مقایسه دو گوشی هواوی nova 7i و nova 8i؛ کدامیک برای من مناسب‎‎‌تر است؟ راهنمای خرید

مقایسه دو گوشی هواوی nova 7i و nova 8i؛ کدامیک برای من مناسب‎‎‌تر است؟

هواوی در دو سال اخیر دو مدل گوشی نوا 7i و نوا 8i را به بازار عرضه کرده است. این گوشی‎‌ها را باید مدل‎‌های تعدیل شده از نسخه‌‎های اصلی دانست که در عین ارائه بسیاری از ویژگی‎‌های سخت‎‌افزاری و نرم‌‎افزاری مدل‎‌های پایه، ارزش خرید بالایی را رقم می‎‌زنند. اما اگر برای شما نیز جای سوال دارد که در یک نسل بروزرسانی، مدل nova 8i نسبت به nova 7i چه تغییراتی داشته، ادامه این مطلب را با مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i از دست ندهید.

دو گوشی nova 7i و nova 8i که به ترتیب در سال‌های 2020 و 2021 به بازار وارد شده‌اند را نباید از قاعده تلاش هواوی برای عرضه بهترین‎‌ها با بیشترین ارزش خرید، مستثنی دانست. این دو دستگاه هر دو محصولاتی با کیفیت ساختی بالا را در کنار قدرت و کارایی بی‌نظیر ارائه می‌کنند.

از نقاط قوت مشترک این دو گوشی می‌توان به دوربین‌هایی قدرتمند اشاره کرد که با اتکا به الگوریتم‎‌های هوش مصنوعی پیشرفته هواوی، عکاسی در سناریوهای مختلف را به لذتی تمام نشدنی برای شما تبدیل می‎‌کنند. در بخش طراحی نیز نوا 8آی و نوا 7آی همه ویژگی‌های برتر سری nova را به ارث برده و می‌توانند با ارائه بهترین عملکرد سخت‌افزاری، بازی‌های روز را با کیفیتی مناسب به اجرا درآورند.

در ادامه به مقایسه خصوصیات دو گوشی nova 8i و nova 7i در زمینه‌های مختلف می‌پردازیم تا بتوانید بر اساس نیازهای خود، از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i از نظر نمایشگر

گوشی هواوی نوا 8آی حاشیه‌های بسیار نازک‌تری از مدل سال گذشته خود در این مقایسه داشته و به نسب نمایشگر به بدنه شگفت‌انگیز 94.7 درصد دست پیدا کرده است. نمایشگر 6.67 اینچی این دستگاه می‌تواند از محتوایی با رزولوشن +FHD یا 2376 در 1080 پیکسل پشتیبانی کرده و با کیفیت‌ترین تصاویر را در اختیار کاربرانش بگذارد.

در مقابل نمایشگر 6.4 اینچی نوا 7آی رزولوشنی معادل 1080 در 2310 پیکسل داشته و حاشیه‌های آن نیز کمی ضخیم‌ترند. هواوی صفحه نمایش هر دوی این گوشی‌ها را با فناوری IPS LCD ساخته، برای آن‌ها پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 60 هرتزی را در نظر گرفته و از شیشه محافظ قدرتمندی روی آن‌ها استفاده کرده است.

نمایشگر این میان‌رده‌های هواوی از لحاظ مشخصات فنی، شباهت بسیاری با یکدیگر دارند و نسبت تصویر هردوی آن‌ها نیز 19.5:9 است. با این حال اگر  فضای بیشتری برای دیدن محتوای مورد‌ علاقه خود بخواهید، nova 8i گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

سخت‌افزار

در مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i از نظر سخت افزار یاید گفت که، یکی از نقاط قوت گوشی nova 7i را باید برخورداری آن از تراشه 7 نانومتری Kirin 810 دانست که قابلیت‌های بسیاری را در بخش عکاسی برای این گوشی فراهم آورده و می‌تواند به کمک پردازنده گرافیکی Mali G62 خود، سنگین‌ترین بازی‌های روز را با بهترین نرخ فریم و بدون لگ اجرا کند.

برای انجام عملیات پردازشی در گوشی nova 8i از تراشه 11 نانومتری اسنپدراگون 662 استفاده شده که هرچند در بنچمارک‌های مختلف نمره پایین‌تری نسبت به Kirin 810 دارد، کاربران را در گیمینگ یا اجرای نرم‌افزارهای سنگین با مشکلی روبرو نخواهد کرد. علت این امر استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته و موتور پردازش گرافیکی GPU Turbo است که به دستگاه کمک می‎‌کند در سناریوهای گرافیکی مانند بازی‎‌ها، با پیش‎پردازش و پیش‌‎بارگذاری فریم‌‎های محتوایی، شرایط را برای عملکرد سطح بالاتر و بدون لگ و تأخیر، فراهم کند.

مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i

در کنار این تراشه‌های قدرتمند که برای این گوشی‌های میان‌رده اقتصادی عملکردی شبیه به دستگاه‌های بالارده به ارمغان می‌آورند، 8 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده تا بتوانید به سادگی بین اپلیکیشن‌های مختلف جابه‌جا شده و از قابلیت‌های مولتی تسکینگ روان استفاده کنید. برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز 128 گیگابایت فضا در اختیار کاربران خواهد بود. گوشی نوا 7آی بر خلاف 8آی، از کارت حافظه نانو تا 256 مگابایت پشتیبانی می‌کند.

مقایسه هواوی nova 7i و nova 8i

اگر اینطور ادعا کنیم که بازی‎‌های آفلاین در گوشی nova 7i روی کاغذ تجربه بهتری را رقم می‌زنند، در مقابل گوشی nova 8i قادر است به کمک 7 آنتن داخلی و دریافت سیگنال آنتن بسیار قوی، پینگ پایین‌تری برای کاربران خود فراهم کند. این گوشی همچنین از سرعت نمونه‌برداری لمس نمایشگر 180 هرتزی برخوردار بوده که خصوصیتی حیاتی برای موبایل گیمرها به شمار می‌آید.

دوربین پشتی

در بررسی و مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i لازم است اشاره کنیم، ماژول دوربین گوشی هواوی nova 8i  به صورت دایره‌ای شکل طراحی شده و 4 دوربین مختلف شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و حسگر ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی  در آن جای گرفته‌اند.

در مقابل، دوربین nova 7i نیز ماژول دوربینی چهارگانه دارد که از طراحی متفاوتی برخوردار بوده و رزولوشن دوربین اصلی آن نیز پایین‌تر است؛ این گوشی یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارد که حسگر اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان آن را همراهی می‌کنند.

مقایسه هواوی نوا 7 آی با نوا 8 آی

گوشی‌های هواوی همواره به داشتن دوربین‌هایی قدرتمند مشهور بوده‌اند و پر بیراه نیست اگر بگوییم در بعضی مواقع، محصولات میان رده این شرکت از پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها نیز عملکرد بهتری از خود نشان داده‌‎اند. دو گوشی nova 8i و 7i نیز در زمره بهترین‌ محصولات هواوی در این زمینه قرار دارند.

با این حال بررسی تفاوت هواوی نوا 7i با نوا 8i از نظر دوربین نشان می دهد که، نوا 8آی با داشتن دوربین اصلی با رزولوشن بالاتر و همچنین حسگری بزرگ‌تر، قادر است جزئیات بیشتری را به ثبت برساند. لنز اولتراواید این دستگاه نیز با زاویه دید 120 درجه‌ای، چشم‌انداز وسیع‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تفاوت هواوی نوا 7i با نوا 8i

همان‌طور که اشاره کردیم، در بررسی و مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i میبینیم که، حسگرهای دوربین بزرگی دارند و به همین دلیل، از بیشتر گوشی‌های میان رده موجود در بازار دامنه دینامیکی بیشتری ارائه کرده و برای عکاسی در شب و فضاهای کم‌نور بسیار مناسب‌ند. همچنین باید به قابلیت عکاسی پرتره این دو دستگاه اشاره کرد که به کمک سنسورهای عمق میدان باکیفیت و توانایی‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند تا سوژه مورد نظر شما را به بهترین نحو از محیط پس زمینه جدا کنند.

دوربین سلفی

برای ثبت تصاویر سلفی نیز در هر دو گوشی از دوربین‌های مشابه 16 مگاپیکسلی استفاده شده و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن FHD در 30 فریم بر ثانیه نیز برای دوربین‌های عقب و جلو فراهم شده است.

هرچند دوربین گوشی نوا 8آی از لحاظ سخت‌افزاری وضعیت بهتری نسبت به نوا 7آی دارد، وجود یک تراشه قدرتمند در nova 7i ویژگی‌های هوش مصنوعی وسیعی در اختیار دوربین آن قرار داده تا آن را نیز به انتخابی مناسب برای دوست‌داران عکاسی تبدیل کند.

طراحی

طراحی سری نوا همواره تلفیقی از سادگی و زیبایی را به کاربران ارائه می‌کند. گوشی‌های این سری در سایه همین زبان طراحی ساده، حس دل‌نشینی را به کاربران خود هدیه داده و در دست شما مانند یک پرچم‌دار به نظر می‎‌رسند.

