عرضه بتای رابط کاربری جدید EMUI 12 هواوی آغاز شد اخبار

عرضه بتای رابط کاربری جدید EMUI 12 هواوی آغاز شد

رابط کاربری جدید EMUI 12 به عنوان یکی از مهمترین بسترهای نرم افزاری دنیای اندروید توسط هواوی عرضه می‎ شود. این شرکت به تازگی برنامه عرضه نسخه EMUI 12 را آغاز کرده که می‎تواند انبوهی از قابلیت‎ های جدید و متنوع را با ظاهری جذاب و تجربه کاربری بهتر در اختیار کاربران قرار دهد. خبر جدید این است که هواوی به تازگی عرضه نسخه بتا EMUI 12 را آغاز نموده که می‎تواند دید خوبی از برنامه عرضه نسخه نهایی آن ارائه دهد.

پس از اعلام اولیه برنامه هواوی برای عرضه نسخه EMUI 12 رابط کاربری اختصاصی محصولات هواوی، این شرکت برنامه نسخه بتای آن را در اختیار کاربران قرار داد. همانطور که می‎دانید نسخه بتا یک نسخه آزمایشی بوده و شرکت‎ ها برای آزمایش اولیه و دریافت بازخورد از کاربران آن را به صورت‌های عمومی یا اختصاصی منتشر می‎کنند.

در همین راستا شرکت هواوی نیز برنامه بتای EMUI 12 را با کشورهای منطقه شرق آسیا و روسیه آغاز کرده است. البته انتظار می‎ روند این برنامه به زودی برای کشورهای دیگر نیز اجرا شده و کاربران آنها بتوانند با پیوستن به حلقه بتا، این نسخه را دانلود و روی دستگاه‎ های خود نصب کنند.

اما در خصوص محصولاتی که این نسخه برای آنها عرضه شده نیز گزارش‎هایی از کاربران دارای گوشی‎‌های سری HUAWEI P40 و HUAWEI Mate 30 منتشر شده است. برنامه بتا رابط کاربری جدید EMUI 12 از 8 نوامبر (17 آبان) به صورت رسمی آغاز شده و تا اواخر ماه دسامبر (اواسط دی ماه) ادامه خواهد یافت.

رابط کاربری جدید EMUI 12 هواوی

زمان انتشار آپدیت EMUI 12

اگرچه شرکت هواوی تا به امروز به صورت رسمی زمان عرضه نسخه نهایی رابط کاربری جدید EMUI 12 را اعلام نکرده است ولی می‎ توان انتظار داشت که طی سه ماهه ابتدایی سال پیش روی میلادی شاهد عرضه نسخه نهایی EMUI 12 باشیم.

این نسخه برای طیف گسترده ‎ای از دستگاه ‎های شرکت هواوی عرضه خواهد شد و خبر خوب این است که حتی بسیاری از گوشی‎ هایی (مانند HUAWEI Y9 Prime) که پیش از این بروزرسانی EMUI 11 را دریافت نکرده ‎اند نیز به EMUI 12 بروز خواهند شد.

قابلیت‌های جدید EMUI 12

بدون شک رابط کاربری جدید EMUI 12 با بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های جدید متنوعی همراه خواهد بود اما یکی از تغییرات بزرگ آن ظاهر جدید رابط کاربری خواهد بود. گفته می‌شود EMUI 12 دارای ظاهر الهام گرفته از سیستم‌عامل موفق HarmonyOS هواوی است که احتمالاً کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های بزرگ EMUI 12، افزایش سرعت و بهبود تجربه کاربری با لحاظ کردن نیازها و الگوی استفاده کاربر است.

این رابط کاربری با استفاده از تجربه کاربری سطح بالا، محیطی ساده و دلپذیر دارد که کاربران به راحتی می‎ توانند بخش‎ های مورد نظر خود را پیدا کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. نکته مهم در استفاده از رابط کاربری EMUI استفاده بهینه از هوش مصنوعی در توسعه هر چه بیشتر رابط کاربری است. در واقع با استفاده از هوش مصنوعی یکپارچه ‎ای که در سراسر رابط کاربری EMUI توزیع شده، نرم ‎افزار دستگاه تلاش می‎کند تا هر چه بیشتر با عادات و رفتارهای کاربر آشنا شده و خود را با آن‎‌ها تطبیق دهد.

همین تطابق و مدیریت بهینه موجب کاهش چشمگیر استفاده از منابع سخت ‎افزاری و در نتیجه مصرف انرژی کمتر و بازدهی بالاتر با سرعت بیشتر رابط کاربری می‎شود. در واقع رابط کاربری دستگاه دائماً خود را پایش می‎ کند تا در صورت کاهش سرعت، اقدامات لازم برای بازگشت به روزهای ابتدایی نصب را انجام دهد.

مسلماً در رابط کاربری جدید EMUI 12 این ویژگی‎ های ذاتی بهینه‎تر و بهتر خواهند شد و می‎تواند نوید دهنده دمیدن روح نرم‎افزاری جدیدی بر کالبد محصولات هواوی، حتی برخی دستگاه ‎هایی با عمر بالاتر از سه سال نیز باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!