چرا شارژ سریع هواوی (Super Charge) بهترین در دنیای لپ تاپ هاست؟ مقاله و آموزش

چرا شارژ سریع هواوی (Super Charge) بهترین در دنیای لپ تاپ هاست؟

شارژ باتری لپ‌تاپ؛ آن هم در کسری از ساعت آرزوی دیرینه خیلی از کاربران است که خوشبختانه بالاخره تکنولوژی آن را ممکن کرده است. در این میان استاندارد شارژ سریع هواوی جزء پیشتازان در بازار محسوب می‌شود که توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند و تحسین منتقدین را در پی داشته باشد. در ادامه سعی شده اطلاعات جامعی در مورد این فناوری و ویژگی‌های آن بیان شود.

به لطف پیشرفت فناوری این امکان برای کاربران مهیا شده تا در زمان کوتاهی لوازم هوشمند خود را شارژ کنند. فناوری شارژ سریع این روزها به سرعت در حال همه‌گیر شدن است و علاوه بر گوشی‌های هوشمند به سایر دستگاه‌های الکترونیکی هم رسیده ‌است.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ محصولات الکترونیکی در جهان از تکنولوژی‌های مختلف با نام‌های متفاوت برای فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنند. فناوری شارژ سریع هواوی با نام Super Charge شناخته می شود و استانداردی است که توسط اکثر محصولات این شرکت پشتیبانی می‌شود. این فناوری از ولتاژ بالاتر برای شارژ سریع‌تر محصولات استفاده می کند و مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سوپر شارژ هواوی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ خود را بسیار سریع‌تر از شارژر های معمولی شارژ کنید. «سوپر شارژ» به عنوان فناوری ویژه هواوی در جدیدترین محصولات این شرکت استفاده شده است. در واقع باید گفت هواوی علاوه بر اینکه در زمینه تولید گوشی هوشمند و لوازم جانبی یکی از برندهای موفق دنیا است، در دیگر زمینه‌ها هم عملکرد مناسبی دارد که سوپر شارژ نمونه‌ای از آن محسوب می‌شود.

Super Charge هواوی

استاندارد Super Charge به طور کاملاً خودکار و بسته به شرایط و دمای باتری، مقدار ولتاژ و جریان را تعیین می‌کند. آداپتورهای سازگار با Super Charge از حالت های مختلف شامل 5 ولت 2 آمپر، 9 ولت 2 آمپر، 12 ولت 2 آمپر، 15 ولت 3 آمپر و 20 ولت 3.25 آمپر پشتیبانی می‌کنند و بسته به شرایط باتری و نوع دستگاه در حال شارژ، یکی از این حالت‌ها را برای شارژ باتری انتخاب می‌کنند.

از طرفی هم دستگاه‌های سازگار با استاندارد Super Charge هواوی امکان جابه‌جایی هوشمندانه بین متدهای مختلف شارژ را بسته به نوع آداپتور مورد استفاده فراهم می‌کند. بنابراین اگر آداپتور شما یکی از ترکیب‌های ولتاژ و جریان مزبور را پشتیبانی کند، می‌تواند به‌راحتی دستگاه‌های هواوی را شارژ کند.

ناگفته نماند فناوری سوپر شارژ هواوی با سایر استانداردهای شارژ سریع هم سازگار است. به طور مثال آداپتورهایی که از استاندارد Quick Charge کوالکام پشتیبانی می‌کنند، قادر هستند تا محصولات هواوی را هم شارژ کنند.

پروتکل Super Charge هواوی به‌طور خودکار میزان ظرفیت بار شارژر و کابل را شناسایی کرده و مقدار ولتاژ را برای تطابق بیشتر با استانداردهای ایمنی تغییر می‌دهد.

همچنین این استاندارد قابلیت‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال در صورتی که گوشی هوشمند ‌هنگام شب به شارژر متصل شود، به لطف این فناوری سرعت شارژ گوشی کاهش پیدا کرده تا دستگاه‌های متصل آسیب نبینند. ویژگی دیگر اینکه هوش مصنوعی گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ با یادگیری الگوی استفاده کاربر از گوشی و نحوه شارژ کردن آن سرعت شارژ باتری را تنظیم می‌کند که این امر به افزایش عمر باتری کمک شایانی خواهد کرد.

علاوه بر این SuperCharge برای مدیریت جریان‌های بالاتر بهینه‌سازی شده و از سیستم خنک‌کننده هشت لایه بهره می‌برد که در مقایسه با روش‌های دیگر می‌تواند دمای دستگاه را تا 5 درجه کاهش دهد.

جذاب‌ترین و مهم‌ترین قابلیت فناوری SuperCharge هواوی این است که با یک آداپتور سوپر شارژ هواوی می‌توان تمام محصولاتی را که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند را شارژ کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید در مواقع اضطراری با آداپتور گوشی هوشمندتان به شارژ لپ‌تاپ خود بپردازید یا بالعکس با آداپتور لپ‌تاپ هواوی تبلت خود را شارژ کنید.

البته همه این موارد به لطف درگاه یو‌اس‌بی Type C امکان‌پذیر است. این کانکتور جدید و البته باریک از استاندارد های متفاوتی از جمله USB 3.1 و USB PD پشتیبانی می‌کند، بنابراین امکان به کارگیری سایر آداپتورها برای شارژ محصولات هواوی با استفاده از این درگاه میسر شده است.

برای بهره‌مندی از مزایای این درگاه داشتن یک کابل Type C کفایت می‌کند.؛ فرقی هم ندارد که با این کابل یک هارد اکسترنال را به لپ تاپ متصل کنید یا اینکه گوشی هوشمندتان را شارژ کنید.

در انتها باید گفت فراگیری درگاه یو‌اس‌بی  Type Cدر میان وسایل الکترونیکی در ترکیب با فناوری‌های شارژ سریع، علاوه بر یکپارچه نمودن درگاه‌های ارتباطی مزایای دیگری هم دارد و در نهایت باعث راحتی کار با دستگاه‌های مختلف می‌شود. انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور بتوان با یک آداپتور کلیه محصولات الکترونیکی را شارژ کرد و از دردسر تعدد شارژرها رهایی یافت.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!