همه چیز در مورد حالت امن هوآوی ازجمله ورود و خروج از حالت امن مقاله و آموزش

همه چیز در مورد حالت امن هوآوی ازجمله ورود و خروج از حالت امن

حالت امن معمولا در تمام گوشی‌های اندروید برای یافتن مشکل اصلی که موجب اشکالات تکنیکی و فنی در گوشی شما شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر وقت که گوشی اندرویدی خود را در حالت امن بوت می‌کنید، هیچ یک از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نصب شده بر روی گوشی اجرا نخواهند شد.

وقتی گوشی شما در حالت امن قرار دارد مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد را نشان نمی‌دهد، اگر خالی شدن ناگهانی باتری و دیگر مشکلات فنی را در گوشی مشاهده کردید، باید مطمئن شوید که اپلیکیشن شخص ثالث بر روی گوشی موبایل دلیل اصلی این مشکل است.

اگر گوشی هوآوی دارید و وارد حالت امن شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حالت امن هوآوی این مقاله را مطالعه کنید.

 

Table of Contents

چرا گوشی هوآوی در حالت ایمن قرار دارد

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشند که حالت امن گوشی هوآوی چیست؟ درست همانند آنچه در بالا توضیح داده شد، حالت امن هوآوی مانند هر گوشی اندروید دیگری باید سناریویی باشد که هنگام بوت کردن گوشی وارد حالت امن شود.

در اینجا، هرگونه مشکل فنی و تکنیکی در مورد گوشی باید برطرف شود، به خصوص اگر مشکل توسط یک اپلیکیشن شخص ثالث به وجود آمده باشد.

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چرا گوشی‌تان در حالت امن قرار دارد، مشکل اصلی ممکن است یک اپلیکیشن شخص ثالث نصب شده بر روی گوشی باشد. این اپلیکیشن‌ها گاهی اوقات موجب می‌شوند تا گوشی در حالت امن گیر کند.

وقتی گوشی هوآوی شما در حالت امن قرار دارد، شما می‌توانید مشاهده کنید که پیام «Safe Mode» در پایین صفحه نمایش نشان داده شده است. کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید این است که گوشی خود را روشن کنید.

اگر مشکل گیر کردن در حالت امن همچنان باقی مانده است، یک اپلیکیشن شخص ثالث دلیل اصلی مشکل نیست. اما، اگر مشکل به طور ناگهانی در حالت امن برطرف شد، به طور قطع یک اپلیکیشن شخص ثالث در گوشی هوآوی شما موجب بروز مشکل شده است و باید بلافاصله برطرف شود.

حالت امن هوآوی

چگونه وارد حالت امن هوآوی شوید

برای ورود به حالت امن گوشی هوآوی بسته به نسخه‌ی EMUI دو روش کلی وجود دارد.

 

ورود به حالت امن برای دستگاه‌های هوآوی که EMUI آن‌ها 3.1 یا بالاتر است

  • مرحله 1: گوشی هوآوی خود را به طور کامل خاموش کنید.
  • مرحله 2: در حالی که گوشی خود را روشن می‌کنید، دکمه کم کردن صدا را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که صفحه قفل را مشاهده کنید. سپس، گوشی شما در حالت امن بوت می‌شود.

 

ورود به حالت امن برای دستگاه‌های هوآوی که EMUI آن‌ها 3.1 یا پایین‌تر است

  • مرحله 1: در ابتدا دکمه روشن و خاموش را فشار داده و نگه دارید.
  • مرحله 2: سپس، گزینه خاموش کردن را بر روی گوشی فشار داده و نگه دارید. سپس وارد حالت امن خواهید شد.

 

9 نکته برتر در مورد چگونگی حذف کردن حالت امن در هوآوی

وقتی متوجه شدید که مشکل اصلی برای مسئله فنی گوشی شما چیست، باید بدانید که چگونه حالت امن گوشی هوآوی خود را حذف کنید. شما می‌توانید این کار را با دنبال کردن یکی از روش‌های زیر انجام دهید.

