طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی چیست و چه مزایایی دارد؟ مقاله و آموزش

طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها می‌توان مدل‌‎های مختلفی از ایربادزها را در بازار یافت که همگی ادعای بهترین را دارند اما هواوی با معرفی زبان طراحی Open Fit تحول شگرفی را در زمینه ایربادزها ایجاد کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی، مزایا و تفاوت‌های نسل‌های مختلف آن آشنا شویم.

سال 2019 هواوی با معرفی ایربادز FreeBuds 3 از فناوری جدیدی به نام Open Fit پرده برداشت. در این فناوری ایربادزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به بالشتک‌های سیلیکونی ندارند و با گوش‌هایی با ساختار و اندازه‌های مختلف سازگاری دارند.

عدم استفاده از سری سیلیکونی یا لاستیکی که در طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی شاهد آن هستیم، موجب راحتی استفاده از آن و آسایش هر چه بیشتر کاربران شده و با جلوگیری از تعرق به گوش‌ها آسیب نمی راسند و حساسیت بسیاری از کاربران به بالشتک‎‌های سیلیکونی دیگر مشکل‎‌ساز نخواهد بود. علاوه بر این کاربران می‌توانند مدت طولانی بی وقفه از ایربادزهای نوع Open Fit بدون کوچک‌ترین مشکلی و ناراحتی استفاده کرده و از کیفیت صدای آن لذت ببرند.

همچنین ساختار Open Fit در ایربادزها علاوه بر راحتی، استفاده مجرای ورودی گوش انسان را مسدود نمی‌کند و همین امر مشکلاتی را بر سر راه مهندسان هواوی قرار داده که مهمترین آنها چگونگی کنترل و حذف صداهای مزاحم محیطی است که علم برای حل این مشکل راهی خواهد یافت یا راهی خواهد ساخت.

یک روش هوشمندانه برای حذف نویز

سوالی که در ذهن برخی از کاربران شکل می‎گیرد این است که چطور طراحی بدون بالشتک ‎های سیلیکونی عملکرد حذف نویز را در سطحی بالا تضمین می‌کند؟ این کمپانی برای غلبه بر مشکل کنترل صدای محیط از ایده‌ای خلاقانه برای حذف نویز استفاده کرد که به لطف طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی سر و صدا در محیط‌های شلوغ مانند مراکز خرید یا مترو حذف شده و کاربران هنگام برقراری تماس و یا گوش فرادادن به موسیقی و انجام بازی‌های مهیج از یک تجربه صوتی خارق‌العاده لذت می‌برند.

هواوی برای بهبود کیفیت صدا در طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی چه در هنگام تماس صوتی و چه در زمان شنیدن موسیقی، نوآوری‌های منحصر به فردی مانند سنسور استخوان برای این سری از محصولات خود در نظر گرفته است.

طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی

حسگر استخوان در طراحی Open Fit در ایربادزهای هوآوی هنگام صحبت کردن کاربران از ارتعاشات ایجاد شده توسط جمجمه انسان بهره برده و صدای پس زمینه را از صدای مکالمه انسان جدا کرده و همین باعث افزایش کیفیت تماس صوتی می‌شود. از طرفی دیگر میکروفون تعبیه شده در مجرای گوش انسان می‌تواند صدای باد را به طور موثری کاهش دهد.

طراحی Open Fit در ایربادزهای هوآوی

طراحی Open Fit در ایربادزهای هوآوی مناسب برای استفاده طولانی مدت 

اندازه گوش انسان‌ها یکسان نیست ولی طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی قابلیت هماهنگ شدن با همه ابعاد گوش را دارد. تکنولوژی Open Fitting یک تجربه راحت و دل‌پذیر از ایربادزها را برای کاربران به ارمغان آورده و ظاهر ساده و ظریف و ارگونومیک آن موجب شده ایربادزها بدون کوچک‌ترین ناراحتی و سختی درون گوش جای بگیرند. همچنین عدم استفاده از سری‌های سیلیکونی موجب شده بتوان این ایربادزها را در رنگ‌های مختلفی تولید و روانه بازار کرد و همین خود موجب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی آن را با سایر گجت‌ها ست کنند.

تکنولوژی Open Fitting

طراحی Open Fit باعث می‌شود که بتوانید کنفرانس‌های طولانی مدت در محل کار خود داشته باشید یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید. علاوه بر این کیفیت صدای زیر و بم این نوع ایربادزها تحت تاثیر طراحی آن قرار گرفته و بهبود یافته است.

ویژگی‌هایی نسل دوم طراحی Open Fit در ایربادزهای هواوی

سال 2019 هواوی اولین ایربادز خود را با طراحی Open Fit معرفی کرد که به کاربران این امکان را می‌داد تا علاوه بر استفاده آسان؛ از قابلیت حذف نویز بهره مند شوند و از کیفیت بالای صدای آن نیز لذت ببرند.

پس از دو سال تحقیق توسعه سرانجام هواوی نسل دوم این فناوری یعنی Open-fit ANC 2.0 را با هم‌زمان با معرفی فری‌بادز 4 عرضه کرد و قابلیت حذف نویز را یک پله بهبود داد.

در طراحی جدید ایربادزها از دو میکروفون جداگانه استفاده شده تا عملکرد حذف نویز را بهبود ببخشد. افزایش تعداد میکروفن‌ها دقت سیستم حذف نویز را بسیار بالا می‌برد.

همچنین فناوری حذف نویز هم بهبود یافته و هواوی قابلیت حذف نویز Adaptive Ear Matching (AEM) را برای بالا بردن کیفیت ایربادزها معرف کرده است. اما با فعال کردن این قابلیت هنگامی که کاربر حذف نویز را فعال کند، ایربادزها به صورت خودکار شکل ظاهری گوش کاربر را تشخیص داده و تنظیمات ANC را بهینه می‌کند.

جمع بندی

Open Fit زبان جدیدی در طراحی ایربادزها به شمار می‌آید که توسط هواوی به دنیا معرفی شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به حذف بالشتک‌های ایربادز اشاره نمود که موجب راحتی استفاده از آن و سازگاری با ابعاد مختلف گوش انسان‌ها شده و از تعرق گوش و حساسیت‌های ناشی از سری‌های سیلیکونی جلوگیری می‌کند.

هواوی برای اینکه بتواند مشکلات ناشی از حذف صدای محیط را در ایربادزهای Open Fit کاهش دهد از سنسورها و میکروفن‌های متعددی استفاده کرده است که علاوه بر کمک به حذف صداهای مزاحم محیط، کیفیت مکالمه را هم افزایش می‌دهد. این زبان طراحی پس از گذشت دو سال میان کاربران از اقبال ویژه‌ای برخوردار بوده و انتظار می‌رود در آینده بهبودهای بیشتری را به خود ببیند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!