آموزش قابلیت جالب App Multiplier در گوشی‌های تاشو و تبلت‌های هواوی (+ پشتیبانی از برنامه‌های ایرانی) مقاله و آموزش

آموزش قابلیت جالب App Multiplier در گوشی‌های تاشو و تبلت‌های هواوی (+ پشتیبانی از برنامه‌های ایرانی)

در تبلت و گوشی‌های تاشوی هواوی قابلیتی موسوم به App Multiplier وجود دارد که بسیار کاربردی است. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که قابلیت App Multiplier چیست؟ لازم است بدانید که با این برنامه می‌توان دو صفحه مختلف از یک اپلیکیشن را در کنار هم باز کرد. خبر خوب آنکه برخی از نرم‌افزارهای پرکاربرد فارسی نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

قابلیت App Multiplier چیست؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید در یک نرم‌افزار خرید به لیست محصولات نگاه کرده و آنها را مورد مقایسه قرار دهید. در این حالت یکی از مشکلاتی که پیش روی کاربران قرار دارد جابجایی مداوم بین لیست محصولات و صفحه هر محصول است.

در واقع شما برای دیدن مشخصات یک محصول باید روی آن کلیک کرده، به صفحه مشخصات و ویژگی‌ها بروید و مجدداً برای بررسی و مقایسه آن با محصولات دیگر به صفحه قبلی یا اصلی نرم‌افزار برگردید. این مشکل در حالت عادی راهکار خاصی در دستگاه‌های هوشمند ندارد و نمی‌توان به اصطلاح، صفحه‌ای را زیر صفحه اصلی باز کرد.

قابلیت App Multiplier در تبلت و محصولات با نمایشگر تاشو هواوی یک راهکار خلاقانه است که به صورت ویژه به شما کمک می‌کند یک نرم‌افزار را با صفحات داخلی آن، در کنار هم مشاهده کنید. به عبارت ساده‌تر ویژگی App Multiplier قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد با توجه به صفحه بزرگ و گسترده گوشی تاشو (در حالتی که باز شده باشد) صفحه خانگی و صفحه محتوای داخلی یک نرم‌افزار را در دو پنجره کنار هم ببینید. قابلیتی که به صورت واقعی امکان چندوظیفگی برای یک نرم‌افزار را فراهم می‌کند.

آموزش نحوه فعال کردن Multi Window

برای فعال کردن قابلیت App Multiplier کافیست در تبلت یا گوشی تاشو خود وارد بخش Settings شده و در آنجا پس از ورود به بخش Apps، گزینه App Multiplier را مشاهده کنید. سیستم عامل دستگاه به صورت خودکار نرم‌افزارهایی که از App Multiplier پشتیبانی کنند را در لیست خود نشان داده و به راحتی می‌توانید این قابلیت را در آنها فعال یا غیر فعال کنید.

ویژگی App Multiplier

نکته جالب این است که حتی در حین کار با نرم‌افزار نیز امکان فعال و غیر فعال کردن App Multiplier وجود دارد. اما پس از فعال کردن آن، هنگامی که نرم‌افزار مورد نظر را اجرا کنید، با کلیک روی یک صفحه داخلی در نرم‌افزار، صفحه خانگی به سمت چپ نمایشگر منتقل شده و صفحه جدید در سمت راست باز می‌شوند. در این حالت اگر محتوای اضافه‌ای برای بخشی که روی آن کلیک کرده‌اید موجود نباشد، نرم‌افزار به نمایش حالت عادی خود ادامه می‌دهد.

البته قابلیت App Multiplier امکان مشاهده دو صفحه (غیرخانگی) در کنار هم را نیز فراهم می‌کند که به کاربر اجازه مقایسه محتوای دو صفحه در کنار هم را نیز می‌دهد.

App Multiplier چیست؟

نرم‌افزارهای ایرانی با پشتیبانی از App Multiplier

پس از توضیح عملکرد این نرم‌افزار باید به اطلاع شما دوستان برسانیم که خوشبختانه چهار نرم‌افزار پرکاربرد ایرانی، ایمالز، شیپور، تخفیفان و فیلیمو، از APIهای این نرم‌افزار استفاده کرده و به خوبی از قابلیت App Multiplier پشتیبانی می‌کنند.

در این نرم‌افزارها نیز تنها کافیست پس از نصب، به بخش اشاره شده در بالا مراجعه کرده و گزینه App Multiplier را فعال کنید. مشاهده می‌کنید که نرم‌افزار به شما اجازه باز کردن صفحات خود به صورت کنار هم، می‌دهد.

قابلیت App Multiplier

نکته‌ای که باید در پایان به آن اشاره شود این است که قابلیت App Multiplier با Multi Window متفاوت است. در واقع در Multi Window یا همان قابلیت چند پنجرگی، دو نسخه از نرم‌افزارهای مختلف باز شده و ارتباط خاصی بین آنها وجود ندارد. اما در App Multiplier شما یک نرم‌افزار را در دو پنجره مشاهده می‌کنید که می‌تواند در روند گردش در بخش‌های مختلف نرم‌افزار بسیار کاربردی  باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!