هشت دلیل برای انتخاب لپ تاپ جدید هواوی MateBook D16 راهنمای خرید

هشت دلیل برای انتخاب لپ تاپ جدید هواوی MateBook D16

در ادامه روند موفق تولید لپ‌تاپ‌های زیبا و قدرتمند سری میت بوک، شرکت هواوی MateBook D16 را معرفی کرده که تلاش شده در همه بخش‌ها، یک محصول کامل باشد؛ لپ‌تاپی که بیشترین تلاش در طراحی و ساخت آن شده و می‌تواند برای همه کاربران، کارآمد و بهترین گزینه باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بارز این لپ‌تاپ , دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16 خواهیم پرداخت.

افرادی مانند طراحان و مهندسانی که دائماً در حال جابجایی هستند و یا گیمرهایی که علاقه زیادی به بازی کردن در هر مکانی دارند، لپ‌تاپ‌های قدرتمند و سبک را باید پیشنهاد کرد. اما این حقیقت است که استفاده از لپ‌تاپ‌های به اصطلاح گیمینگ و یا لپ‌تاپ‌های با توان پردازشی بسیار بالا مصائبی مانند قیمت بسیار بالا و یا دشواری حمل، به دلیل وزن سنگین و ابعاد نامتعارف دارد.

یکی از دلایل خرید لپ تاپ Huawei Matebook D16، قیمت مناسب آن برای کاربران است. هواوی با معرفی میت بوک D16 تلاش کرده خلأ بزرگی که در بازار بین لپ‌تاپ‌های با نمایشگر بزرگ و محصولات گیمینگ و لپ‌تاپ‌های میان‌رده است را با یک گزینه عالی پر کند و نتیجه آن تولید لپ‌تاپ‌ های هواوی سری MateBook D16 شده است؛ لپ‌تاپ‌هایی جذاب با نمایشگر بزرگ 16.1 اینچی با قیمتی اقتصادی و هر امکاناتی که یک کاربر حرفه‌ای نیاز دارد، در یک قالب جمع و جور و البته سبک وزن.

دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16

نمایشگر باکیفیت 16.1 اینچی FullView در بدنه‌ای کوچک

یکی از بهترین دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16، نمایشگر 16.1 اینچی با رزولوشن FullHD آن است که با طراحی تحسین‌برانگیز مهندسان هواوی، علی‌رغم افزایش اندازه نمایشگر، هیچ تغییر در ابعاد نهایی محصول ایجاد نکرده است. در واقع هواوی با کاهش حاشیه‌های تصویر و رساندن آن به تنها 4.9 میلی‌متر، به نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالای 90 درصدی دست پیدا کرده که نتیجه آن لپ‌تاپی با حداقل حاشیه و بسیار خاص شده است.

هواوی با کاهش حاشیه‌های تصویر و رساندن آن به تنها 4.9 میلی‌متر، به نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالای 90 درصدی دست پیدا کرده است.

در عین حال استفاده از یک پنل IPS LCD موجب شده زاویه دید بالای 170 درجه‌ای برای استفاده راحت کاربر حاصل شود. با توانایی ارائه حداکثر نور زمینه 300 نیت امکان استفاده از این لپ‌تاپ در فضاهای خارجی نیز به راحتی میسر شده است.

قابلیت پوشش فضای رنگ 100 درصدی sRGB نیز بدین معناست که کیفیت نمایش محتوا در آن را در سطح بالایی قرار داشته و محصولی بسیار مناسب برای کاربردهایی مانند گرافیک و طراحی را در اختیار خواهید داشت.

مضاف بر موارد فوق، برای استفاده طولانی مدت نیز هواوی دو راهکار کارآمد یعنی ترکیب فناوری کاهش نور آبی نمایشگر و حذف اثر فلیکر را در این نمایشگر قرار داده که طی تحقیقات علمی مشخص شده موثرترین فاکتورها در مراقبت از چشم و افزایش راحتی، حین استفاده از نمایشگر هستند.

لپ تاپ میت بوک d16

وزن بسیار کم، ابعاد جمع و جور در کنار مقاومت و کیفیت بالای ساخت

از دیگر دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16 وزن بسیار کم، ابعاد جمع و جور در کنار مقاومت و کیفیت بالای ساخت آن است. هواوی میت بوک دی 16 با داشتن تنها 18.4 میلی‌متر ضخامت و وزن 1.74 کیلوگرمی، محصولی است که می‌توان آن را در هر کیف دستی لپ تاپی جای داد.

