منتظر خودروهای الکتریکی ساخت هواوی با قیمت مناسب باشید اخبار

منتظر خودروهای الکتریکی ساخت هواوی با قیمت مناسب باشید

چند ماهی است که اخباری پیرامون برنامه‌های جدید برای ساخت خودروهای الکتریکی هواوی شنیده می‌شود که می‌تواند این شرکت بزرگ را به حوزه جدیدی از فناوری وارد کند. در جدیدترین این خبرها محدوده قیمتی خودروی الکتریکی هواوی توسط منابع چینی اعلام شده است.

طی دو سال اخیر محدودیت‌های زیادی برای فعالیت هواوی در بازار موبایل ایجاد شده که این شرکت به محدودیت‌های ایجاد شده به چشم فرصتی برای گسترش کسب و کار خود در صنایع دیگر نگاه کرده است.

هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و صنعت در جهان، چندان هم با حوزه خودرو و سیستم‌های وابسته آن بیگانه نیست. این شرکت تا به امروز در زمینه تولید برخی سیستم‌ها و قطعات مورد استفاده در خودروها وارد شده و سیستم کنترل هوشمند خودروهای خودران خود را نیز معرفی نموده است و اکنون نیز خبر طراحی و تولید خودروهای الکتریکی هواوی نیز در صد اخبار قرار گرفته است.

در ادامه روند تولید محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنعت خودرو، چندی پیش خبر همکاری هواوی و کمپانی مرسدس بنز آلمان برای استفاده از سرویس‌ های موبایل هواوی (HMS) برای نصب روی خودروهای S-Class آلمانی که در چین عرضه می‌شوند منتشر شد که نشان‌دهنده پتانسیل بالای محصولات این شرکت جهت درخشش در بازار خودرو است.

همزمان با گسترش تمایل شرکت‌های خودروسازی در سراسر دنیا به بحث خودروهای الکتریکی و هوشمند، هواوی نیز قصد دارد در این بازار با جدیت بیشتری وارد شده و پروژه تولید خودروی الکتریکی کامل خود را به پیش ببرد.

خودروهای الکتریکی هواوی

طی اطلاعات منتشر شده از موسسه تحلیل داده و آماری Canalys، در سال 2020 تعداد 3.1 میلیون خودروی الکتریکی در دنیا به فروش رفته که رشدی 39 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این موسسه پیش‌بینی کرده که تا سال 2028 تعداد خودروهای الکتریکی فروخته شده در سال به رقم 30 میلیون دستگاه رسیده و تا سال 2030 نیمی از مسافران در سراسر دنیا از طریق خودروهای الکتریکی جابجا خواهند شد.

اما همانطور که عنوان شد برنامه هواوی حضور جدی در این بازار است و منابع چینی خبر از برنامه هواوی برای فروش محصولی به قیمت حدودی 45 هزار دلار داده‌اند که به احتمال فراوان اولین خودروهای الکتریکی هواوی خواهد بود.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات و ویژگی‌های این خودرو منتشر نشده ولی سابقه خوب هواوی نوید دهنده آن است که محصولات تولیدی این شرکت همواره سطح کیفی بسیار بالا را با قیمت‌های منطقی و متعارف ارائه می‌کنند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!