هر ثانیه 8 کاربر گوشی هواوی خود را به HarmonyOS آپدیت می‌کنند اخبار

هر ثانیه 8 کاربر گوشی هواوی خود را به HarmonyOS آپدیت می‌کنند

هارمونی OS هواوی در بازار سیستم عامل‌های مخصوص موبایل نسبتاً تازه وارد است و همین سال 2019 بود که معرفی شد. با این حال HarmonyOS با سرعت سرسام آوری در حال رشد است و روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. روند افزایش تعداد آپدیت گوشی به هارمونی او اس موجب حیرت ناظران شده است.

ژوئن امسال هواوی دومین نسخه از سیستم عامل اختصاصی خود را به نام HarmonyOS 2 برای بسیاری از محصولات Huawei منتشر کرد اما حالا با گذشت تنها چند ماه، این کمپانی خبر از عبور تعداد کاربران HarmonyOS از مرز 40 میلیون داده است. اگر خبرها را دنبال نکرده‌اید بد نیست بدانید این سیستم عامل توانسته بود ظرف تنها یک هفته از زمان رونمایی بر روی بیش از 10 میلیون دستگاه نصب شود.

با گذشت تنها یک ماه هم HarmonyOS بر روی بیش از 25 میلیون گوشی هوآوی نصب شده بود که این روند افزایش آپدیت گوشی به هارمونی او اس که موجب حیرت همگان شد. حالا هم هوآوی خبر از عبور تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل HarmonyOS از مرز 40 میلیون دستگاه داده است که یک دست آورد و موفقیت جدید برای این کمپانی محسوب می‌شود.

در این مقطع به نظر می‌رسد HarmonyOS به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای اندروید و iOS است که با توجه به برنامه‌های جدی هواوی برای ایجاد یک پلتفرم بزرگ منبع باز، تداوم رشد آن با سرعت حیرت انگیز کنونی دور از انتظار نیست. همین اخیراً هواوی بیش از 400 عنصر منبع باز را به HarmonyOS اضافه کرده است.

افزون بر اقدامات هواوی برای منبع باز کردن پلتفرم HarmonyOS که با استقبال گسترده روبرو شده است، انتظار می‌رود هواوی این سیستم عامل را برای تمامی گوشی‌های خود عرضه کند و همین عامل نیز باعث افزایش تعداد آپدیت گوشی به هارمونی او اس می شود شود. احتمالاً مدل‌های چون سری Mate 40، سریP40، گوشی‌های Nova8،MateX2 و تبلت MatePad Pro  جزء مدل‌هایی خواهند بود که این سیستم عامل جدید را دریافت می‌کنند.

هفته گذشته نیز هواوی گوشی‌های پرچم‌دار P50 و P50 Pro را با سیستم عامل 2 HarmonyOS معرفی کرد. این گوشی‌ها دارای ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای هستند و مدل P50 Pro توانسته بالاترین امتیاز دوربین موبایل در دنیا را از موسسه معتبر DXOMARK دریافت کند.

جمع بندی

طبق آمارهای ارائه شده هر ثانیه 8 کاربر گوشی‌های هوآوی خود را از اندروید به هارمونی او اس آپدیت می‌کنند که این روند افزایش افرادی که مشتاق برای آپدیت گوشی به هارمونی او اس هستند حیرت انگیز است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!