تعداد کاربران EMUI 11 به عدد چشمگیر «100 میلیون» رسید اخبار

تعداد کاربران EMUI 11 به عدد چشمگیر «100 میلیون» رسید

اخیراً حساب شبکه‌های اجتماعی EMUI برای محصولات هواوی به صورت رسمی اعلام کرد که تعداد کاربران EMUI 11 به 100 میلیون کاربر رسیده است. اما نکته جالب این پست اشاره به اتفاقی جذاب بود؛ «گام بعدی، سیستم‌عامل هارمونی». هواوی قصد دارد پس از افزایش  کاربران رابط کاربری EMUI 11 سیستم عامل اختصاصی خود را گسترش دهد.

پس از محدودیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی تصور می‌شد که این شرکت بزرگ دچار مشکلات فراوانی در زمینه‌های مختلف شود ولی در حوزه نرم‌افزار، تدابیر اندیشیده شده توسط مدیران هواوی، توانسته مشکلات ایجاد شده را به خوبی رفع و مدیریت کند.

پروژه توسعه سیستم‌عاملی جدید و استقلال کامل از اندروید، هدفی است که پس از چندی سال از شروع آن، حالا به حد مناسبی از پیشرفت رسیده و هواوی قصد دارد در فاز بعدی بروزرسانی محصولات خود، به مرور و با تکیه بر آن، وابستگی خود به سیستم‌عامل اندروید، حتی در سطح متن بازش را نیز کاهش دهد.

طی یک سال گذشته هواوی دو نسخه از سیستم‌عامل هارمونی را به صورت رسمی ولی در نسخه بتا معرفی و در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و شرایطی را ایجاد کرده با نصب کردن آن روی دستگاه‌ها، مشکلی بابت عملکرد، پوشش نرم‌افزاری و توسعه ایجاد نگردد.

 کاربران EMUI 11

جدای از این، رقابت همواره عنصری مثبت و سازنده بوده و اضافه شدن رقیب سومی به اندروید و iOS می‌تواند روند توسعه فضای نرم‌افزارهای دنیای موبایل را جذاب‌تر و پیشرفته‌تر کند.

البته در مورد کاربران رابط کاربری EMUI 11 و روند رشد آن که مقدمه‌سازی برای عرضه سیستم‌عامل هارمونی به صورت کامل روی دستگاه‌های هواوی است باید به این نکته توجه کرد که نصب این نسخه از رابط کاربری روی محصولات هواوی تنها در عرض کمتر از 5 ماه اتفاق افتاده و مضاف بر آن، کاربرانی که این نسخه را دریافت کرده‌اند در ادامه مسیر می‌توانند منتظر یک اتفاق بزرگتر باشند و آن استفاده از سیستم عامل جدید و جذاب HarmonyOS 2.0 است.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر تقریباً همه محصولات عرضه شده هواوی در سال گذشته به نسخه EMUI 11 بروز شده‌اند و این بروزرسانی برای دیگر دستگاه‌ها نیز در مدت زمان کوتاهی ارائه خواهد شد.

با نصب EMUI 11 روی دستگاه‌های هواوی شاهد افزایش پایداری و عملکرد رابط کاربری، تسریع در استفاده و باز کردن فایل‌های با حجم بالا، اضافه شدن قابلیت هشدارهای ویدئویی، توسعه قابلیت Multi-windows، همراه با اضافه شدن قابلیت ردیابی تبلیغات و محدودسازی آنها در سطح برنامه‌ها هستیم.

ناگفته نماند که کلیه امکانات این رابط کاربری همراه با قابلیت‌های بسیار دیگر در بروزرسانی HarmonyOS 2.0 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که می‌تواند پس از 10 سال از استفاده از EMUI در محصولات هواوی، شروع یک راه جدید با برداشتن گام‌هایی محکم و امیدوارکننده برای هواوی و کاربرانش باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!