معرفی نرم‌افزار Huawei Celia Keyboard؛ هوشمند، امن و کاربردی با پشتیبانی کامل از زبان فارسی مقاله و آموزش

معرفی نرم‌افزار Huawei Celia Keyboard؛ هوشمند، امن و کاربردی با پشتیبانی کامل از زبان فارسی

صفحه کلید مجازی Celia Keyboard اپلیکیشن کیبورد هواوی است که امکان تبدیل ورودی صوت به متن را در گوشی‌های هوشمند مجهز به هارمونی OS و اندروید فراهم می‌کند. Celia Keyboard را می‌توان از معدود نرم‌افزارهای نوشتاری دانست که به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. این کیبورد با رابط کاربری ساده و دقت بالا در عملکرد، گزینه مناسبی برای پارسی زبانان به شمار آید.

اپلیکیشن کیبورد هواوی

مقدمه

شاید بتوان گفت کیبورد یا نرم‌افزار صفحه کلید مجازی در گوشی‌های هوشمند امروزی، پراستفاده‌ترین نرم‌افزار است. همین جایگاه ویژه می‌طلبد که نرم‌افزاری با قابلیت‌های فراوان در عین طراحی ساده و هوشمند به کار گرفته شود که بتواند هر آنچه کاربر مد نظر دارد را در سریعترین و بهترین روش، به او پیشنهاد دهد.

به همین دلیل شرکت هواوی با بررسی نیازهای کاربران و بهره‌گیری از بازخوردهای ارسالی کاربران، نرم‌افزار جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اپلیکیشن کیبورد هواوی که می‌تواند برای همیشه نگاه شما به نرم‌افزارهای کیبورد را تغییر دهد.

Celia Keyboard و شروع یک تغییر

اپلیکیشن Celia Keyboard برای کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی از طریق AppGallery قابل دسترسی است.

همانطور که عنوان شد اپلیکیشن کیبورد هواوی به صورت رایگان توسط هواوی در اختیار کاربران قرار گرفته است. به صورت کلی سلیا کیبورد قصد دارد علاوه بر افزایش دقت و راحتی در نگارش، تایپ با گوشی را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر برای کاربران تبدیل کند. پشتیبانی به بیش از 170 زبان زنده دنیا، هزاران ایموجی مختلف، فونت‌های جذاب و چهار تم زمینه برای کیبورد، از مهمترین ویژگی‌های این کیبورد است.

نرم‌افزار کیبورد سلیا از دو بخش تشکیل شده است:

  1. کیبورد: صفحه کلید بخش اصلی این اپلیکیشن بوده و به کاربران اجازه می‌دهد تا متن و محتوای مورد نظر خود را در سراسر محیط رابط کاربری وارد کنند.
  2. نرم‌افزار اصلی: با استفاده از این بخش که در لیست برنامه‌های گوشی قابل دسترسی است، می‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به کیبورد را بررسی نموده و به دلخواه خود تغییر دهید.

مهمترین ویژگی‌های اپلیکیشن کیبورد هواوی

برخلاف بسیاری از نرم‌افزارهای کیبورد شلوغ و پیچیده، رابط کاربری سلیا کیبورد بسیار ساده و دوست‌داشتنی طراحی شده است. البته این تمام ویژگی‌های سلیا کیبورد نیست و اگر بخواهیم ویژگی‌های بارز آن را ذکر کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خصوصیات مربوط به نگارش و متن

