10 ویژگی برتر مانیتور MateView هواوی مقاله و آموزش

10 ویژگی برتر مانیتور MateView هواوی

سری جدید مانیتورهای هواوی MateView که امسال وارد بازار ایران نیز خواهند شد از ویژگی‌ها و قابلیت‎های جذابی بهره می‎‌برند که دامنه عملکرد و کاربری آنها را به صورت قابل توجهی افزایش می‎دهد. اما این قابلیت‎های ویژه چه مواردی هستند؟ در ادامه مطلب به معرفی ویژگی های مانیتور میت ویو هواوی می‌پردازیم.

مانیتور باکیفیت یکی از مهمترین و شاید ضروری‌‎ترین احتیاجات در کار کردن با سیستم‌های دسکتاپ است. اگر کاربر حرفه‌ای بوده و کامپیوتر رومیزی نیز ابزار دستتان باشد، پر بیراه نیست که بگوییم، مانیتور مهمترین بخش سیستم شما خواهد بود. در این خصوص شرکت هواوی با توجه ویژه به نیازهای کاربران، مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‎‌های مورد نیاز را در کنار قرار داده و سری مانیتورهای میت ویو را معرفی کرده است.

بزرگ و باکیفیت

پنل 28.2 اینچی مانیتور میت ویو هواوی با فناوری IPS LCD ساخته شده و از نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز برخوردار است. شاید در نگاه اول مهمترین نکته در خصوص این نمایشگر حاشیه‎‌های اندک آن باشد که زیبایی خاصی به مانیتور میت ویو بخشیده است.

قرار دادن میادان دید وسیع یکی از ویژگی های مانیتور میت ویو هواوی است که بسیار مورد توجه کاربران است. پنل این مانیتور در حدود 94 درصد از مساحت بخش جلویی آن را به خود اختصاص داده است. زاویه دید 178 درجه‌ای این مانیتور در مقایسه با مانیتورهای مرسوم میدان دید گسترده‌تری را ارائه داده و به همین دلیل کاربران از حیث قرار گرفتن پشت مانیتور و نگاه کردن از زوایای مختلف به آن مشکل خاصی نخواهند داشت.

ویژگی های مانیتور میت ویو هواوی

وضوح تصویر فوق‌العاده بالا

مانیتور MateView دارای پنل بسیار باکیفیت با وضوح 3840 در 2560 پیکسل یا 4K+ بوده که چیزی حدود 1.5 میلیون پیکسل بیشتر از سایر مانیتورهای 4K رایج در بازار است. این تعداد پیکسل بالا موجب می‎شود بتوان محتوا را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد و حتی بتوان از فواصل نزدیک‎تر نیز به صفحه دستگاه خیره شد. یکی از ویژگی های مانیتور میت ویو هواوی نیز که مورد توجه طراحان افرادی که به جزئیات اهمیت خاصی می‌دهند نیز همین وضوح تصویر بسیار بالای آن است.

ویژگی های مانیتور میت ویو هوآوی

ابعاد تصویر کارآمد برای همه کاربردها

اگرچه این روزها استاندارد ابعاد تصویر بسیاری از مانیتورها، آنها را در دسته نمایشگرهای عریض قرار می ‎دهد، اما هواوی با انتخابی هوشمندانه، نسبت تصویر 3:2 را انتخاب کرده است. این نسبت تصویر باعث می‌شود کاربران از کار با این محصول لذت ببرند و میدان دید آنها حدود 18.5 درصد بیشتر از مانیتورهای رایج با نسبت ابعاد 16 به 9 باشد. نسبت ابعاد 3:2 همچنین برای کار با محتواهای گرافیکی نیز ایده آل است.

ویژگی های مانیتور MateView هوآوی

کنترل‌های لمسی

برای اینکه این مانیتور هر چه بیشتر با طراحی روز و متفاوت همراه شود، ایده هواوی حذف دکمه‌های فیزیکی و یک ساختار لمسی بوده است. در واقع در جلوی پایه و زیر پنل مانیتور MateView هواوی دیگر خبری از کلیدهای کنترلی نیست و شما فقط با کشیدن انگشت خود روی لبه زیرین مانیتور می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. با استفاده از این بخش امکان تنظیم منوها، ارتباط با دیگر دستگاه‌‎ها و حتی صدای پخش شده از جلوی مانیتور نیز فراهم شده است.

