قابلیت بازخورد لمسی چیست و چگونه آن را در EMUI 11 فعال کنیم مقاله و آموزش

قابلیت بازخورد لمسی چیست و چگونه آن را در EMUI 11 فعال کنیم

فناوری بازخورد لمسی از تکنولوژی‌های نو ظهور در گوشی‌های هوشمند است. از آنجایی که بخش عمده‌ی تعامل کاربر با صفحه‌نمایش گوشی صورت می‌پذیرد، این بخش از اهمیت ویژه‌ای در ارتقای سطح رضایت و کیفیت کاری کاربران برخوردار است. از این رو گوشی‌های هوشمند هواوی به قابلیت بازخورد لمسی در EMUI 11 مجهز شده‌اند تا از طریق بازخودهای لمسی و لرزش، عمیق‌ترین تعامل میان گوشی و کاربر را رقم بزنند.

قابلیت بازخورد لمسی در EMUI 11

برای فعال کردن قابلیت بازخورد لمسی در EMUI 11 جذاب در گوشی‌ های هواوی تنها کافی است از طریق منوی تنظیمات گوشی وارد بخش Sounds & vibration شوید.

در قسمت پایینی صفحه‌ی باز شده، وارد More settings شده و در منوی باز شده گزینه‌ی System haptics را روشن کنید.

قابلیت بازخورد لمسی در EMUI 11 چه پیشرفت‌هایی داشته است؟
اهمیت ویژگی بازخورد لمسی در EMUI 11 در کیفیت کار با گوشی‌های هوشمند باعث شده تا هواوی در جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود تحلیلی دقیق بر تجربه‌ی کاربران در استفاده از این قابلیت داشته باشد.

لمس ما در واقع ترکیبی از یک حس دوطرفه میان ارسال و گرفتن اطلاعات از محیط اطراف است. از این رو هواوی زمینه‌ای را برای تحقیق در این مورد فراهم کرد که نتیجه‌ی آن در رابط کاربری EMUI 11 با طراحی پیشگامانه‌ی Haptic Experience قابل مشاهده است.

عملکرد Rhythmic Ringtones نمونه‌ی بارز آن است. این قابلیت گوشی را وادار به لرزش با توجه به ریتم آهنگ زنگ تماس یا زنگ هشدار می کند و بدین شکل باعث افزایش حس لامسه و شنوایی کاربر در استفاده از گوشی می‌شود تا تجربه چرخیدن در محیط گوشی و اثربخشی اعلان را افزایش دهد.

ویژگی بازخورد لمسی در EMUI 11

اما پیاده‌سازی این کار راحت نبود زیرا تحقیقات نشان می‌دهد درک لمسی و واکنش شنیداری در انسان همزمان اتفاق نمی‌افتد و رسیدن به نقطه‌ی عطف در انجام این کار، ساده نبود.

الگوی لرزش گوشی نیز به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف در ویژگی‌های متفاوت، تنظیم شده است. زنگ‌های تماس با لرزش های قوی‌تری تطبیق داده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که تماس ها از دست نخواهند رفت، در حالی که هشدارها با لرزش های ملایم‌تری همراه هستند تا صبح زود باعث ترساندن کاربر نشود.

همچنین هشت حالت ارتعاشی مختلف برای ویبره‌ی گوشی در دسترس است که می‌توان به دلخواه از میان آن‌ها انتخاب کرد.

مورد دیگر کیبورد به کار گرفته شده در EMUI 11 است که با الهام گرفتن از یک کیبورد مکانیکال سعی دارد علاوه بر صدای نزدیک به کیبورد فیزیکی، با قابلیت بازخورد لمسی در EMUI 11 ، لرزش‌های شبیه‌سازی شده‌ای را نیز در پی داشته باشد تا سعی کند حس استفاده از یک کیبورد فیزیکی مکانیکال را القا کند.

تمام این ویژگی‌ها به لطف تحقیق و آنالیز تجربه‌ی بیش از 51 هزار کاربر صورت پذیرفته است تا بتوان جدای از ارائه‌ی قابلیت بازخورد لمسی، شدت و سطح راحتی آن را نیز به بهینه‌ترین حد ممکن رساند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!