هواوی نسل جدید پردازنده‌‎های تصویر ISP را معرفی می‌کند اخبار

هواوی نسل جدید پردازنده‌‎های تصویر ISP را معرفی می‌کند

هواوی همواره به کمک فناوری‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازنده‌های تصویر یا ISP خود گوشی‌هایی با عملکرد دوربین عالی به بازار فرستاده است. خبر جدید این است که HiSilicon که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت در طراحی نیمه‌هادی فعالیت می‌کند، در نمایشگاه CPSE 2021 از فناوری پردازش تصویر جدید خود رونمایی خواهد کرد.

از پردازش تصویر برای آماده‌سازی یا ویرایش تصاویر دریافتی به هدف افزایش کیفیت یا استخراج اطلاعات مورد نیاز استفاده می‌شود. بهترین فناوری‌ها در این زمینه می‌توانند حجم زیادی از عکس‌ها را به کمک الگوریتم‌های پیشرفته و با سرعت بالا پردازش کنند.

در حالت کلی ISPها با دو رویکرد آنالوگ و دیجیتال نسبت به پردازش محتوای مورد نظر اقدام می‎کنند که هر دوی آنها بخش‎های آنالیز، ویرایش و فشرده‌‎سازی عکس‌ها را انجام داده و در ادامه با استفاده از بهینه‌سازی‌های مورد نیاز تلاش می‎شود تا به الگوهای مورد نظر نزدیک شویم. به عبارت ساده، این ISPها هستند که به نرم‌افزار اجازه می‎دهند امکان ویرایش و ساخت عکس‌های با محتوای مورد نظر میسر شود و هر چه با واحد ISP قدرتمندتری روبرو باشیم، عملکرد عکاسی، ویرایش و خروجی گرفتن از آنها سریعتر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

حال Huawei HiSilicon می‌خواهد در نمایشگاه امنیت عمومی چین یا CPSE 2021 از 5 تا 8 دی ماه در شانگهای حاضر شود. در این رویداد برای اولین بار یک آزمایشگاه بزرگ توسط هواوی در سالن نمایشگاه برپا شده و نسل بعدی فناوری پردازش تصویر خود HiSilicon به نمایش درمی‌آید. این غرفه به روی عموم باز خواهد بود تا هواوی ایده‌های جدیدش در زمینه پردازش تصویر و کاربردهای آن را با هزاران فعال صنعتی حاضر در این نمایشگاه ارائه کند.

لیو ژیانگ، مدیر بخش محصولات بصری HiSilicon قرار است یک سخنرانی با عنوان «ورای تصویر، هدایت هوشمندانه آینده» ایراد کند تا گزارشی از آخرین دستاوردهای فناورانه HiSilicon ارائه نموده و نگاه این شرکت به آینده صنعت پردازش تصویر را با حاضران به اشتراک بگذارد.

در این سخنرانی از نقش الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر در آغاز عصر جدیدی در امنیت دیجیتال نیز صحبت خواهد شد.

HiSilicon یکی از پیشرفته‌‎ترین شرکت‌های نیمه‌هادی در جهان محسوب می‌شود که تراشه‌هایی به عنوان چیپست پردازنده گوشی‌های هوشمند و راهکارهای هوشمندسازی دستگاه‌های اینترنت اشیا، کمک‌پردازنده‎های خودروهای خودران، دکل‌های 5G و … طراحی می‌کند.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که هواوی از چه تکنیک‌های جدیدی در ساخت نسل بعدی پردازنده‌های تصویر خود استفاده خواهد کرد و این تکنیک‌ها چگونه موجب بهبود سرعت پردازش تصویر در بخش‌های امنیتی و دیگر موارد مورد نظر هواوی خواهند شد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!