تمایل روزافزون کشورها به همکاری با هواوی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اخبار

تمایل روزافزون کشورها به همکاری با هواوی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی

هواوی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال جهان در حوزه مخابرات و فناوری ارتباطات، همواره در تلاش بوده است تا از فراهم شدن بهترین و بروزترین فناوری‌های مخابراتی در سراسر نقاط کره خاکی اطمینان حاصل کند. گزارش‌های آماری مختلف و قراردادهای تجاری گسترده با کشورهای گوناگون جهان، نشان می‌دهد که هواوی در این امر موفق بوده است و تحریم‌های تجاری نتوانسته‌اند غول چینی را از حرکت به سمت اهداف خود بازدارند.

شرکت هواوی توسعه و ساخت زیرساخت‌های مخابراتی مانند شبکه 5G را از جمله مهم‌ترین اهداف خود به شما می‌آورد و در سال‌های گذشته توانسته به رهبر بلامنازع صنایع ارتباطات جهان تبدیل شود. همین موضوع موجب شده تا بیشتر کشورهای جهان با درک مزیت‌های تکنولوژیک هواوی، از خدمات این شرکت برای راه‌اندازی زیرساخت‌های ارتباطی خود استفاده کنند.

آخرین گزارش مالی شرکت هواوی که در سه ماهه اول 2021 منتشر شده است نیز این موضوع را تایید می‌کند. طبق این گزارش، هواوی موفق شده است با رسیدن به رشد سالیانه پیوسته و گسترش کسب‌وکار مخابراتی خود در عرصه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه‌های 5G، به درآمدی معادل 23.4 میلیارد دلار دست پیدا کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فایننشال تایمز، از فروردین سال 1385 تا کنون، هواوی با 41 کشور جهان و برای توسعه صنایع اتوماسیون و مخابرات، 70 قرارداد همکاری مختلف امضا کرده است. این قراردادها که در جهت راه‌اندازی زیرساخت‌های ابری، ایجاد بسترهای توسعه برای خدمات دولت الکترونیک، صدور مجوز‌ها، خدمات سلامتی  و … به ثبت رسیده‌اند را می‌توان از مهم‌ترین اصول موفقیت پایدار هواوی در سالیان اخیر دانست.

دلایل تمایل کشورها برای همکاری با هواوی را می‌توان در فراهم شدن بسترهایی با درجه امنیت بالا و اعتماد گستره نسبت به سرویس‌های این شرکت که شامل سرویس‌های اطلاعات هویتی، پرونده‌های پزشکی، مالیات، دارایی و همچنین مکاتبات قضایی می‌شوند، دانست.

همکاری با هواوی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین بزرگ‌ترین مشتریان هواوی در امر توسعه و پشتیبانی زیرساخت‌های مخابراتی هستند.

اعتماد بسیاری از کشورها به این شرکت و ادامه روند رو به رشد انعقاد قراردادهای مختلف به ویژه از سال 2018، ضمن تاکید دوباره بر توانایی‌های هواوی برای تامین نیازهای صنایع ارتباطات، اتهامات وارد شده از سوی دولت ایالات متحده درباره خطرات امنیتی تجهیزات هواوی را رد می‌کند.

همکاری با هواوی برای حفظ حریم خصوصی کاربران 

شرکت هواوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به عنوان تامین کننده خدمات و زیرساخت‌های ابری و مخابراتی، به هیچ عنوان اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری نمی‌کند و خود را همواره به حفظ حریم شخصی کاربران متعهد می‌داند.

هواوی تاکید می‌کند که اطلاعات کاربران فقط در اختیار خود آن‌ها قرار خواهد گرفت و به نظر می‌رسد که همکاری بسیاری از کشورها با این شرکت نیز صحت این امر را تأیید می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!