تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی با  سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هوآوی اخبار

تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی با  سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هوآوی

شارژرهای فست شارژ تقلبی یکی از معضل های بزرگ بازار موبایل هستند و در بسیاری مواقع کاربران از اصل نبودن شارژر مورد استفاده خود مطلع نیستند که می‌تواند موجب خرابی و حتی خسارت شود. خبر خوب اینکه سیستم عامل HarmonyOS 2 هوآوی قادر است به تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی از شارژرهای اصل بپردازد.

اخیراً برخی از کاربران گوشی‌های هوآوی با ارتقا به HarmonyOS 2 پس از متصل کردن شارژر به گوشی خود با پیغام زیر روبرو شده‌اند. این پیغام به معنی عدم امکان شارژ سریع باتری به دلیل استاندارد نبودن شارژر است.

« this charger does not pass fast charging protocol detection and cannot fast charge while the phone is charging »

رئیس بخش محصولات رده مصرف کننده هواوی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده، تأیید کرده است سیستم عامل HarmonyOS از قابلیت تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی بهره می‌برد که به راحتی می‌تواند شارژرهای تقلبی را تشخیص بدهد.

شارژرهای تقلبی نه تنها سرعت شارژ پایین‌تری دارند، بلکه می‌توانند موجب خرابی گوشی و حتی خساراتی چون آتش سوزی شوند؛ بنابراین تشخیص شارژرهای تقلبی بسیار حائز اهمیت است. جالب‌تر اینکه HarmonyOS هوآوی حتی قادر به تشخیص شارژرهای تقلبی از شارژرهای کپی است و کاربران با خیال آسوده‌تر می‌توانند گوشی خود را شارژ کنند.

توصیه شده کاربرانی که پیغام اصل نبودن شارژر شارژ سریع (فست شارژ) دریافته کرده‌اند؛ سریعاً یک شارژر اصلی هوآوی تهیه کنند و از شارژرهای متفرقه استفاده نکنند. باید توجه داشت تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی از روی نوشته‌ها یا ظاهر آنها کار آسانی نیست و حتی برخی از شارژرها حاوی قطعات فلزی هستند تا از این طریق وزن آنها با شارژر اصلی یکسان باشد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، کابل شارژ غیر اصلی یا مستهلک نیز می‌تواند به نمایش پیغام اصلی نبودن شارژر بیانجامد، بنابراین از سالم بودن و اصلی بودن کابل شارژر گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

HarmonyOS تنها سیستم عامل موبایل موجود با توانایی تشخیص شارژر فست شارژ تقلبی است. این سیستم عامل ده‌ها قابلیت جدید و نوآوری دیگر هم دارد و از آن به عنوان تحولی بزرگ در دنیای وسایل دیجیتال اسم برده می‌شود.

HarmonyOS 2.0 هوآوی نسل بعدی سیستم عامل‌های موبایل است و امکان تعامل وسایل دیجیتال مختلف با یکدیگر به اشتراک گذاشتن قابلیت‌های آنها برای دست یابی به یک تجربه غنی‌تر را فراهم می‌کند.

با HarmonyOS می‌توان وسایل مختلف را به یکدیگر متصل کرد و به یک ابر دستگاه دست پیدا کرد که استفاده و کنترل آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!