راه اندازی مجدد دستگاه هوآوی

نکته 1: راه اندازی مجدد دستگاه هوآوی خود را امتحان کنید

اولین کاری که باید برای غیرفعال کردن حالت امن گوشی هوآوی خود انجام دهید، ریبوت کردن آن است. برای انجام این کار، تنها کافی است دکمه روشن و خاموش (Power) را فشار داده و نگه دارید و منتظر بمانید تا صفحه خالی شود، سپس یکبار دیگر دکمه روشن و خاموش را فشار داده و نگه دارید و گوشی در حالت نرمال روشن شده و از حالت امن خارج خواهد شد.

 

نکته 2: استفاده از پنل اعلان‌ها را امتحان کنید

یک روش ساده دیگر برای دانستن چگونگی خارج شدن از حالت امن هوآوی، استفاده از پنل اعلان‌هاست. اگرچه این روش برای تمام دستگاه‌ها کار نمی‌کند، چند مدل از گوشی‌های هوآوی وجود دارند که این روش برای آن‌ها کارساز است. وقتی گوشی شما در حالت امن قرار می‌گیرد، از پنل اعلان‌ها بر روی غیرفعالسازی حالت امن ضربه بزنید و با اینکار با موفقیت حالت امن گوشی شما غیرفعال خواهد شد.

 

نکته 3: باتری را مجدد در گوشی قرار دهید

برای خارج شدن از حالت امن گوشی هوآوی Y300، این روش را امتحان کنید. برای این روش، گوشی خود را با استفاده از مراحل گفته شده در نکته 1 این مقاله خاموش کنید و سپس قاب پشتی گوشی را برای خارج کردن باتری بردارید. چند دقیقه صبر کنید، قاب پشتی گوشی را در جای خود قرار دهید و گوشی را روشن کنید. سپس، حالت امن هوآوی اسند با موفقیت خاموش خواهد شد.

 

نکته 4: کش کل دستگاه یا یک اپلیکیشن را پاک کنید

شما می‌توانید با پاک کردن کل کش دستگاه یا یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی برای خارج شدن از حالت امن هوآوی Y330 استفاده کنید. شما می‌توانید از Tenorshare ReiBoot برای اندروید برای خارج شدن از حالت امن هوآوی G510 با استفاده از این روش استفاده کنید.

این ابزار به شدت برای وقتی توصیه می‌شود که می‌خواهید کش کل دستگاه را به روشی ساده پاک کنید. مراحل زیر را برای آموختن نحوه خارج شدن از حالت امن هوآوی اسند G510 با استفاده از این ابزار انجام دهید.

  • مرحله 1: بعد از دانلود کردن Tenorshare ReiBoot برای اندروید در سیستم خود، گوشی هوآوی خود را با استفاده از کابل USB لایتنینگ به سیستم وصل کنید.
  • مرحله 2: از بین گزینه‌های در دسترس، بر روی «One-Click to Clear System Cache» کلیک کنید.
  • مرحله 3: صبر کنید تا کل داده‌های کش از دستگاه هوآوی شما پاک شوند.
  • مرحله 4: وقتی فرآیند تکمیل شد، بر روی «Done» ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید حالت امن هوآوی Y511 را غیرفعال کنید، دستگاه را ریبوت کرده و چک کنید. گوشی از حالت امن خارج خواهد شد.

 

نکته 5: بخشی یا کل داده اپلیکیشن را پاک کنید

برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده توسط خود شما ممکن است باعث بروز مشکل گیر افتادن در حالت ریکاوری باشند. شما می‌توانید مراحل زیر را برای حذف برخی از اپلیکیشن‌های گوشی خود و خروج موفقیت‌آمیز از حالت امن هوآوی Y511 U30 دنبال کنید.

  • مرحله 1: از منوی اصلی، به بخش تنظیمات بروید.
  • مرحله 2: روی اپلیکیشن‌ها و اعلان‌ها (Apps & Notifications) ضربه بزنید و شروع به حذف اپلیکیشن‌های به تازگی دانلود شده کنید؛ سپس، ببینید می‌توانید از حالت امن گوشی خارج شوید.

معمولاً اپلیکیشن‌های به تازگی نصب شده آن‌هایی هستند که موجب مشکل می‌شوند و وقتی آن‌ها را حذف کنید، به راحتی می‌توانید از حالت امن هوآوی P9 خارج شوید.

