفیت صفحه نمایش از طرف وبسایت معتبر DxOMark  شد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره نمایشگر گوشی هواوی پی 40 خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

DxOMark یک شرکت خصوصی معتبر است که به بررسی و امتیازدهی به دوربین گوشی‌های موبایل می‌پردازد. این کمپانی اخیراً بررسی و امتیاز دهی به صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را هم آغاز کرده که Huawei P40 Pro یکی از آنهاست. DxOMark پیش از این دوربین Huawei P40 Pro را به عنوان بهترین در دنیا معرفی کرده بود اما حالا از صفحه نمایش آن هم تمجید کرده است.

بر اساس بررسی تخصصی صورت گرفته، صفحه نمایش گوشی هواوی پی 40 پرو بهترین گوشی هواوی در سال 2021، توانسته با کسب امتیاز 85، بین پنج نمایشگر برتر گوشی در جهان و بالاتر از iPhone 11 Pro Max  قرار بگیرد. با وجود اینکه گوشی P40 Pro رتبه پنجم را به دست آورده. اما در برخی زمینه‌ها بهتر از گوشی‌های دیگر ظاهر شده و تحسین کارشناسان DxOMark را بر انگیخته است.

DxOMark می‌گوید اگر خوانایی نمایشگر گوشی هواوی پی 40 اندکی بهتر بود، به راحتی می‌توانست رتبه بالاتری کسب کند. این صفحه نمایش در بخش خوانایی امتیاز 66 را کسب کرده است.

صفحه نمایش گوشی هواوی پی 40 پرو

با این حال پرچم‌دار هواوی یعنی گوشی پی 40 پرو در بخش دقت رنگ به خوبی درخشیده است. در کنار آن با کسب امتیاز 83، گوشی iPhone 12 Pro اپل را با امتیاز 75 پشت سر گذاشته است. DxOMark همچنین می‌گوید صفحه Huawei P40 Pro در نمایش ویدئو UHD-HDR10 بهترین عملکرد را تا به امروز داشته و با کسب امتیاز 87، گوشی iPhone 12 Pro را با امتیاز 81 پشت سر گذاشته است.

این گوشی در زمینه کنترل مات شدگی و پخش ویدئو هم عملکرد خیره کننده‌ای داشته است. صفحه نمایش Huawei P40 Pro در زمینه کنترل لمسی هم بهتر از iPhone 12 Pro ارزیابی شده است.

مزایای ال سی دی گوشی هواوی پی 40 از نظر DxOMark:

  • دقت بالا و طراوت رنگ‌ها
  • عملکرد عالی در پخش ویدئو و صحنه‌های سریع
  • عملکرد عالی در کنترل محو شدگی و افت نرخ فریم دهی
  • روشنایی مناسب در تاریکی شب

هم اکنون Huawei P40 Pro در فهرست سه گوشی برتر دنیا از نظر عکاسی نیز قرار دارد. بنابراین درخشش در تست صفحه نمایش یک افتخار دیگر برای ال سی دی گوشی هواوی پی 40 است.

گفتنی است که گوشی پی 40 پرو به عنوان یک پرچم‌دار تمام عیار، یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت 6.58 اینچی دارد. همچنین این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت OLED و با وضوح تصویر 1200×2640 پیکسل بهره می‌برد. این کیفیت به تراکم 441 پیکسل در هر اینچ انجامیده است. صفحه نمایشگر Huawei P40 Pro دارای نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای گیمینگ حرفه‌ای در عین مدیریت مصرف انرژی تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: بررسی عملکرد دوربین گوشی هواوی میت 40 پرو توسط DxOMark؛ بهترین دوربین موبایلی جهان

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!