ویژگی های مانیتور MateView هواوی

نمایشگر بی­سیم

قابلیت اتصال بی­سیم یکی ویژگی های مانیتور MateView هوآوی است که به شما این امکان را می‌دهد تا نمایشگر لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود را بر روی میت ویو به اشتراک بگذارید. به همین منظور یک جایگاه NFC روی پایه این مانیتور تعبیه شده که با قرار دادن گوشی خود بر روی آن می‌توان تصویر نمایشگر گوشی را بر روی مانیتور هواوی مشاهده کرد. همچنین این مانیتور از Wi-Fi و بلوتوث برای اتصال بی­سیم پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های مانیتور MateView هوآوی

جابجایی آسان میان دستگاه‌های مختلف

مانیتور میت ویو هواوی یکی از دستگاه‌‎هایی است که می‎توان در پلتفرم ارتباط بین دستگاهی هواوی به صورت گسترده از آن استفاده کرد. در واقع این دستگاه می‎‌تواند جزئی از ساختار Device Center هواوی بوده و به عنوان خروجی تصویر گوشی، تبلت، لپ‎‌تاپ و حتی ساعت هوشمند کاربر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حتی این امکان نیز وجود دارد تا چهار دستگاه را به صورت هم زمان به این مانیتور متصل کرده و تنها با اشاره دو انگشت بتوانید به سرعت بین آنها جابجا شوید.

بررسی ویژگی های مانیتور MateView هواوی از نظر درگاه USB-C

با استفاده از یک درگاه USB-C می‌توانید علاوه بر اتصال مانیتور به کامپیوتر، به شارژ کردن گوشی یا تبلت و حتی لپ­تاپ خود بپردازید. این مانیتور به یک شارژر سریع 65 واتی مجهز شده که می‌توان با آن هر دستگاهی مانند فری بادز را هم شارژ کرد.

بررسی ویژگی های مانیتور MateView هواوی

اسپیکرهای قدرتمند

یکی دیگر از ویژگی های مانیتور MateView هواوی، توانایی در اختیار قرار دادن اسپیکر مانیتور MateView با دیگر دستگاه‌‎هاست. در واقع با اتصال لپ تاپ خود به این مانیتور دیگر نیازی به استفاده از بلندگوهای لپ‌تاپ خود نداشته و می‌توانید صدای پخش شده از لپ‌تاپ را با کیفیت بالاتری بشنوید.

مضاف بر این می‌‎توان از قابلیت ارتباطی با دیگر دستگاه ‎های این نمایشگر جهت برقراری تماس‌های تصویری استفاده کرد و با توجه به تعبیه میکروفن دوگانه‌ در زیر پنل، امکان دریافت و ارسال صدای کاربر بدون نیاز به میکروفون خارجی نیز وجود دارد.

تجربه رنگ‌های واقعی

یکی دیگر از ویژگی های مانیتور MateView مهمی که می‎تواند این نمایشگر را به انتخابی بسیار مناسب برای طراحان و گرافیست‎ ها تبدیل کند دقت بالای نمایش رنگ‌ها در پنل آن است. MateView هواوی می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را از یکدیگر تفکیک کرده و به نمایش درآورد.

توانایی نمایش 98 درصد رنگ‌های فضای رنگی DCI-P3 و پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگ sRGB از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش MateView اند که باعث می‌شوند بتوانیم عملکرد خیره‌کننده‌ای را در پخش فیلم‌های سینمایی با رنگ‌های کاملاً طبیعی مشاهده کنیم.

تصاویر بسیار شفاف و روشن

مانیتور MateView گواهی VESA DisplayHDR 400 را نیز کسب کرده است؛ استانداردی که تنها به نمایشگرهای با شدت روشنایی 400 نیت به بالا داده می‌شود اما میت‌ ویو می‌تواند پا را از این هم فراتر گذاشته و به روشنایی 500 نیت با کنتراست 1 به 1200 دست پیدا کند. کسب این گواهی بدان معناست که با یک نمایشگر عالی با قابلیت نمایش صحیح و غنی محتوای HDR روبرو هستیم. با این اوصاف این نمایشگر گزینه‌‎ای ایده‌آل برای تماشای این محتوا به صورت فیلم و ویدئو نیز خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به برترین ویژگی های مانیتور MateView هواوی اشاره کردیم. محصولات سری Mate از برند هواوی همواره با برترین فناوری‌ها همراه بوده‌اند. مانیتور هواوی MateView نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود یک انتخاب ویژه برای کاربران محسوب می‌شود.

به‌زودی امکان تجربه این امکانات متفاوت برای کاربران ایرانی نیز مهیا خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!