با کاهش پارامترهایی مانند حواشی نمایشگر و دقت در طراحی بخش داخلی، شرایطی ایجاد شده که وزن و ابعاد MateBook D16 در حد و اندازه‌های یک لپ‌تاپ 14 اینچی بازار نگه داشته شود. این ابعاد هیچ محدودیتی را برای بحث پردازشی دستگاه ایجاد نکرده و در عوض موجب می‌شود لذت‌بخش‌ترین تجربه استفاده از لپ‌تاپ با نمایشگر بزرگ، در مکان‌های بزرگ حاص شود.

همچنین شرکت هواوی برای اینکه یک محصول با پایداری و مقاومت بالا به کاربر ارائه شود، شش دسته آزمون مقاومتی مانند تست رطوبت و گرمای بالا، استفاده بلند مدت از درگاه‌ها، تست سنسور اثر انگشت و طول عمر کیبورد، تست لولاها و باز و بسته شدن درب لپ‌تاپ به همراه تست طول عمر تاچ‌پد را داشته که عملکرد طولانی مدت بدون نقص برای کاربر را تضمین کند.

توان پردازشی بسیار بالا با آخرین نسل پردازنده‌های AMD

توان پردازشی بسیار بالا با آخرین نسل پردازنده‌های AMD از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16 برای گیمرها است. پردازنده های 7 نانومتری سری Ryzen 4000-H شرکت AMD را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در دل محصولات پرقدرت قابل حمل امروزی دانست که با ارائه توان پردازشی بالا و مصرف انرژی متعادل، گزینه‌ای ایده‌آل برای انجام هر نوع عملیات پردازشی به حساب می‌آیند.

هواوی دو نسخه Ryzen 5 4600H و Ryzen 7 4800H را به عنوان انتخاب‌های کاربران ارائه داده و ارتقا از پردازنده‌های سری U نسل قبلی به سری H فعلی را می‌توان یکی از بهترین ویژگی های لپ تاپ هواوی میت بوک D16 دانست. همراه شدن با گرافیک Radeon RX Vega 8 نیز تکمیل کننده حلقه پردازشی دستگاه است که اجازه انجام فعالیت‌های نیازمند توان گرافیکی بالا را فراهم می‌کند.

ویژگی های لپ تاپ هواوی میت بوک D16

می‌توان گفت میت بوک دی 16 در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دیگر با پردازنده Ryzen R5 4500U قادر به ارائه توان پردازشی تا 31 درصد (در نسخه R5 4600H) و در مقایسه با لپ‌تاپ‌های R7 4700U نیز تا 41 درصد (در نسخه R7 4800H) است که یک پیشرفت بسیار جذاب و ملموس به حساب می‌آید.

مضاف بر این استفاده از 16 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 با پیکربندی دو کاناله و فرکانس 3200 مگاهرتزی از یک سو و حافظه داخلی 512 گیگابایتی (قابل ارتقا تا 2 ترابایت) از نوع NVMe PCIe SSD از سوی دیگر به این معناست که با یک محصول ساخته شده برای ارائه سرعت بسیار بالا روبرو هستیم.

مجموعه ویژگی میت بوک D16 به شما کمک می‌کند که در هر عملیاتی، از پردازش‌های سنگین برای برنامه‌های مهندسی و طراحی گرفته تا بازی و فعالیت‌های گرافیکی، یک دستیار همیشه قدرتمند را به همراه داشته باشید.

ارتباطات بسیار سریع و کاربردی امکانی جذاب و از دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16

میت بوک دی 16 از قابلیت وای فای نسخه 6 استفاده می‌کند که به عنوان آخرین نسخه این فناوری، قابلیت ارتباط با بالاترین سرعت را فراهم کرده که به کاربر اجازه دسترسی به سرعت حداکثر 2.4 گیگابیت بر ثانیه و معادل تقریبی 2.7 برابر سریعتر از نسل قبل (وای فای نسخه 5) را می‌دهد.

همچنین استفاده از فناوری بسیار کارآمد و کاربردی HUAWEI Share نیز به شما اجازه می‌دهد تنها با نزدیک کردن گوشی هوشمند خود و یک ضربه آرام و کوچک به موس لمسی دستگاه، ارتباط بین گوشی و لپ‌تاپ را برقرار کنید.

در این ارتباط می‌توانید محتوای نمایشگر گوشی را روی لپ‌تاپ به اشتراک گذاشته و بستری پرسرعت برای انتقال فایل و حتی برقراری ارتباطات روی لپ‌تاپ مانند تماس‌های صوتی و ویدئوی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر داشته باشید.

