رونمایی هواوی از یک وبسایت برای تجربه اجرای اپلیکیشن در سیستم عامل HarmonyOS اخبار

رونمایی هواوی از یک وبسایت برای تجربه اجرای اپلیکیشن در سیستم عامل HarmonyOS

هواوی قصد دارد با ارائه سیستم عامل هارمونی OS، به فضایی پکپارچه برای استفاده طیف گسترده‌ای از محصولات دیجیتال از ساعت‌های هوشمند و گوشی‌ها تا تلویزیون‌های هوشمند دست پیدا کند. اکنون هواوی برای سرعت بخشیدن به روند آمادگی سیستم عامل هارمونی، یک وبسایت جدید معرفی کرده که برای توسعه دهندگان امکان اجرای اپلیکیشن در Harmony OS را فراهم می‌آورد.

این سایت که با عنوان تجربه آنلاین توسعه اپلیکیشن برای Harmony OS در دسترس قرار گرفته است، به شما اجازه می‌دهد که دموی اپلیکیشن To-Do List را با یک بار نوشتن در چندین دستگاه مختلف اجرا کنید. این قابلیت را می‌توان مهم‌ترین مزیت سیستم عامل هواوی دانست، زیرا امکان به کارگیری آن در توسعه همزمان نرم‌افزار برای دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که این سایت برای نمایش توانایی‌های هارمونی OS طراحی شده است و کاربر باید برای اجرای اپلیکیشن در این سیستم عامل، کد از پیش نوشته شده‌ای را روی گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و تلویزیون هوشمند اجرا کند و نحوه نمایش داده شدن آن در دستگاه‌های مختلف را ببیند. هرچند امکان دست‌کاری این کدها وجود دارد، نمی‌توان در این سایت اپلیکیشن یا بازی طراحی کرد.

 

اجرای اپلیکیشن در سیستم عامل هواوی

پس از اجرای اپلیکیشن در Harmony OS، در صورتی که کد مزبور دچار به هم ریختگی یا خطا شد، کافی است بر روی دکمه Reset کلیک کنید تا کد اصلی بازگردانده شود. این کد یک چک لیست با سه آیتم را با رنگ‌های مشخص ایجاد می‌کند که از سوی کاربر قابل انتخاب است.

هواوی برای اولین بار در انتهای سال گذشته میلادی و در جریان رویداد معرفی نسخه بتای هارمونی OS 2.0، از قابلیت‌های توزیع ‌یافته و بین پلتفرمی آن پرده برداشته و گفته بود که توسعه دهندگان می‌توانند با فقط یک بار نوشتن نرم‌افزار، از آن در بسیاری از محصولات دیجیتال استفاده کنند.

دید وسیع هواوی در توسعه هارمونی، قطعاً دنیای فناوری را با انقلابی مهم روبرو خواهد کرد و خواهد توانست سرعت و دقت ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی را چند برابر کند.

نسخه بتای Harmony OS 2.0 از 16 دسامبر 2020 با پشتیبانی از پرچم‌دارانی مانند P40، P40 Pro،Mate 30  و Mate 30 Pro معرفی شد. این نسخه علاوه بر پشتبانی کامل از اپ‌های اندرویدی، با  یک لایه مبتنی بر  Android Runtime، امکان اجرای پکیج‌های اختصاصی HarmonyOS با پسوند HAP را هم می‌دهد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!