دو تغییر در قسمت تنظیمات رابط کاربری EMUI 11 نسبت به نسخه پیشین اخبار

دو تغییر در قسمت تنظیمات رابط کاربری EMUI 11 نسبت به نسخه پیشین

شرکت هوآوی چند ماه پیش در جریان کنفرانس اختصاصی Huawei Developer Conference (HDC) 2020، از جدیدترین تنظیمات رابط کاربری EMUI 11 خود، مبتنی بر سیستم عامل اندروید پرده برداشت. رابط کاربری EMUI 11 دارای تفاوت‌هایی جالب توجه با EMUI 10 است که در این مطلب به سراغ برخی از آنها خواهیم رفت تا کاربران در استفاده از آن دچار سردرگمی نشوند. ما در ادامه به بررسی آخرین تغییرات رابط کاربری EMUI 11 خواهیم پرداخت.

رابط کاربری EMUI 11 که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت ‌های هواوی طراحی شده است، دارای تغییرات ظاهری و ویژگی‌های جدید نسبت به EMUI 10 است. برخی از این تغییرات اساسی بوده و برخی دیگر به منظور سهولت در استفاده کاربران طراحی شده‌اند.

در ادامه به سراغ معرفی دو نمونه برجسته از تفاوت‌های EMUI 10 با EMUI 11 در حوزه تنظیمات صدا، اعلان و ویبره خواهیم رفت؛ چرا که ممکن است تنظیمات جدید برای برخی کاربران گمراه‌کننده به نظر برسد.

تغییرات رابط کاربری EMUI 11 از نظر صدا و لرزاننده (ویبره)

در بخش صدا و ویبره، نوار لغزنده تنظیم صدا برای Ringtone به Ringer، Message، Notification و Media تغییر نام داده است. البته این تغییر نام نباید منجر به سردرگمی کاربران شود چرا که تنها برای اطلاع دقیق‌تر از عملکرد، مهندسان هوآوی اقدام به تغییر نام آن کرده‌اند.

در نهایت تغییری در عملکرد این بخش روی نداده است. افزون بر آن، در EMUI 11 نوار تنظیم میزان صدای بخش‌هایی از جمله ویدیو، موسیقی، تماس و بازی به صورت پیش فرض پنهان شده است. علت این مسئله، عدم استفاده‌های متعدد از این بخش، توسط کاربران است. برای مشاهده تنظیم صدای بخش‌های یاد شده، نیازمند کلیک بر روی Show More هستید.

اعلان‌ها (نوتیفکشن)

در رابط کاربری EMUI 11 گزینه‌های لرزش (ویبره) و صدا با یکدیگر ادغام شده‌اند. در این بخش گزینه صدا (Sound) جای خود را به صدای اعلان (Notification Sound) داده است.

تغییرات رابط کاربری EMUI 11

در این بخش قادر به تنظیم دلخواه صدای موسیقی و مدیا، اعلان‌ها و یا ویبره هستید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!