ویژگی میت بوک d16

سیستم صوتی حرفه‌ای

یکی از نکات بسیار خوب طراحی لپ‌تاپ MateBook D16 استفاده از دو بلندگو قدرتمند در دو سمت چپ و راست حاشیه صفحه کلید دستگاه (با نور زمینه کلیدها برای استفاده در محیط تاریک) است که امکان شنیدن صدایی شفاف را با موثرترین زاویه ممکن برای کاربر ممکن می‌سازد.

علاوه بر این امکان شبیه‌سازی صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز به شما اجازه می‌دهد که خود را عملاً در محیط سه بعدی بازی یا فیلمی که در حال تماشای آن هستید احساس کنید. همچنین تنظیمات پیش‌فرضی برای حالت‌هایی مانند شبیه‌سازی سالن کنسرت و یا انواع سبک‌های موسیقی نیز به صورت پیش‌فرض برای میت بوک D16 در نظر گرفته شده تا بهترین تجربه چند رسانه‌ای را در هر حالتی به کاربر خود ارائه دهد.

قیمت لپ تاپ huawei matebook d16

سیستم شارژ و باتری بسیار کارآمد

یکی از مشکلات حمل و نقل لپ‌تاپ، به همراه داشتن لوازم جانبی مانند شارژر آنهاست ولی یکی از دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16 را می توان بی نیازی آن به وجود شارژرهای سنگین و بزرگ لپ تاپ عنوان کرد.

هواوی برای این بخش نیز بهترین ایده را به کار بسته است. میت بوک دی 16 با توجه به استفاده از درگاه USB-C خود قابلیت استفاده از شارژرهای گوشی‌های هوشمند امروزی را دارد.

میت بوک دی 16 با توجه به استفاده از درگاه USB-C خود قابلیت استفاده از شارژرهای گوشی‌های هوشمند امروزی را دارد.

برای مثال با استفاده از شارژرهای 40 واتی گوشی‌هایی مانند سری P40 و P30 هواوی، تنها ظرف مدت زمان 15 دقیقه می‌توانید انرژی مورد نیاز برای استفاده از دستگاه برای 2 ساعت را در باتری لپ‌تاپ ذخیره کنید. البته امکان استفاده از شارژرهای با توان تا 65 وات نیز وجود دارد که در این حالت تنها ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه به صورت کامل شارژ می‌شود.

این لپ‌تاپ به یک باتری لیتیوم-پلیمر 56 وات ساعتی مجهز شده که 9.5 ساعت عملکرد در هنگام پخش ویدئو را با یک بار شارژ میسر می‌کند. در حالت کلی نیز باید گفت که باتری این لپ‌تاپ توانایی ارائه انرژی دستگاه برای یک روز کامل کاری را دارد و نیازی به حمل دائمی شارژر با لپ‌تاپ نیست.

انتخاب هواوی میت بوک d16

درگاه‌های جانبی متنوع

هواوی در این لپ‌تاپ انواع پورت‌های مورد نیاز کاربر را ارائه کرده است. دو درگاه USB-C در سمت چپ به همراه خروجی تصویر HDMI یا DisplayPort 1.4 و همچنین دو پورت کامل USB 3.2 Gen1 در سمت راست همراه با جک استاندارد 3.5 میلی‌متری نیز تکمیل کننده همه نوع درگاه‌های مورد نیاز کاربران هستند.

دلایل خرید هواوی d16

امنیت بالا مهمترین دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16

لپ‌تاپ‌ها به دلیل محدودیت در فضا معمولاً دستگاه‌های کاملی برای قابلیت‌های امنیتی بیومتریک نیستند ولی هواوی میت بوک D16 را باید از این قاعده مستثنی دانست.

چرا لپ تاپ هواوی matebook d16 بخریم؟

در این مطلب به مهمترین ویژگی ها و  دلایل خرید لپ تاپ هواوی D16 اشاره کردیم. این لپ‌تاپ با تجمیع سنسور اثر انگشت در دکمه پاور دستگاه و همچنین دوربین وبکم در داخل دکمه F7 کیبورد که تنها در هنگام نیاز (برای ورود به سیستم‌عامل یا مکالمه ویدئویی) فعال می‌شود، دستگاهی بسیار جذاب و مدیریت شده در این زمینه به حساب می‌آید که نهایت توجه به کاربر و مسائل امنیتی را دارد.

برچسب‌ها:

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!