مقایسه ایربادزهای هواوی FreeBuds 4i و اپل AirPods Pro (+ دلایل برتری هواوی) راهنمای خرید

مقایسه ایربادزهای هواوی FreeBuds 4i و اپل AirPods Pro (+ دلایل برتری هواوی)

معمولاً مقایسه در دنیای محصولات الکترونیکی بین دو دستگاه هم‌قیمت و هم‌گروه انجام می‌شود. اما در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو دستگاه با فاصله قیمتی بسیار زیاد بپردازیم و ببینیم آیا قیمت بسیار بیشتر همواره دلیل برتری یک کالاست؟ با مقایسه ایرپاد پرو اپل AirPods Pro و FreeBuds 4i همراه ما باشید.

مقدمه

ایربادزها نسل جدیدی از ابزارهای همراه هستند که سال‌های زیادی از ورود آنها به زندگی ما نمی‌گذرد. در این گروه نیز انبوه دستگاه‌ها با مشخصات، ویژگی‌ها و البته قیمت‌های مختلف دیده می‌شود. دستگاه‌هایی که در نگاه اول تصور می‌شود تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

جدیدترین ایربادز اپل در بازار ایران (در زمان نگارش این مقاله) قیمتی نزدیک به 4 میلیون و 900 هزار تومان دارد. فری بادز 4i هواوی نیز با قیمت نزدیک به 1 میلیون و 700 هزار تومان عرضه می‌شود. با این اوصاف ایربادز اپل قیمتی نزدیک به 3 برابر فری بادز هواوی دارد.

مقایسه ایرپاد پرو

اما باید در مقایسه ایرپاد پرو با هدفون هواوی فری بادز 4i اینطور تصور کنیم که این قیمت به مراتب بیشتر، دلیل بر برتری کامل ایربادز اپل بر فری بادز 4 هواوی است؟ در ادامه با هم به مقایسه این دو ایربادز، و به صورت ویژه برتری‌هایی که یک ایربادز بسیار ارزانتر نسبت به رقیب گران‌قیمت خود دارد می‌پردازیم.

ساخت و محفظه نگهدارنده

هر دو شرکت اپل و هواوی در ساخت ایربادزهای خود از پلاستیک و با ساختار یکسان استفاده کرده‌‌اند. در عین حال هواوی با طراحی بسیار سبک‌تر کیس نگهدارنده فری بادز 4i توانسته محصولی را تولید کند که برای جابجایی بسیار مناسب‌تر باشد.

مقایسه فری بادز 4 آی

محفظه نگهدارنده هواوی فری بادز 4 آی تنها 36.5 گرم وزن داشته و از رقیب خود 9.1 گرم سبک‌تر است.

شارژدهی و شارژ مجدد

در مقایسه ایرپاد پرو با هواوی فری بادز 4i باید گفت که هدفون هواوی با وجود باتری کوچکتر توانایی شارژدهی بیشتری دارد. با استفاده از حالت خاموش ANC (حذف نویز فعال)، اپل ایرپادز پرو 4آی تنها 4.5 ساعت دوام خواهد داشت ولی هواوی فری بادز 4i می‌تواند بیش از دو برابر و نزدیک به 10 ساعت شارژدهی ارائه کند.

با ANC فعال نیز این زمان در هدفون هواوی 7.5 ساعت و بیشتر از شارژدهی 4.5 ساعت ایرپادز پرو اپل است.

مقایسه ایرپاد پرو با با هندزفری هواوی فری بادز 4i

گاهی اوقات پیش‌ می‌آید که زمان زیادی برای شارژ مجدد ایربادز خود ندارید. در این حالت شرکت‌ها به شما می‌گوید با چند دقیقه شارژ کوتاه دستگاه، چند ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

هواوی امکانی فراهم کرده که با تنها 10 دقیقه شارژ FreeBuds 4i بتوان برای 4 ساعت از آن استفاده کرد. در سمت دیگر با شارژ 5 دقیقه‌ای ایرپادز پرو، تنها 1 ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

ارتباط سریعتر

در مقایسه ایرپاد پرو با FreeBuds 4i باید بگوییم که هر دو شرکت اپل و هواوی در ساخت ایربادزهای خود از تراشه و نرم‌افزار اختصاصی استفاده کرده‌اند. اما برگ برنده دیگر هواوی درست در جایی است که شاید کمتر انتظار می‌رود.

