منتظر ساعت هوشمند جدید هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون باشید اخبار

منتظر ساعت هوشمند جدید هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون باشید

ساعت‌های هوشمند را می‌توان یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر برای سنجش روزمره و سریع فاکتورهای سلامتی مانند ضربان قلب، نوار  قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب، نرخ مصرف اکسیژن و … دانست.  بدون شک این گجت‌ها می‌توانند در راه پایش فشار خون به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل بیماری زا در انسان، بسیار مفید باشند.

هواوی نیز به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام فناوری قصد دارد برای تحقق آرمان خود برای جامعه‌ای سالم، ساعت‌های هوشمندی با این قابلیت را تا نیمه دوم سال 2021 به بازار بفرستد. کارشناسان اعتقاد دارند که سنجش مرتب فشار خون می‌تواند از ابتلای انسان به بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند و هر فرد را نسبت به وضعیت کلی سلامتی بدنی خود آگاه سازد.

طبق اعلام یکی از مدیران ارشد هواوی از طریق پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo، این شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند هواوی به کار خواهد بست. وی در ادامه پست خود، از قابلیت زیر نظر گرفتن دائمی نوسانات فشار خون، ارائه گزارش روزانه و پیش‌بینی احتمال وقوع حملات و بیماری‌های مختلف، به عنوان ویژگی‌های احتمالی این دستگاه یاد کرده است.

 

ساعت هوشمند جدید هواوی

رئیس بخش خطوط تولید گوشی هوشمند تجاری هواوی سپس به دوستداران هواوی نوید داده است که این ساعت‌های هوشمند در حال گذراندن تست‌های پزشکی و ثبت عملکرد خود هستند، تا از امنیت استفاده و دقیق بودن آن‌ها قبل از عرضه عمومی اطمینان حاصل شود.

گام بعدی اندازه گیری هوشمند دمای بدن و گرفتگی عروق

هواوی مثل همیشه به حداقل راضی نشده و تلاش دارد تا پارامترهای سلامتی دیگری را نیز به ساعت‌ها و دستگاه‌های هوشمند خود اضافه کند؛ این شرکت در همین راستا دو پروژه تحقیقاتی ترتیب داده هدف آن‌ها، مطالعه روی اندازه‌گیری هوشمند دمای بدن و تحقیقات غربال‌گری بیماری‌های عروق کرونر قلب توسط ساعت هوشمند جدید هواوی است.

این تحقیقات ثابت می‌کنند که هواوی قصد دارد حضور بیشتری در حوزه محصولات دیجیتال با رویکرد سنجش سلامتی داشته باشد و احتمالاً در آینده باید شاهد ارائه کالاهای زیادی از این شرکت زمینه مذکور باشیم.

ساعت هوشمند جدید هوآوی

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برنامه هواوی برای اضافه کردن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند سابقه‌ای دیرینه دارد و نمایندگان این شرکت در محافل مختلف، صحبت‌های زیادی در مورد توجه هواوی به یک فناوری این چنینی ارائه کرده بودند.

حال به نظر می‌رسد با فرا رسیدن نیمه دوم سال جاری میلادی، هواوی خواهد توانست به این هدف قدیمی و با ارزش خود دست پیدا کند و به یکی از اولین تولیدکنندگان ابزار پوشیدنی با توانایی اندازه‌گیری فشار خون تبدیل تبدیل شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!