هواوی میت بوک D14 بهترین لپ‌تاپ در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان در بین رقبا راهنمای خرید

هواوی میت بوک D14 بهترین لپ‌تاپ در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان در بین رقبا

امروزه بازار لپ‌تاپ‌های مختلف با تنوع بسیار بالا در مشخصات، باعث سردرگمی برخی کاربران شده است. در این نوشتار قصد داریم به معرفی برتری‌های لپ تاپ هواوی MateBook D14 نسبت به رقبای هم‌قیمت بپردازیم تا کار شما برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌‌ در محدوده 20 میلیون تومان آسان‌تر شود.

به مانند حوزه گوشی‌های هوشمند، ورود هواوی به بازار لپ‌تاپ‌ها نیز با محصولاتی حرفه‌ای و جذاب همراه شده که می‌توانند با ارائه قیمت منطقی و مشخصات قابل توجه، از بهترین گزینه‌های پیش روی کاربران باشند.

سری لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی را باید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار کشور بدانیم. میت بوک D14 نیز گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌ از همین مجموعه است که می‌تواند گزینه‌ای متعادل برای استفاده در هر شرایطی باشد.

اما علت اینکه در این مطلب، لپ تاپ هواوی D14 را به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها در رده قیمتی حدود 20 میلیون تومان معرفی می‌کنیم چیست؟ در ادامه ویژگی‌های برتر این لپ‌تاپ نسبت به رقبای هم‌قیمت در بازار کشور را بیان خواهیم کرد.

قدرت سخت‌افزاری بالا؛ پردازنده نسل دهم با کارت گرافیک مجزا

هواوی در لپ‌تاپ میت بوک دی 14 نسخه 2020 از یکی از بهترین ترکیب‌های سخت‌افزاری موجود در این بازه‌ی قیمتی استفاده کرده است. این لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core i5-10210U یا Core i7-10510U در بازار ایران عرضه می‌شود که نسبت به مدل‌های رقیب از شرکت‌های دیگر که عمدتاً با پردازنده‌های Ryzen 5 3500U یا Ryzen 7 3700U ارائه می‌شوند، اختلاف قابل توجهی داشته و بین 20 تا 25 درصد قدرتمندتر است.

از سوی دیگر، هواوی از کارت گرافیک مجزا روی این اولترابوک استفاده کرده و در کنار شتاب‌دهنده گرافیکی داخلی Intel UHD، گرافیک مجزای GeForce MX250 انویدیا را نیز در دل این لپ‌تاپ‌ها جای داده است. بهره‌گیری از کارت گرافیک مجزا در یک اولترابوک ویژگیِ تحسین‌برانگیزی است که در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌های هم‌رده که به عنوان مثال از گرافیک داخلی Radeon Vega 10 استفاده می‌کنند، به مراتب قدرتمندتر است.

با این توضیحات باید لپ تاپ هواوی میت بوک D14 را گزینه‌ای مناسب برای انجام امور گرافیکی، طراحی، مهندسی و حتی برخی بازی‌های کامپیوتری بدانیم.

یکی از اقدامات جالب توجه دیگر هواوی در این لپ‌تاپ جداسازی حالت عملکرد عادی و Performance دستگاه است. وقتی کاربر دکمه‌های Fn+P را فشار دهد لپ‌تاپ میت بوک D14 وارد حالت Performance شده و در این حالت بدون محدودیت مصرف باتری، حداکثر توان پردازشی را به کار می‌گیرد. این حالت برای شرایط ویژه‌ای که قصد داریم توان پردازشی دستگاه در نهایت مقدار خود قرار داشته باشد، بهترین راهکار خواهد بود.