 

نکته 6: حذف اپلیکیشن‌های که کارآمد نیستند را امتحان کنید

اگر خطای حالت امن هوآوی C610 را دریافت می‌کنید، می‌توانید حذف برخی از اپلیکیشن‌هایی که می‌دانید روی گوشیتان کار نمی‌کنند را امتحان کنید. ممکن است این اپلیکیشن‌ها به دلیل مشکلات فنی کار نمی‌کنند.

از مراحلی که در نکته 5 بدان اشاره شد، برای انجام این کار و برطرف کردن موفقیت‌آمیز خطای حالت امن گوشی هوآوی Y511 استفاده کنید.

ریست فکتوری گوشی هوآوی

نکته 7: ریست فکتوری گوشی هوآوی خود را امتحان کنید

از این روش تنها باید زمانی استفاده کنید که تمام روش‌های دیگر برای خروج از حالت امن را امتحان کرده باشید. برای ریست فکتوری گوشی هوآوی، مراحل ارائه شده در نحوه خاموش کردن حالت امن هوآوی P10 را دنبال کنید.

  • مرحله 1: از منوی اصلی گوشی خود، به گزینه Personal بروید.
  • مرحله 2: روی Backup & Reset » Factory Data Reset » Reset Phone ضربه بزنید.

به این طریق، تمام داده ذخیره شده روی گوشی پاک می‌شود و گوشی به حالت تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

 

نکته 8: از دکمه‌های صدا و روشن و خاموش برای خاموش کردن حالت امن هوآوی استفاده کنید

این روش برای تعداد زیادی از کاربران هوآوی موثر بوده است. برای دانستن نحوه خاموش کردن حالت امن به کمک این روش، ابتدا باید گوشی هوآوی خود را خاموش کنید و به طور همزمان، دکمه روش و خاموش و همچنین دکمه صدا را فشار دهید.

به این طریق، می‌توانید به آسانی از حالت امن گوشی هوآوی خود خارج شوید.

 

نکته 9: اگر هیچ‌یک از نکات بالا موثر نبودند، لازم است تا سخت‌افزار را بررسی کنید

اگر هیچ‌یک از نکات بالا موثر نبودند، ممکن است مشکل از سخت‌افزار باشد. ممکن است برخی از قطعات فیزیکی گوشی دچار مشکل شده باشند. ممکن است دکمه‌های روی گوشی گیر کرده یا برخی از قطعات شکسته باشند.

اگر مشکل از سخت‌افزار بود، لازم است به نزدیک‌ترین مرکز خدمات هوآوی برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده، مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید : پنج توصیه برای بهبود دوام باتری گوشی‌های هواوی

 

اگر گوشی هوآوی در حالت ریکاوری گیر کرده باشد، چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

اگر گوشی هوآوی شما روی حالت ریکاوری گیر کرده است و روش‌های مختلف بیرون آمدن از حالت ریکاوری گوشی خود را امتحان کرده باشید و هیچ‌یک فایده‌ای نداشته‌اند، می‌توانید استفاده از Tenorshare ReiBoot برای اندروید را امتحان کنید.

این ابزار یک گزینه آسان برای خروج از حالت ریکاوری است و به شما امکان انجام این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن را می‌دهد. شما می‌توانید مراحل زیر را برای یادگیری نحوه استفاده از این ابزار به منظور خروج از حالت ریکاوری گوشی هوآوی خود دنبال کنید.

  • مرحله 1: بعد از دانلود کردن Tenorshare ReiBoot برای اندروید روی سیستم، گوشی هوآوی خود را به آن وصل کنید.
  • مرحله 2: از میان گزینه‌های موجود در منوی اصلی، روی خروج از حالت ریکاوری (Exit Recovery Mode) کلیک کنید.
  • مرحله 3: مراحل روی صفحه نمایش را دنبال کنید تا از حالت ریکاوری خارج شوید.

 

سخن پایانی

گیر افتادن در حالت امن یک مشکل متداول است که بسیاری از کاربران گوشی هوآوی با آن مواجه می‌شوند. نکات بالا قطعاً کمک می‌کنند تا نحوه خروج از حالت امن گوشی‌های هوآوی را یاد بگیریم.

از میان روش‌های موجود، استفاده از ابزار Tenorshare ReiBoot برای اندروید، متداول‌ترین روشی است که برای برطرف کردن این مشکل توصیه می‌شود. این ابزار همچنین می‌تواند برای خروج گوشی از حالت ریکاوری نیز مفید باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!