ابتکار جدید هواوی برای افزودن امکانات ویژه به دوربین گوشی‌های موبایل اخبار

ابتکار جدید هواوی برای افزودن امکانات ویژه به دوربین گوشی‌های موبایل

از همان ابتدای روند تولید گوشی ‎های هوشمند توسط هواوی، این شرکت توجه ویژه ‎ای به ارائه یک نرم ‎افزار دوربین قوی همراه با گوشی‎ های خود داشت. در واقع یکی از مهمترین نقاط قوت گوشی‎ های هواوی، عملکرد دوربین آنها بوده که بدون شک فارغ از کیفیت سخت ‎افزار، به قدرت نرم‎افزاری بسیار بالای آنها نیز اشاره دارد. در این حالت ابتکار جدید هواوی در دوربین گوشی را در زمینه عکاسی با گوشی هوشمند در دست توسعه است که در ادامه با جدیدترین آنها آشنا خواهیم شد.

یکی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر زنده در حین عکاسی آن است که می‎توان با شناسایی المان‎ های موجود در سکانس، به لحظه تصمیم مقتضی را گرفت. در همین راستا شرکت هواوی درخواست ثبت پتنتی را در سازمان ثبت مالکیت ابداعات چین ارسال کرده که می‎‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

در ابتکار جدید هواوی در دوربین گوشی استفاده از ژست ‎های حرکتی و تنظیم خودکار ViewFinder در داخل نرم‌افزار دوربین دستگاه ایجاد می‎ شود که قابلیت‎ های جالب توجهی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ابتکار جدید هواوی در دوربین گوشی

برای مثال کاربر می‌‎تواند با حرکات دست خود از نرم‌افزار دوربین بخواهد که عملیات بزرگنمایی را انجام داده، دکمه شاتر را فعال کند یا حتی بین حالت‌های عکاسی جابجا شود. این فناوری جذاب و مفید می‌تواند عکاسی با گوشی‌های هوشمند را لذت‌بخش تر و آسان‌تر از همیشه کند که برای کاربران حرفه‌ای و ولاگرها بسیار سودمند خواهد بود.

مضاف بر این می‌توان بدون جدا کردن مونوپاد و برهم زدن صحنه نیز تصاویر گرفته‌شده را مرور کرد که برای گرفتن یک عکس خیره‌کننده ایده‌آل خواهد بود.

همچنین کاربر قادر خواهد بود با دور کردن یا نزدیک کردن انگشتان خود از یکدیگر میزان زوم را تنظیم کند. به‌وضوح چنین نوآوری می‌تواند گرفتن سلفی و عکس دسته‌جمعی را آسان‌تر از قبل کند. جالب‌تر اینکه استفاده از این تکنیک بسیار آسان به نظر می‌رسد و کاربر به‌راحتی قادر به یادگیری آن خواهد بود.

همانطور که اعلام شد این پتنت به عنوان ایده رسمی هواوی به ثبت رسیده است ولی مسلماً زمان عرضه آن برای نرم ‎افزار دوربین گوشی ‎های تجازی مشخص نیست. به صورت معمول چنین فناوری‌‎هایی به مرور وارد فاز عملیاتی شده و در اختیار کاربران قرار می‌‎گیرد.

در نظر داشته باشید که با وجود ابتکار جدید هواوی در دوربین گوشی، مجموعه سخت‌افزار و نرم‌‌افزار دوربین‌‌ گوشی‌های هواوی همچنان کیفیت بسیار بالایی را در بحث عملکردی و جدای از امکانات جانبی دارند. برای مثال گوشی پرقدرت Huawei P50 Pro در صدر رده‌بندی وب‌سایت DXOMARK قرار دارد و عنوان بهترین دوربین موبایل دنیا را به خود اختصاص داده است.

ماژول دوربین ویژه این گوشی از لنزهای حرفه‌ای HUAWEI XD Optics و موتور پردازش تصویر پیشرفته HUAWEI XD Fusion Pro در بخش سخت‌افزاری استفاده می‎کند و در نرم‌افزار دوربین نیز به صورت ویژه از هوش مصنوعی برای ارتقای عملکرد استفاده می‎شود.

ترکیب مجموعه قابلیت‌های فوقدر نهایت موجب کسب بالاترین امتیاز فعلی رده‌بندی DXOMARK شده که می‌تواند عنوان بهترین دوربین گوشی موبایل دنیا را به این گوشی اختصاص دهد.

البته باید در نظر داشته باشید که هواوی عملکرد عالی دوربین گوشی‎‌های خود را محدود به سری پرچمدار نکرده و در بسیاری از محصولات میان رده خود مانند محصولات سری nova و حتی سری ارزان‌قیمت و اقتصادی Y نیز عملکرد بسیار خوب دوربین، در برابر قیمت دستگاه و مقایسه با دیگر رقبا به خوبی مشهود است؛ عملکردی که بدون شک حاصل استفاده بهینه از هوش مصنوعی در کنار ماژول‎های دوربین باکیفیت و کارآمد است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!