طراحی چشمگیر و بدنه فلزی؛ زیبایی و استحکام در کنار حمل‌پذیری بالا

یکی از اقدامات جالب توجه هواوی در طراحی این لپ‌تاپ، استفاده از حداکثر فضای موجود در بدنه دستگاه برای تعبیه قطعاتی مانند صفحه‌نمایش و کیبورد است. در واقع هواوی با کاهش حاشیه‌های نمایشگر لپ تاپ میت بوک D14 تلاش کرده تا ابعاد دستگاه را به حداقل برساند و حمل‌پذیری آن آسان‌تر شود. از سوی دیگر در کیبورد دستگاه نیز با استفاده بهینه از فضای موجود، دکمه‌ها تا حد ممکن در ابعاد بزرگ طراحی شده و ارگونومی دستگاه در هنگام تایپ به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

همچنین هواوی جهت استحکام بیشتر، از آلیاژ آلومینیوم تقویت‌شده در سراسر بدنه این لپ تاپ استفاده کرده و در عین حال وزن دستگاه نیز در حد بسیار مناسب و معقولی قرار دارد. ضخامت کم محصول را نیز که در کنار فاکتورهای فوق قرار دهیم، MateBook D14 را به الترابوکی ایده‌آل برای جابه‌جایی و استفاده در مکان‌ها و شرایط مختلف تبدیل می‌کند.

شارژ سریع با یک شارژر همه‌کاره

هواوی در ساخت این لپ‌تاپ از یک باتری 56 وات‌ساعتی استفاده کرده است. همچنین برای شارژ میت بوک D14 از یک شارژر کوچک USB-C با توان 65 وات استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از فناوری SuperCharge می‌توان این باتری را تنها ظرف 30 دقیقه تا 46 درصد شارژ کرد و برای مدت 4 ساعت (تحت استفاده عادی و ترکیبی) از آن استفاده کرد.

ویژگی دیگری که لپ تاپ D14 از آن بهره‌مند است، شارژ معکوس است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی، هدفون بی‌سیم و… را به راحتی شارژ کنید.

نکته مهم این است که با بالا رفتن سرعت شارژ باتری‌های گوشی‌های هوشمند، شما می‌توانید از یک شارژر برای شارژ لپ‌تاپ یا گوشی خود استفاده کنید و استفاده از شارژرهای متعدد را کنار بگذارید. به بیان دیگر، در بیشتر شرایط به هیچ عنوان لازم نیست همراه خود یک شارژر برای گوشی و یک شارژر برای لپ‌تاپ حمل کنید؛ بنابراین جای هیچ نگرانی بابت حمل بار اضافه وجود نخواهد داشت.

خدمات پس از فروش و گارانتی رسمی در کشور

یکی دیگر از مزایای عرضه این لپ‌تاپ به صورت رسمی در کشور این است که میت بوک D14 با 18 ماه گارانتی برای کاربران ایرانی عرضه می‌شود. بنابراین جای هیچ نگرانی بابت تعمیرات احتمالی و تأمین قطعات یدکی وجود ندارد.

همچنین پوشش سراسری سرویس‌های هواوی و پاسخگویی با استفاده از همه کانال‌های ارتباطی به شما این فرصت را می‌دهد تا در هر شرایطی بتوانید مشکلات خود را با متخصصان هواوی مطرح کرده و از راهنمایی آنها جهت افزایش کارایی و رفع مشکلات میت بوک دی 14 استفاده کنید.

در پایان باید گفت لپ تاپ هواوی MateBook D14 با داشتن مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا، طراحی زیبا، حمل‌پذیری عالی در کنار گارانتی مطمئن، انتخابی ایده‌آل برای دانشجویان، مهندسان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف است. با بررسی مدل‌های رقیب درخواهیم یافت که میت‌بوک دی14 مجموعه‌ای متعادل و خوش‌قیمت در بازار کشور است که ارزش خرید بالایی را به کاربر ارائه می‌کند.

 اگر به انتخاب و خرید لپ‌تاپ میت بوک D14 علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و از طریق این لینک، آن را با قیمت بسیار مناسب و گارانتی رسمی تهیه کنید.

محصولات مرتبط

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!