  1. نرم‌افزار Celia Keyboard از کیبوردهایی با چیدمان‌های محبوب و پر استفاده‌ای همچون Qwerty، Qwertz، Azerty، Colemak و Dvorak پشتیبانی می‌کند.
  2. Celia Keyboard به قابلیت Swip to Type مجهز است. این ویژگی برای برخی از زبان‌ها از جمله فارسی شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوان بدون انتخاب حروف، کلمات را با حرکت دادن انگشت خود بر روی آن‌های تایپ کرد.
  3. Celia Keyboard یک ورودی هوشمند صوتی دارد که صدای شما را تشخیص داده و متن مورد نظر را با دقت بالا و سرعت مناسب تایپ می‌کند.
  4. پیشنهاد کلمه بعدی به واسطه هوش مصنوعی اپلیکیشن کیبورد هواوی صورت گرفته که به عادات و نوشتار شما دقت کرده و تلاش می‌کند سرعت تایپ شما را افزایش دهد.
  5. تصحیح خودکار: این بخش از قابلیت‌های سلیا نیز به هوش مصنوعی مجهز شده و با الگوریتمی کارآمد و بهتر از بسیاری از رقبا، نسبت به تصحیح کلمات غلط تایپ شده اقدام می‌کند.
  6. Celia Keyboard همچنین یک کلیپ‌بورد بسیار کاربردی دارد. این بخش به کاربر اجازه می‌دهد متون ذخیره شده خود را آسان‌تر مشاهده و در صورت لزوم مجدداً از آنها استفاده کند.
  7. نشانگر کیبورد Celia Keyboard نیز بسیار کاربردی طراحی شده و امکان کپی کردن، بریدن و حذف آسان متن را فراهم می‌کند.

مجموعه‌ای غنی از شکلک‌ها در اپلیکیشن کیبورد هواوی

  1. مجموعه‌ای شامل بیش از هزار ایموجی به کاربران اجازه می‌دهد تا احساسات خود را از با وضوح و صراحت بیشتر به مخاطب خود منتقل کنند.
  2. ورودی شکلک‌های خاطره ساز نیز درون کیبورد Celia Keyboard گنجانده شده است که همچنان انتخاب اول بسیاری از کاربران است.

شخصی‌سازی رابط کاربری

  1. چهار پوسته متفاوت برای اپلیکیشن کیبورد هواوی در نظر گرفته شده که می‌تواند هر زمان که بخواهید حال و هوای صفحه تایپ گوشی شما را تغییر دهد.
  2. Celia Keyboard چندین فونت مختلف نیز دارد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده‌اند و هرکدام می‌توانند به جذابیت گفتگوهای متنی شما بیفزایند.
  3. صدای صفحه کلید در کیبورد مجازی هواوی قابل تغییر است و افکت‌های صوتی بسیاری پیش روی کاربران قرار گرفته است.

تنظیمات

  1. Celia Keyboard از بیش از 170 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.
  2. اندازه کیبورد این اپلیکیشن با توجه به نیازهای متفاوت کاربران و به منظور فراهم آوردن حداکثر راحتی برای آن‌ها، قابل تنظیم است.
  3. اگر صدای صفحه کلید برایتان خوشایند نیست، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات ‌آن را کم یا خاموش کنید.
  4. ویبره و لرزش در هنگام لمس حروف نیز توسط منوی تنظیمات قابل تنظیم و یا حذف است.
  5. پیش نمایش حروف بعد از لمس برای برخی آزاردهنده است و برای عده‌ای ویژگی ایده آلی محسوب می‌شود. در تنظیمات Celia Keyboard می‌توانید پیش‌نمایش را فعال یا غیرفعال کنید.
  6. امکان حذف یا فعال‌سازی قابلیت‌های ورودی متن مانند تصحیح خودکار در اپلیکیشن Celia Keyboard وجود دارد.
  7. کاربران Celia Keyboard این امکان را خواهند داشت تا از یک ستون جداگانه اعداد در بالای کیبورد حروف خود بهره‌مند شوند.
  8. در منوی تنظیمات می‌توانید حالت کیبورد را با توجه به ترجیح خود، به گزینه‌هایی مانند کار با یک دست تغییر دهید.
  9. با نصب اپلیکیشن کیبورد هواوی قادر خواهید بود با توجه به زبان خود، از صفحه کلیدهای مختلف مربوط به آن زبان استفاده کنید.
  10. Celia Keyboard به شما این امکان را می‌دهد تا به دنیای نوستالژی قدم بگذارید و از کار با کیبوردهای مکانیکی قدیمی را در گوشی هوشمند خود تجربه کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!