رونمایی رسمی از سیستم تصویربرداری پزشکی هواوی با قابلیت تبدیل عکس‌های پزشکی دو بعدی به سه بعدی اخبار

رونمایی رسمی از سیستم تصویربرداری پزشکی هواوی با قابلیت تبدیل عکس‌های پزشکی دو بعدی به سه بعدی

سیستم‌های تصویربرداری پزشکی سالانه جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را نجات می‌دهند. با این حال تشخیص بیماری از روی آن‌ها می‌تواند یک چالش بزرگ برای پزشکان باشد. در همین زمینه شرکت هواوی برای تسریع روند تشخیص و درمان با همکاری شرکت فناوری‌های پیشرفته Weizho Zhiyuan، از یک سیستم جدید برای تبدیل تصاویر پزشکی دو بعدی به سه بعدی رونمایی کرده که می‌تواند تحول بزرگی در حوزه تصویربرداری پزشکی ایجاد کند.

فناوری‌های تصویربرداری پزشکی برای مشاهده محیط داخلی بدن به شکل غیرتهاجمی توسعه داده شده‌اند. متخصصان با استفاده از این سیستم‎ها، بیماری‌ها، تغییرات و مشکلات مختلف فضای داخلی بدن را مشاهده نموده و روش‌هایی درمانی مناسبی برای آن‌ها اتخاذ نمایند. سیستم‌های سنتی تصویربرداری پزشکی بر اساس برش‌نگاری (مقطع‌نگاری) رایانه‌ای دو بعدی یا سی‌تی اسکن ساخته شده‌اند. در این سیستم‌ها تشخیص دقیق مشکلات از روی عکس علاوه بر دانش آناتومی، به درک سه‌بعدی بالایی نیاز دارد. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از پزشکان جوان و کم‌تجربه در کسب اطلاعات از سیستم‌های برش‌نگاری، با مشکلات زیادی روبرو شوند.

هواوی در همکاری با یکی از شرکای چینی خود سیستم تصویربرداری پزشکی جدیدی را توسعه داده که می‌تواند علاوه بر تبدیل عکس‌های دو بعدی به سه بعدی، به کمک هوش مصنوعی، مکان دقیق زخم یا تومور را نیز به پزشکان نشان دهد. علاوه بر آن می‌توان از این سیستم به عنوان بستری برای ارتباط و مشورت بین پزشکان، آموزش دانشجویان و حتی راهی  برای ارتبط بیمار و پزشک استفاده و نیاز به مراجعه مکرر را مرتفع نمود.

سیستم تبدیل تصویربرداری دو بعدی به سه بعدی هواوی و شرکت Weizhuo Zhiyuan از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش عکس‌های پزشکی استفاده کرده و یک شبیه‌سازی سه بعدی را به همراه اطلاعات درمانی و تشخیصی دقیق، به پزشکان ارائه می‌کند.

این سیستم همچنین به پلتفرم نرم‌افزاری ReadPianbao به همراه نمایشگری هوشمند با ابعاد بزرگ مجهز شده که می‌تواند مراکز بیمارستانی و پزشکان را برای مشورت به یکدیگر متصل نموده و امکان برخورداری بیماران از نظر چندین متخصص مختلف را فراهم آورد.

سیستم تصویربرداری پزشکی هواوی از اتصال یکپارچه، فناوری‌های ابری و هوش مصنوعی برای ارائه یک درک سه‌بعدی کامل از عکس‌های ثبت شده در روش‌های سی‌تی اسکن بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند تحولی بسیار مثبت در صنعت درمان و نظام سلامت باشد. شریک هواوی در این پروژه یعنی Weizhuo Zhiyuan نیز نامی شناخته شده در این صنعت به شمار آمده و با بیشتر از 300 بیمارستان و موسسه پزشکی در زمینه‌هایی همچون ساخت ربات‌های جراح، پردازش ابری و تصویرسازی هولوگرافیک همکاری می‌کند.

در ادامه جزئیات بیشتری از بخش‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاربردهای سیستم تصویربرداری پزشکی هواوی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • در بخش نرم‌افزاری، پلتفرم ReadPianbao از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و فناوری پردازش تصویر برای تولید مدل‌های سه بعدی و فراهم کردن امکان درک بهتر متخصصان از تصاویر پزشکی استفاده می‌نماید.
  • نمایشگر هوشمند این سیستم از تأخیر پایین، رزولوشن 4K و حساسیت عالی برخوردار شده و امکان برگزاری کنفرانس‌های پزشکی یا انتقال دقیق و سریع داده‌های درمانی از طریق یک رابط کاربری لمسی با حساسیت بالا را فراهم آورده است.
  • ارائه همزمان تصاویر دو بعدی و سه بعدی باعث می‌شود تا روند یادگیری و درک دانشجویان سرعت بیشتری گرفته و هزینه‌های آموزش پزشکی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
  • سیستم تصویربرداری پزشکی هواوی با پلتفرم نرم‌افزاری ReadPianbao تصاویر سه بعدی قابل فهم می‌سازد. بدین ترتیب بیماران و خانواده آن‌ها نیز می‌توانند با درک بهتر از شرایط و ریسک‌های موجود، روند درمان را با آسودگی خاطر پیگیری نمایند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!