هواوی nova 8 Pro 4G رسماً معرفی شد؛ نسخه 4G یک گوشی بسیار جذاب و قدرتمند

هواوی nova 8 Pro 4G رسماً معرفی شد؛ نسخه 4G یک گوشی بسیار جذاب و قدرتمند

در آخرین ماه از سال گذشته میلادی (دی ماه 1399) بود که شرکت هواوی گوشی‌های سری nova 8 5G را معرفی کرد. این گوشی‌ها که از تراشه قدرتمند Kirin 985 5G استفاده می‌کنند، توانستند بازخورد بسیار خوبی را از کاربران دریافت کنند. به همین دلیل هواوی دست به یک اقدام جذاب زده و حالا نسخه‌ هواوی nova 8 Pro 4G را معرفی کرده که از همان تراشه (این بار با مودم 4G) استفاده می‌کند. در ادامه به معرفی این گوشی می‌پردازیم.

هواوی را باید متخصص ساخت گوشی‌های با کیفیت و ارزش خرید بالا دانست. در پی معرفی نسخه 5جی گوشی‌هایی مانند نوا 8 پرو، این شرکت حالا نسخه 4G آنها را نیز معرفی کرده که بهترین اتفاق در مورد آنها استفاده از همان تراشه پردازشی است.

تراشه Kirin 985  که با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده یک معماری پردازنده با ساختار 1+3+4 هسته داشته که پرقدرت‌ترین آنها یک کلاستر تک هسته‌ای از Cortex-A76 در فرکانس 2.58 گیگاهرتز است که در ادامه آن کلاستر میانی با سه هسته Cortex-A76 در فرکانس پایین‌تر 2.4 گیگاهرتز قرار می‌گیرد. بازی پرقدرت انجام فعالیت‌های روزمره که می‌بایست مصرف توان کمتری داشته باشند نیز چهار هسته Cortex-A55 در فرکانس 1.84 گیگاهرتز هستند.

همچنین این تراشه پردازشی از پردازنده گرافیکی بسیار جذاب 8 هسته‌ای Mali-G77 استفاده می‌کند که همراه با آن واحد پردازش هوش مصنوعی یا همان NPU ویژه هواوی وظیفه اصلی انجام عملیات بر پایه الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را بر عهده خواهد داشت.

حافظه رم 8 گیگابایتی همراه با حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 نیز دیگر ویژگی‌‌های سخت‌افزاری هواوی nova 8 Pro 4G هستند که کاربران متناسب با نیاز خود می‌توانند آنها را انتخاب کنند.

هواوی nova 8 Pro 4G

استفاده از یک سیستم خنک‌سازی حرفه‌ای با ساختار خنک‌کنندگی مایع و لوله‌های دفع گرمایی گرافین سه بعدی همراه با سیستم خودکار کنترل گرمای سطح تراشه که با پایش مداوم، بهترین واکنش را برای دفع گرمای آن در نظر می‌گیرد، از دیگر ویژگی‌های جذاب سخت‌افزاری گوشی هواوی nova 8 Pro 4G است.

در باقی موارد نوا 8 پرو 4G را باید مشابه نسخه 5G آن دانست. یک نمایشگر عالی OLED با اندازه 6.72 اینچ که از استاندارد HDR10 پشتیبانی کرده و نرخ بروزرسانی صفحه 120 هرتز را همراه با نرخ پایش لمس 300 هرتزی ارائه داده و از رزولوشن بالای 1236 در 2676 پیکسل استفاده می‌کند، برگ برنده‌ای برای تقابل با انواع سناریوهای نمایشی مانند بازی‌های گرافیک بالا، تصاویر ویدئویی باکیفیت HDR و … دارد که می‌تواند دید کاربران میان‌رده به نمایشگر باکیفیت را به صورت کلی متحول کند.

در بالای این نمایشگر ماژول دوربین جلوی دوگانه با سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی با لنزی اولترا واید قرار گرفته که همراه با یک لنز 16 مگاپیکسلی واید، به کاربر اجازه ثبت هر گونه تصویر سلفی با میدان دید مختلف و نماهای متفاوت می‌دهد. این دوربین جلو قادر به فیلمبرداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز است.

اما با چرخاندن گوشی هوآوی nova 8 Pro 4G به پشت شاهد یک تفاوت بزرگ خواهیم بود. دوربین چهارگانه با طراحی خاص و متفاوت خود که در آن بهترین اتفاق، جای گرفتن دوربین 64 مگاپیکسلی در بالای ماژول با لنز بزرگ 26 میلی‌متری (واید) و فوکوس خودکار PDAF است.

سنسو گوشی نوا 8 پرو 4 جی ر را حسگر 8 مگاپیکسلی اولترا وایدی که زاویه دید 120 درجه‌ای داشته همراه با دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌کنند که به نوعی، تشکیل دهنده استاندارد این روزهای دنیای عکاسی با دوربین برای رفع همه نیازهای کاربران هستند.

هوآوی نوا 8 پرو 4 جی

ناگفته نماند که هواوی در بخش نرم‌افزار دوربین هواوی nova 8 Pro 4G نیز سنگ تمام گذاشته و انبوهی از امکانات مانند حالت عکاسی شب Super Night Scene و Rear Dual Scene Video 2.0 برای تجربه یک حالت فیلمبرداری متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی نوا 8 پرو 4 جی را با یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی همراه کرده که قابلیت شارژ شدن سریع با شارژری به توان 66 وات را داشته و می‌تواند تنها ظرف 15 دقیقه، به میزان 60 درصد شارژ  شود. برای شارژ کامل این باتری نیز تنها به 35 دقیقه زمان نیاز است که عملکرد بی‌نقص و عیب آن برای یک روز کامل را تضمین می‌کند.

گوشی هوآوی نوا 8 پرو 4 جی همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم ابزارهای دیگر مانند ایربادزها را با توان 5 وات دارد که می‌تواند قابلیتی کاربردی برای کاربران علاقه‌مند به این دستگاه‌ها باشد.

هواوی این گوشی را در سه رنگ مشکی، آبی، سبز و سفید روانه بازار می‌کند که هر کدام با بدنه براق و جذاب دستگاه، می‌توانند جشنواره‌ای از رنگ‌ها در زوایای تابش مختلف نور محیط باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!