با آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی آشنا شوید؛ راز موفقیت هدفون‌های FreeBuds اخبار

با آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی آشنا شوید؛ راز موفقیت هدفون‌های FreeBuds

به تازگی هواوی اطلاعاتی را در مورد آزمایشگاه صوتی خود منتشر کرده که حاوی اطلاعات جالبی در مورد موفقیت‌های این شرکت در زمینه حذف و کاهش نویز صدای هدفون‌های TWS خود است.

آزمایشگاه صوتی هواوی در ساختمان تحقیق و توسعه این شرکت واقع شده و دارای یک اتاق ضد انعکاس صدا بوده که علاوه بر اینکه در مقابل نویزهای بیرونی مقاوم است از انعکاس صدای درونی هم جلوگیری می‌کند و این کار یک محیط بی‌نظیر برای شبیه‌سازی در اختیار محققان گذاشته تا با انجام آزمایش‌های فراوان به تجزیه و تحلیل پارامترهای صدا بپردازند.

هدفون‌هایی که در این آزمایشگاه ساخته می‌شوند مانند هدفون‌های True Wireless Stereo یا همان TWS قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند بدون دردسرهای هدفون‌های سیمی به موسیقی دلخواه خود گوش فرا دهند. این هدفون‌ها از قابلیت حذف فعالانه نویز یا همان(ANC)  بهره می‌برند و شما می‌توانید در میان همهمه جمعیت، در آلبوم موسیقی‌های خود غرق شوید. هدفون‌های نوع TWS در سال 2020 میلادی و با معرفی HUAWEI FreeBuds Pro ارتقایی بی‌نظیر را تجربه کردند.

اگر به آزمایشگاه صوتی هواوی نگاه کنیم خبری از دیوار یا سقف و کف نبوده و تمام اتاق مملو از پنل‌های کاهنده صدا است. این پنل‌های متخلخل با جذب صدا، اجازه انعکاس صدا را درون اتاق نمی‌دهند.

آزمایشگاه صوتی هواوی

قبل از اینکه به سراغ معرفی آزمایشگاه صوتی هواوی برویم بهتر است اول مکانیزم شنوایی انسان‌ها را تشریح کنیم.

 فرآیند شنوایی انسان پیچیده و در عین حال حساس است و به آن سادگی که ما فکر می‌کنیم نبوده و فقط به ورود امواج صوت درون گوش انسان مرتبط نمی‌شود. دستگاه شنوایی انسان شامل بخش‌های مختلفی مانند کانال و لاله گوش بوده که بر شنوایی انسان تاثیر مستقیم دارند. وقتی امواج صوت وارد گوش انسان می‌شود پردازش‌های بسیاری بر روی آن انجام گرفته و در نهایت به پرده گوش می‌رسد و در آخر هم مغز انسان نسبت به تفکیک تن صدا و جهت آن اقدام می‌ورزد.

محققان هواوی با الهام از سیستم شنوایی انسان سعی کردند آن را شبیه‌سازی کنند و در نهایت توانستند سیستم گوش انسان را طراحی کرده تا اثر لاله و کانال گوش را بر امواج صدا بررسی کنند. در این پروژه خارق‌العاده یک جفت میکروفن چندجهته مینیاتوری به جای پرده گوش انسان قرار داده شد تا صدا را به خوبی ضبط کند.

آزمایشگاه صوتی هوآوی

علاوه بر این چندین بلندگو و در جهات مختلف در این آزمایشگاه قرار گرفته که می‌تواند صدا را با دامنه‌های فرکانسی مختلف پخش کند. همین امر به متخصصان این امکان را می‌دهد که نویزهای دنیای واقعی را شبیه‌سازی کرده و این نویزها توسط ساختمان گوش شبیه‌سازی شده دریافت می‌شود که این خود کمک بسیاری به محققان در رابطه با بهبود فناوری‌های کاهنده نویز خواهد کرد.

علاوه بر این محققان هواوی عملکرد هدفون HUAWEI FreeBuds 4i در محیط های پر از نویز مانند ایستگاه مترو مورد بررسی قرار دادند تا از عملکرد مناسب این هدفون اطمینان حاصل کنند.

آزمایشگاه ضد انعکاس تنها یکی از این آزمایشگاه‌هایی است که محققان در آن مشغول کار هستند. براساس گزارشات، فقط بخش تحقیق و توسعه هواوی در مورد صدا، دارای 6 مرکز در سرتاسر جهان بوده که بیش از 300 محقق را به خدمت گرفته است. پیشرفته‌ترین مراکز صوتی هواوی در اروپا قرار دارد که می‌توان به German Acoustic Research Center اشاره نمود که به تجزیه و تحلیل نویز و توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاهش نویز می‌پردازد. همچنین مرکز Finnish Multimedia Audio Lab  هم آزمایش‌هایی برای کاهش نویز هدفون‌ها انجام می‌دهد.

زیرساخت‌های قوی هواوی موجب شده این شرکت در سه سال اخیر بیش از 30 محصول صوتی را در دسته‌های مختلف عرضه کند. علاوه بر این هواوی در حال سرمایه‌گذاری در چهار حوزه راحتی پوشیدن محصول، کاهش نویز، کیفیت صدا و ارتباط بی‌سیم است.

آزمایشگاه صوتی هواوی

هواوی با معرفی هدفون پرچم‌دار  HUAWEI FreeBuds Proدر سال 2020 میلادی گام‌های بلندی در زمینه هدفون‌های بی‌سیم برداشته و تحول بی‌نظیری را در حوزه کاهش نویز ایجاد کرده است. همچنین HUAWEI FreeBuds 3 به الگویی در زمینه حذف نویز تبدیل شده است.

هدفون بی‌سیم HUAWEI FreeBuds 4i از نگاه رسانه‌ها به بهترین هدفون با قابلیت حذف نویز تبدیل و موجب تحسین همگان شده است. کیفیت صدای این هدفون عالی بوده و باتری آن به‌راحتی تا 10 ساعت دوام می‌آورد.

پشتیبانی بی‌وقفه هواوی از تحقیق و توسعه در حوزه صدا موجب گردید این شرکت به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده و گوش دادن به موسیقی را بیش از هر زمان دیگری لذت‌بخش کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!