مقایسه ایرپاد پرو با با هدوفن هواوی فری بادز 4ای

هواوی با استفاده از تراشه Kirin A1 امکان دسترسی به ارتباط بلوتوث 5.2 را فراهم کرده است. با تراشه H1 ارتباط بلوتوث 5.0 را در اختیار کاربر قرار داده است. تراشه اپل در این بخش از رقیب هواوی کُندتر بوده و تأخیر پخش بیشتری دارد.

مقایسه ایرپاد پرو با FreeBuds 4i از نظر سیستم‌های حذف نویز فیزیکی میکروفون

یکی از ویژگی‌های جالب توجه ایرپادز هواوی FreeBuds 4i را می‌توان در سبک طراحی خاص این هدفون TWS مشاهده کرد. در این بخش هواوی طراحی ویژه میکروفون مقاوم در برابر باد را به کار گرفته است.

مقایسه AirPods Pro با هدفون فری بادز 4i

در مقایسه ایرپاد پرو با هدفون هواوی FreeBuds 4i می توان گفت که، هواوی با قرار دادن میکروفون‌های ورودی صدا در داخل حفره‌ای در بدنه دستگاه شرایطی خاصی ایجاد کرده است. در این حالت حتی هنگام وزش باد، دویدن یا حتی نفس‌نفس زدن فرد نیز صدای او دچار مشکل نشده و به اصطلاح فنی، اشباع نمی‌شود.

قیمت و خدمات پشتیبانی

در انتهای این مقایسه باید به مهمترین دلیل برای خرید هواوی FreeBuds 4i از دید اغلب کاربران اشاره کنیم.

مقایسه ایرپاد پرو با هدفون FreeBuds 4i

همانطور که عنوان شد از نظر مقایسه ایرپاد پرو با هدفون FreeBuds 4i، اختلاف قیمتی فاحشی بین این دو ایربادز وجود دارد. برای مثال در بازارهای جهانی قیمت FreeBuds 4i تنها 90 یورو است و رقیب اپلی 290 یورو!

این اختلاف قابل توجه با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، بسیار قابل تأمل است. نکته دیگر این است که هواوی فری بادز 4آی از خدمات پس از فروش کامل در بازار کشور برخوردار است ولی با خرید اپل AirPods Pro معمولاً خدمات خاصی دریافت نمی‌کنید و گارانتی این دستگاه در بازار کشور بسیار نادر است.

مقایسه ایرپاد پرو با هدفون هواوی فری بادر 4i

جمع‌بندی

در این مطلب به مقایسه ایرپاد پرو با هدفون HUAWEI FreeBuds 4i 7 پرداخیتم. همانطور که گفته شد همیشه قیمت بیشتر دلیل بر برتری مطلق نیست. گاهی اوقات می‌توان با یک بررسی دقیق و اندکی تأمل، مقایسه و تحقیق، محصولی را انتخاب کرد که ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

یکی از این مقایسه‌ها بین دو ایربادز هواوی فری بادز 4i و اپل AirPods Pro است. دو ایربادزی که در بسیاری جهات شبیه به هم‌اند، اما می‌توان مواردی را در برتری فری بادز 4آی نام برد.

با این اوصاف اگر به خرید یک ایربادز حرفه‌ای با ارزش خرید و کارایی سطح بالا علاقه دارید، می‌توانید HUAWEI FreeBuds 4i را انتخاب کرده و خیال خود را بابت در اختیار داشتن یک هدفون TWS همه فن حریف راحت کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!