بررسی تفاوت هواوی نوا 7i با نوا 8i

گوشی‌های nova 8i و nova 7i نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. نوا 8آی روی نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کپسولی شکل دارد که به جذابیت آن کمک زیادی کرده است. البته با توجه به حاشیه‌های نازک و پوشش بیشتر از 94 درصدی نمایشگر به بدنه، این ناچ سر راه تجربه بصری شما قرار نخواهد گرفت.

نوا 7آی یک ناچ حفره‌ای سنتی دارد و همچنین در پشت دستگاه، می‌توان ماژول دوربین مربعی شکل آن را مشاهده کرد. ماژول دوربین 8آی در یک دایره قرار گرفته و ظاهری مدرن‌تر به آن بخشیده که می‌تواند به عنوان یک ویژگی آشکار برای این گوشی در نظر گرفته شود.

تفاوت هواوی نوا 7i با نوا 8i

برای علاقه‌مندان به رنگ‎‌های متفاوت نیز هر دو دستگاه انتخاب‎‌های خاص و متعددی دارند. Nova 8i را می‌توان با بدنه‎‌ای در رنگ‌های نقره‌ای، آبی و مشکی سفارش داده و  علاقه‌مندان به گوشی nova 7i نیز می‌توانند آن را در رنگ‌های صورتی، مشکی و سبز خریداری نمایند.

باتری و فناوری شارژ

شاید در این بخش از مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i، بتوان گفت که با بهترین‌های فعلی بازار میان‎رده روبرو هستیم. گوشی نوا 8آی از یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از فناوری شارژ فوق سریع 66 واتی هواوی پشتیبانی می‌کند. فناوری فوق باعث می‌شود تا این گوشی را بتوان در تنها 17 دقیقه از صفر تا 60 درصد شارژ کرد.

اما اوضاع بسیار جذاب‌تر می‌شود که اگر بدانید برای شارژ کامل صفر تا 100 درصد این گوشی تنها به  38 دقیقه زمان نیاز است. باید به این نکته اشاره کنیم که حتی برخی پرچم‌داران موجود بازار نیز از چنین قابلیت‌هایی برخوردار نبوده و فاصله بسیار زیادی با این گوشی دارند.

در آن سوی میدان، نوا7آی نیز وضعیت خوبی در زمینه فناوری‌های مربوط به باتری دارد و برای تامین انرژی، از یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. این گوشی را نیز می‌توان با استفاده از فناوری شارژ 40 واتی، در تنها 30 دقیقه از صفر تا 70 درصد شارژ کرد.

این دو گوشی همچنین به الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مصرف باتری مجهز شده‌اند تا بتوان یک روز کامل و بدون نگرانی از اتمام شارژ، از گوشی استفاده کرد.

مقایسه هواوی nova 7i و nova 8i

نرم‌افزار و قابلیت‌های ارتباطی

گوشی nova 8i با رابط کاربری EMUI 11 مبتنی بر اندروید 10 به بازار آمده است. nova 7i نیز از EMUI 10 برخوردار بوده و قابلیت ارتقا به نسخه بالاتر را دارد. هواوی برای این گوشی از یک درگاه USB-C استفاده نموده که در گوشی نوا 7آی بر خلاف مدل جدیدترش، از فناوری  OTGنیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین به دلیل داشتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، می‌تواند گزینه مناسبی برای دوست‌داران موسیقی باشد.

از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به فناوری بلوتوث نسخه 5.0 و قابلیت نصب دو سیم‌کارت اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی و مقایسه گوشی هواوی nova 7i و nova 8i پرداختیم. هر دو گوشی مورد بحث در این مقایسه ویژگی‎‌های خاص و جذابی دارند. اگر یک گوشی با ظاهری خاص و مدرن می‎‌خواهید یا برایتان شارژ بسیار سریع باتری و البته نمایشگری با حاشیه بسیار اندک مهم است یا می‎‌خواهید عکس‎‌هایی با رزولوشن بالاتر بگیرید شاید انتخاب HUAWEI nova 8i بهترین گزینه باشد.

در مقابل اگر بیشتر اهل بازی کردن هستید یا بدنه با وزن کمتر و قابلیت ارتقا با کارت‌‎های حافظه برایتان اهمیت بیشتری دارد نیز هواوی nova 7i یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. به هر حال هر دوی این گوشی‎‌ها ویژگی‎‌های بسیار خوبی دارند و می‌‎توانند برای کلیه کاربران و علاقه‎مندان به محصولات میان‌‎رده، گزینه‎‌های بسیار مناسب باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!